Jump to content
Annons

Tegen

Recommended Posts

Finns det någon inställning som gör så att en tagning inte automatiskt blir den som används?

Dvs om jag har en tagning inspelad och vill spela in en till för att använda vissa delar utav den men fortfarande vill använda min första mest. Som det är default så kommer den använda hela den som precis har blivit inspelad och det blir en himla massa pillande (speciellt om man redan har från kanske 4a olika takes man använder och växlar mellan)

Hoppas ni förstår vad jag menar

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte riktigt om jag hänger på hur du menar, men du kan ju köra "comps".

Du spelar in samma vända hela tiden (loopar) flera gånger, när du sedan är nöjd och inter orkar spela mer, så har du ju massa olika takes, eller hur? Sedan kan du ju välja mellan alla dessa genom att markera det stycket i en take du tycker är bra och sätta ihop det med en annan osv. Är det det du är ute efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Det jobbiga är att om man redan har 5 takes och har valt ut olika delar från dem och sen kommer på att man vill ändra någon del, då raderar man ut alla delar som man hade valt och man får välja ut allt igen.

Man kan ju använda punch in men då spelar man ju bara in precis den specifika biten. Men ofta så hänger ju allt ihop lite bättre i en take. Lyckas man med en hel take så har man ju bara kvar den lilla biten.

Man skulle väll kunna merga compet med och sen spela in en ny take, men som sagt hade varit skönt om det finns någon inställning som gör så att man inte mutar alla andra takes när man spelar in en ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...