Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej på Er!

Är inne på sjunde och sista semesterveckan - har hunnit med 4 veckor på Bali i Indonesien också!

Skönt att vara hemma igen, rökt korv, mjölk och lössnus sitter fint när man kommer hem - och såklart musik!

Det börjar kännas lite lagom ångestladdat att börja i gruvan igen...

Rotade i det oerhört generösa loopbiblioteket i Logic Pro X och satte ihop ett alster som fick titeln Vi springer i ett hjul

Brukar ju hålla till på Blues - Rock - Jazz-  kanten, men denna gången blev det en liten avstickare!

Undrar såklart vad Ni tycker om mixen!

 

Vi springer i ett hjul

 

Text & Musik Henric Svensson 202404

 

Våren var här och hälsa på

En dag eller två

Nu är allt som vanligt igen

Regnet slår mot min ruta

Verkligheten smyger sej på

Säg den lycka som varar

Snart dags att börja knega igen

 

Vi springer i ett hjul

Som hamstern i sin bur

Vi springer i ett hjul

Vi springer i ett hjul

Som hamstern i sin bur

Som hamstern i sin bur

Vi springer i ett hjul

 

Regnet slår mot min ruta

Verkligheten smyger sej på

Säg den lycka som varar

Snart dags att börja knega igen

Snart dags att börja knega igen

Säg den lycka som varar

Verkligheten smyger sej på

Snart dags att börja knega igen

 

Vi springer i ett hjul

Som hamstern i sin bur

Vi springer i ett hjul

Vi springer i ett hjul

Som hamstern i sin bur

Som hamstern i sin bur

Vi springer i ett hjul

 

Vi springer i ett hjul

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som vanligt finns det inget att anmärka på i ljudbilden enligt mig. Gillar verkligen syntharna på verserna. Personligen tycker jag det blev lite väl mycket distorsion på sången i verserna. Hoppas du hade det fint på Bali🤩

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa Richie76:

Som vanligt finns det inget att anmärka på i ljudbilden enligt mig. Gillar verkligen syntharna på verserna. Personligen tycker jag det blev lite väl mycket distorsion på sången i verserna. Hoppas du hade det fint på Bali🤩

-Håller med dej å ena sidan, dessutom en utmaning att få fram texten!

-Å andra sidan har jag varit inne på Soundcloud och lyssnat på en del hiphop/rap och ungdomarna är kreativa måste jag säga! Distortion på röster är vanligt förekommande!

-Detta projektet var lätt att sätta ihop, har bara spelat in en slapbas och använt min röst, resten är loopar från Logic - känns nästan lite fuskigt!

-Sen var det en utmaning att mixa ihop, det är nyttigt att lämna komfortzonen! Första försöket lät skit när jag lyssnade i bilen…

-Bali var kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken att du är nöjd själv. Gillar ändå kontrasten mellan sångljuden, blir väldigt tydligt. Håller med om fuskkänslan med loopar. Har lagt en beatloop på en låt jag jobbar med och känns både och. Ibland springer man ju på något ljud som man själv aldrig kunnat framställa lika bra och då är det väl bara kanon att det finns att tillgå. Tycker man kan få inspiration också av att lyssna på olika samplingar och loopar. Kul att testa nya genrer, är i precis samma fas🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa Richie76:

Huvudsaken att du är nöjd själv. Gillar ändå kontrasten mellan sångljuden, blir väldigt tydligt. Håller med om fuskkänslan med loopar. Har lagt en beatloop på en låt jag jobbar med och känns både och. Ibland springer man ju på något ljud som man själv aldrig kunnat framställa lika bra och då är det väl bara kanon att det finns att tillgå. Tycker man kan få inspiration också av att lyssna på olika samplingar och loopar. Kul att testa nya genrer, är i precis samma fas🙂

-Så sant som det är sagt!

I flödet på SoundCloud kommer det mycket hiphop m m - rätt kul och väldigt inspirerande att lyssna på! Har däremot svårt för förortsjargongen i texterna och om man börjar läsa i kommentarsfälten i låtarna blir man mörkrädd…

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...