Jump to content
Annons

Pluggen Soundtoys Little Microshift delas ut gratis


joachime

Recommended Posts

Det finns olika approacher till stereobreddning. De vanligaste är tidsförskjutning, m/s, spektralpanorering och modulation i pitch. Soundtoys har valt pitchmodulation och utvecklat pluggen Little Microshift som erbjuds gratis under en begränsad tid.

Besök deras hemsida för att registrera en licens. Det krävs en ilok för att använda den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

perfekt. Detta lär låta bättre än Crystalizer som jag använder nu för micropitch. Ska absolut prova denna.. Ska bli spännade och se hur den kan mäta sig med konkurrenterna... undrar också varför dom ger bort det gratis... micro pitching är ju viktiga grejjor som folk gärna betalar för...

Jag har varit intresserad av deras purepitch plugin men det finns bara till TDM och inte vst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha men var laddar man ned den då?

Gå till den här sidan. Och om du inte redan har registrerat dig hos Soundtoys gör du det och löser sedan ut din licens.

undrar också varför dom ger bort det gratis... micro pitching är ju viktiga grejjor som folk gärna betalar för...

Jag gissar att det kommer en köpeplugg med lite fler parametrar och funktioner inom kort. Så det här är mer av en teaser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Gå till den här sidan. Och om du inte redan har registrerat dig hos Soundtoys gör du det och löser sedan ut din licens.

Jo jag var där men såg senare att den ligger i mitt konto. Det tog lång tid innan den gjorde det så därför jag undrade. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ska testa den under eftermiddagen när jag har tid. Du sa att den påminner om Rolands Dimension och kom genast att tänka på Dimension D som jag hade när jag hade UAD kort och den var perfekt att bredda basen med och tänkt detsamma med den här lilla pluggen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tror dessvärre inte att den är så transparant som jag hoppas på..då hade den varit mer cpu krävande tror jag... Just transparans är ett stort problem med soundtoys pluggar..dom förstör orginal signalen..och färgar det till något annat...kan dock vara bra i vissa fall när man väl färga ljudet radikalt. Men inget man kan sätta på masterbussen kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror dessvärre inte att den är så transparant som jag hoppas på..då hade den varit mer cpu krävande tror jag... Just transparans är ett stort problem med soundtoys pluggar..dom förstör orginal signalen..och färgar det till något annat...kan dock vara bra i vissa fall när man väl färga ljudet radikalt. Men inget man kan sätta på masterbussen kanske.

Nä, vad jag vet har Soundtoys inte gjort en enda plugg med mastern i åtanke.

Jag tror man lurar sig själv när man försöker uppskatta ljudkvalitet i hur mycket resurser en plugg kräver. Det gäller även transparens. Den mest transparenta pluggen är den som inte kräver några resurser alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att skapa konto och kunna ladda ner behöver man ange:

iLok.com Account

* iLok.com User ID:

Jag fick ju ett blått "usb-minne" med Cubase. Är det den ett sådant de menar?

Hur får jag då fram User ID? Jag har inget som helst minne av hur jag installerade/registrerade Cubase. (Mitt minne är helt bort*** för den perioden... 🤪 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ju ett blått "usb-minne" med Cubase. Är det den ett sådant de menar?
Nej, det är en eLicenser alias Steinberg Key.

Här är två stycken iLok. Dels den gamla generationen iLok i turkos och närmast den mindre iLok 2.

PT_Aug_01.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, vad jag vet har Soundtoys inte gjort en enda plugg med mastern i åtanke.

Jag tror man lurar sig själv när man försöker uppskatta ljudkvalitet i hur mycket resurser en plugg kräver. Det gäller även transparens. Den mest transparenta pluggen är den som inte kräver några resurser alls.

Joo men lite trist dock att så mkt av framför allt det högre frekvenserna försvinner i soundet...

Antar att det är det som skiljer pluggar och tex eventide H8000FW som har större respekt för orginal signalen och inte förstört den totalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo men lite trist dock att så mkt av framför allt det högre frekvenserna försvinner i soundet...

Antar att det är det som skiljer pluggar och tex eventide H8000FW som har större respekt för orginal signalen och inte förstört den totalt.

post-1786-0-16030800-1364081646_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...