Jump to content
Annons

Rockband första demon


Patrikl

Recommended Posts

Annons

Tycker det lät super. Tycker nog ni skulle kunna proddat sången lite mer, alltså lite mer dubbar etc för att få ett liiite mer kommersiellt sound. Sen skulle ni kunna slipa lite mer på sång melodierna i mellanåt. Påminner lite om brorsans band, Kid Galahad.

Men det låter stabilt gött å stökigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt, låter bra!

Håller med crillemannen om sången. Ni skulle tjäna på mer slipning i sångstämmor. Jag hör ofta ställen där jag vill ha oktavstämmor nu när jag lyssnar. Tror säkert att det skulle tjäna på fler gitarrdubbar också. Ser helt klart potential i er att kunna bli ett mer musikaliskt och bättre alternativ till tex the Hives med en mer modern produktion 🙂

Många band oroar sig för att bli för producerade så att inte liveshowen håller. Det ska inte ni göra. Ni bjuder på grymma instrumentella insatser som säkert bara blir ännu bättre från en skramlig scen.

Mixmässigt så är väl det enda jag tänker på att kaggen låter lite attackfattig och att låtarna i överlag känns beslöjade i HF. Men kanon annars! Jag hade bokat er 😎

/Halkbi

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för all schysst och bra feedback! Jag håller med er! Dock var vi väldigt tidspressade i studion (vi hade bara 6 h) så vi satsade mest på att få in de här fyra låtarna i lite vettig kvalité till någon sorts grund. Därav resultatet

Men som sagt, tack så mycket för svaren 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för all schysst och bra feedback! Jag håller med er! Dock var vi väldigt tidspressade i studion (vi hade bara 6 h) så vi satsade mest på att få in de här fyra låtarna i lite vettig kvalité till någon sorts grund. Därav resultatet

Men som sagt, tack så mycket för svaren 🙂

Shit ja ni spelar verkligen bra och än mer imponerande när ni sätter 4 låtar såpass bra på den tiden 🙂 Känns som det finns stor potential i både materialet och i själva bandet. Lycka till!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Härlig låt! Inte Led Zeppelin, dock.

Det enda som kändes lite för "överseende" från produktionens sida var leadgitarristens slarviga spel. Inte dåligt direkt, men väldigt slarvigt och arrogant. I mina öron sabbar sådant en bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Much niceness! Man hör 70-talet där samt att man hör "det svenska rocksoundet" i det (du vet vad jag menar) som gjort svenska band så populära i världen. Plus lite brittisk briljans. Jag skulle spela skivan på min spotify. Keep up keeping music up!

Edit:..och lite jack white stylee hör jag nu

Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack tack för alla schyssta svar! Håller med om att vi inte låter som Led Zeppelin, men det jag ville ha sagt är att vi har influerats väldigt mycket av sådana band som typ Zeppelin, The Doors, Deep Purple, White stripes - ja ni förstår. Jag skrev kanske lite otydligt i min första post 🙂

Härlig låt! Inte Led Zeppelin, dock.

Det enda som kändes lite för "överseende" från produktionens sida var leadgitarristens slarviga spel. Inte dåligt direkt, men väldigt slarvigt och arrogant. I mina öron sabbar sådant en bra låt.

Tack så väldans mycket! Slarvet skulle nog kunna förklaras av tidsbristen i studion, det är ju svårt att vara perfektionist med 6 timmar i en studio för 4 låtar hehe 🙂 Nästa gång vi spelar in ska vi pleasa dig med en helt fläckfri låt!

Redigerat av Patrikl
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Live is the shit asså. Synd att det är så svårt att få till bra rent tekniskt, med ljudläck osv. Ska nog fan försöka få till nästa demo/inspelning live... typ 3 mickar på trummor 1 sång 1 gitarr 1 bas.

Mvh

gör det! det kan jag rekommendera, inte för att jag har något att jämföra med... Men det gick väldigt smidigt. Dock är det nog bra att man är väl inrepade och tighta inför liveinspelningen. Lycka Till! 🙂

Redigerat av Patrikl
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Tjena! Update!

Vi har bytt bandnamn till Gravel Pit. vi använder samma soundcloud som förut med ett nytt namn bara. Dock har vi ny facebook, så gå gärna in och gilla sidan om ni vill följa oss 🙂 vi har också fyra lite nyare låtar också om ni inte har sett det.

hörs!

http://soundcloud.com/gravelpitrock

http://www.facebook.com/gravelpitrock

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni kallat er Made in china? Jag la in en länk till ert Soundcloud på min FB-sida, i miniatyren står det "Made in China" istället för Gravel Pit. Weird bug kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni kallat er Made in china? Jag la in en länk till ert Soundcloud på min FB-sida, i miniatyren står det "Made in China" istället för Gravel Pit. Weird bug kanske?

Japp vi bytte namn från Made In China igår. Nu är vi Gravel Pit. Det borde ändras... Får hoppas det 🙂 Tack så mycket för att du sprider musiken! Underbart:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hejsan!

Tänkte bara meddela att vi nu går under namnet "The Jamhouse Riot" Nu är det spikat i sten

Vi släppte våran första platta på spotify i veckan. Här är länken: The Jamhouse Riot – Simplify This

Lyssna och sprid gärna musiken! sen får ni också lämna en kommentar här om ni känner för det 🙂

Facebook: https://www.facebook...thejamhouseriot

vi ses !

Redigerat av Patrikl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...