Jump to content
Annons

Vad har ni för bord? [BILD/TIPS-TRÅD]


Terror

Recommended Posts

Terror här, tillbaka med en ny tråd.

Denna gång handlar det om bord, skrivbord, databord, datorord, studio bord... ja.. vad än ni nu vill kalla det.

Jag har länge länge försökt hitta det perfekta skrivbordet för hemmastudion. Man har ju hittat en del, absolut, men oftast så är dem sjukligt dyra. Det är ganska svårt att hitta rätt balans mellan pris, praktisk användning (design) och kvalitet.

Så, vad har ni för bord? Berätta gärna, posta gärna bilder och berätta pris samt vart ni köpte det. Ni som har byggt eget och har blue prints på dem får gärna dela med er av det också. Kram på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samma som jag - bästa bordet för rimliga pengar till hemstudion! 🥰

Korkat av IKEA att sluta tillverka det. 😠

ja det verkar vara sjukt många som har det!

Har ett vanligt fatorbord mbas 11 x 24, nej då ett vanligt dator bord.

Skulle vilja ha ett custom made i rätt höjd tex där keyboarden går dra ut.

Ja det vore ju inte helt fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

4408312409.jpg

det har jag gått och spanat på länge. 2.999:-

Samma här.

Dock minns inte jag om jag hittade någon info på mellanrummet där keyboarden ska vara hur max hög/vikt den får vara?

Så min Cme UF80 får plats där.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

här finns bord många bord:

http://www.musicstore.com:80/se_SE/SEK/Pro-Audio/Tische/cat-RECORDING-RECSTUTIS

thomann har även Zaor Miza...

To floor: om du har en/gör en ritning på bordet så kann nog viket snickeri som hälst såga ut delarna åt sig och lacka dom och du monterar själv(vilket man måste oavsätt bord).

Det är så jag gjort, jag Bestade/lackade dock bordet själv.

annas kanse nån modell av Zaor borden hos musicstore kan funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inget som passade mina behov så jag byggde ett själv.. 🙂

Har tillkommit Racklåda för fyra effekter på högersida ( Som jag oxå byggt själv ) , samt framsidan är klädd i vitt skinn.

Bord_02.jpg

Bord_01.jpg

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inget som passade mina behov så jag byggde ett själv.. 🙂

Har tillkommit Racklåda för fyra effekter på högersida ( Som jag oxå byggt själv ) , samt framsidan är klädd i vitt skinn.

Sjyrre 🙂

Lite snabbt nyfiken på högtalarna i väggarna. Såg väldigt brett placerade ut (?) Lyssnar du mest i Genelecarna vid skärmen (antar det är 8040) eller har du surround kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite snabbt nyfiken på högtalarna i väggarna. Såg väldigt brett placerade ut (?) Lyssnar du mest i Genelecarna vid skärmen (antar det är 8040) eller har du surround kanske?

Högtalarna i väggen är till för lyssningen bakom mig ( A&R Lyssning ).

Dom är även riktade till mitten av bakre väggen , rakt bakom mig.

Bakv_gg.jpg

M.a.o dom slås på när det ska pumpas järnet och impas på människor.

Genelec och Auratone ( Inte i bild ) är dom jag själv använder när jag mixar.

Men jag slår på dom då och då för att kolla av framför allt basen.

Nu har jag inte riktigt hunnit sitta så länge i studio ännu då jag inte riktigt är klar med ombyggnationen ännu ( Därav lite saknade lampor , lösa kablar etc etc 🙂 )

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Högtalarna i väggen är till för lyssningen bakom mig ( A&R Lyssning ).

Dom är även riktade till mitten av bakre väggen , rakt bakom mig.

M.a.o dom slås på när det ska pumpas järnet och impas på människor.

Men jag slår på dom då och då för att kolla av framför allt basen.

Ahaa. Seriöst genomtänkt, för att vara "hemstudio" 🙂 Thx
Link to comment
Dela på andra sajter

Får lite nackspärrsvarning av den grunda bordsskivan och att skärmen hamnar så långt upp.

exakt det jag tänkte på också. De problemet hade jag förut, fick sitta och titta upp hela tiden. Visst, de funkade väl ok när man väl satt där, men när man väl gick därifrån och tittade ner gjorde det ont så in i helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

exakt det jag tänkte på också. De problemet hade jag förut, fick sitta och titta upp hela tiden. Visst, de funkade väl ok när man väl satt där, men när man väl gick därifrån och tittade ner gjorde det ont så in i helvete.

Ja - sådant är inte alls bra ergonomiskt. Det brukar rekommenderas från sjukgymnaster att man ska ha skärmens överkant i höjd med ögonen, så att man alltid tittar lite grand vinklat nedåt.

Det funkar ofta bra att göra fel i unga år, men man får igen för dessa fel senare i livet, så det gäller att ta till sig goda råd så tidigt som möjligt om man vill må så bra som möjligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - sådant är inte alls bra ergonomiskt. Det brukar rekommenderas från sjukgymnaster att man ska ha skärmens överkant i höjd med ögonen, så att man alltid tittar lite grand vinklat nedåt.

Det funkar ofta bra att göra fel i unga år, men man får igen för dessa fel senare i livet, så det gäller att ta till sig goda råd så tidigt som möjligt om man vill må så bra som möjligt...

ja asolut. Nu har jag iof min skärm precis som du beskriver det, övre kant i ögonhöjd. Men de är ju svårt att hitta ett skrivbord som har lite rackplatser, Monitorer i öronhöjd, plats för tangentbord+mus, plats for midi-keyboard och samtidigt ha en skärm i ögonhöjd ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...