Jump to content
Annons

Hörlurar slutna


k9 (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Ja, jag köpte ett par förra veckan. Tycker att de funkar asbra, prisvärda.

De dämpar hur bra som helst. Var riktigt skönt att slippa ha snorhög volym för att kunna höra sången genom lurarna. Sen var det ju skönt att kunna ställa in sångljudet direkt utan att behöva hålla på och spela in det först. Har inte provat och mixa nåt i dom än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag köpte ett par förra veckan. Tycker att de funkar asbra, prisvärda.

De dämpar hur bra som helst. Var riktigt skönt att slippa ha snorhög volym för att kunna höra sången genom lurarna. Sen var det ju skönt att kunna ställa in sångljudet direkt utan att behöva hålla på och spela in det först. Har inte provat och mixa nåt i dom än.

Verkar intressant det här.

Finns de på 4sound/musikbörsen?

Vad kostar de?

(är trött på att spränga dyra lurar på trummisar som vill ha det så högt att de måste ha öronproppar under lurarna).

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mina för 950kr (tror jag). De verkar ligga på 950-1000 spänn på de vanliga ställena (Jam, Musikbörsen).

Här var de billigare men då vet jag inte hur mycket frakt och sånt ligger på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju ingen audiofil. Så jag kan inte smälla till med att de "Schmelvar lite dåligt kring 450 hz så man får sidegraina subdubben" 😉 . Men jag tycker att de låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mina för 950kr (tror jag). De verkar ligga på 950-1000 spänn på de vanliga ställena (Jam, Musikbörsen).

Här var de billigare men då vet jag inte hur mycket frakt och sånt ligger på.

Från USA fick jag dem för 350kr har jag för mig. Sedan blev det ju lite moms och tullavgift men det blev nog inte mer än runt 600kr sammanlagt. Tyvärr kan jag inte komma ihåg vilken butik jag handlade dem ifrån.

Ljudet är inte det roligaste men perfekt för trummisar när man spelar in. Inte det minsta läcket. MvH

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle lägga till en 1000ing och köpa ett par AKG K271 direkt... det låter bra om allt... om man inte vill ha kraftig diskodunk...

AKG är neutrala som faan...

Har inte njutit så mycket på länge... sedan jag köpte dem... det är endast sex som är bättre...

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle lägga till en 1000ing och köpa ett par AKG K271 direkt... det låter bra om allt... om man inte vill ha kraftig diskodunk...

AKG är neutrala som faan...

Har inte njutit så mycket på länge... sedan jag köpte dem... det är endast sex som är bättre...

Per

är de slutna eller?

Jag funderar på ett par nya monitorer.. har sennheiser HD200.. och tycker attd e är bra.. men inte direkt neutrala.. måste mixa om när jag mixat något nattetid..

Speciellt så framhäver de diskanten.. Men det kanske är något som hörlurar ofta gör? Det känns ofta så..

Link to comment
Dela på andra sajter

De är så slutna de kan vara... inget läck... det klart om du lägger klicket på max och sitter med en superkänslig mikrofon så kan man höra lite grann... men det är omöjligt att sluta helt tätt...

De är neutrala... kanske lite tråkiga i klangen... men har man ett par diskolurar som ex. Koss Pluggar eller Koss Porta Pro Junior så är det inga problem...

Man mixar relativt väl i ett par AKG K271...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Har problem med läck på vissa av mina sånginspelningar, är de här de billigaste lurarna som löser det på ett riktigt bra sätt? 824 kr inklusive frakt från Thomann låter ju onekligen bra om de håller tätt. Ljudkvalitén är av underordnad betydelse, mixar gör jag med ett par monitorer och dyra öppna beyerdynamic-lurar.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv ett par Direct Sound-lurar som jag använt ett par år nu och det är grymt skönt att ha dem när man spelar trummor. Använder dem även när jag lirar gitarr. Har tidigare testat med DT-100 men de dämpar ju inte mycket, blir väldigt påfrestande för min hörsel iaf. Jag kan rekommendera Direct Sound-Extreme Isolation för medhörning men till mixning funkar de ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...