Jump to content
Annons

Hur länge ska en varning ligga kvar?


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Jag har oxå varningar, och jag tycker det är bra! Det är precis som att se polisen på motorvägen när man kör i 150 km/h , då saktar man ner. Samma här 🙂

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag har inga varningar inte ens fast jag har sagt ifrån när folk har varit taskmörtar och bängat sig här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Se där, fjäsk lönar sig!

Fjäsk, fjäsk! Kan du ta bort mina också nu? De har legat och skvalpat väldigt länge nu. 🙂 Och min pm också. Varit avstängd i ett år. Mailat Olsberg men han bemödade sig inte ens att svara. 😠

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.

Man gör ett misstag. Man gör kanske två. Whatever. Jag menar på att varningen borde bli bortplockad efter en viss tidsrymd. Det måste ju vara rimligt att kunna släppa saker efter ett tag. Ingen idé att bli brännmärkt för livet för banaliteter. I min värld är det inte rimligt.

Däremot; om någon går in för att jävlas, trolla, psyka, sprida dålig stämning etc torde ju göra att varningarna samlas på hög och tycker jag att det är moderatorernas ansvar att diskutera igenom saken sinsemellan samt med Olsberg och användaren i fråga, klargöra fakta och stänga av användaren.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut att varningarna skall plockas bort när man skött sig ett tag & det hade varit önskvärt att varningsnivån svalnade automatiskt men så är det just nu inte. Kollade upp både dina o Die Hards varningar o det är länge sedan sist så jag plockade väck dem helt o hållet. Tycker det var helt rätt av dig att starta den här tråden, det är ju inte som att vi som moderatorer får någon påminnelse om det o det är inte alltid man tänker på sånt heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut att varningarna skall plockas bort när man skött sig ett tag & det hade varit önskvärt att varningsnivån svalnade automatiskt men så är det just nu inte. Kollade upp både dina o Die Hards varningar o det är länge sedan sist så jag plockade väck dem helt o hållet. Tycker det var helt rätt av dig att starta den här tråden, det är ju inte som att vi som moderatorer får någon påminnelse om det o det är inte alltid man tänker på sånt heller...

Tackar mjukast. Nu kan jag gå loss på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att de varningar som delas ut borde plockas bort automatiskt efter en tid. Som det är nu måste man kontaka en moderator och fjäska för att bli av med dessa. Drog på mig ett antal varningar när jag blev av med mitt arbete och mådde allmänt dåligt. Detta är nu nästan ett halvår sedan, men varningarna ligger kvar. Vad tycker ni?

Jag har själv fått två varningar, varav en jag lyckades "överklaga" bort – för den var felaktigt utdelad. Men en varning består alltså; en som jag fick i november 2011. Den fick jag för att jag hade sagt åt AnalogFreak alias Fredrik alias Kulturell Figur, den notoriske MBBAD:aren: "Jag tycker att du är en läskig person,verkligen. Och jag kommer aldrig i mitt liv förstå varför "admin" har låtit dig återkomma och förpesta forumet så många gånger som du har gjort."

(Jag hade för avsikt att länka till inlägget ifråga, men det verkar vara raderat. Jag har dock kvar meddelandet [PM] från admin som utdelade varningen.)

Sakfrågan: Ska varningen ligga kvar?

Eftersom admin har visat en sida där man faktiskt har möjlighet att "överklaga" (för att uttrycka sig lite löjligt) sin varning och få den raderad, så tycker jag att en varning också ska kunna bestå om överträdelsen är självklar.

Men jag håller med, det suger att se sin varning där. Men jag vet inte varför jag tycker det... för, hur big deal är det egentligen?

PS: Att du (eventuellt) som skäl till att bli av med dina varningar vill hänvisa till "jag blev av med mitt arbete och mådde allmänt dåligt" är riktigt kärringnödigt. Du borde få en varning bara för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför får alla varningar och inte jag 🙁 jag skriver också dumma saker!

Inte tillräckligt dumma, tydligen... Du får anstränga dig mer... ☺️

Jag har inte heller fått några varningar hittills, så du är inte ensam... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Inte tillräckligt dumma, tydligen... Du får anstränga dig mer... ☺️

Jag har inte heller fått några varningar hittills, så du är inte ensam... 😉

Du borde få minst en varning för att du har gjort så många inlägg. En varning för att du överskrider maxgränsen för normalanvändare. 😛

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte spelat på riktiga Fender gitarrer i minst 60 år ska man ha en örfil.

Och har man inte passiva JBL monitorer från senast 70-talet bör man få en sittopp.

Och så bör man ha eldat upp en bas man byggt själv i kakelugnen i fyllan.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

PS: Att du (eventuellt) som skäl till att bli av med dina varningar vill hänvisa till "jag blev av med mitt arbete och mådde allmänt dåligt" är riktigt kärringnödigt. Du borde få en varning bara för det.

Back to normal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte spelat på riktiga Fender gitarrer i minst 60 år ska man ha en örfil.

Jag har spelat lite på Jazzbas en gång i tiden, men den är inte alls lika bra som min Rickenbacker 4001, men jag har alltså åtminstone försökt... Duger det...? Aj! Det där med att ha spelat i 60 år fixar jag ju inte riktigt, utan det är bara sådär 35 år hittills...

Och har man inte passiva JBL monitorer från senast 70-talet bör man få en sittopp.

AJ! Jag har ett par JBL LX44 (visserligen från omkring 1990, men det är i alla fall JBL...) ute i förrådet, som jag använde tills jag bytte till mina nuvarande ADAM HiFi-högtalare för ett par år sedan...

Och så bör man ha eldat upp en bas man byggt själv i kakelugnen i fyllan.

Yikes! Hemskt vad jag åkte på mycket stryk här då...

Har varit nära att få min ena 4001 (jag hade två sådana under många år) halshuggen precis före en spelning, när jag lyckades välta ett cymbalstativ och cymbalens kant skar igenom flightcaset som smör i solsken, men stoppade precis innan katastrofen var ett faktum... En riktig nära-döden-upplevelse... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla skall kunna förlåtas för sina för sina misstag. Om man nu tycker att det var ett misstag. Svårigheten är väl när man inte tycker att sitt handlande var ett misstag, när personen som fått varning tycker att den gjorde rätt. I sådana fall så tycker jag att det inte ska räcka med EN moderator att kunna stänga av personen eller ge den en varning, och att det också behöver komma upp en diskussion så att alla parter i fråga vet vad som gäller och hur man ska tolka de regler som finns.

Har en person nu fått en varning så tycker jag att den ska kunna omprövas efter ett halvår eller liknande. Där man tar upp frågan om man har ändrat sig, om man har skött sig efter det och hur man nu ser på saken. Helt enkelt om man ångrar sin handling, eller om den som har gett ut varningen ångrar sin handling. Om någon av parterna ångrar sin handling så skall varningen bort. Detta för att den i mitt tycker inte fyller något syfte längre.

Avstängning för en tid tycker jag verkar bra som en liten knuff. Personen som blir avstängd kan ju inte logga in och vara med. Personen blir då tvungen att ta lite distans, och det tror jag i många fall kan funka konstruktivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Ett misstag är ganska lätt att känna igen och det är nog inte misstag som i första hand föranleder åtgärd det är mera utstuderat tjafs än så. Stäng av dom som bängar sig dom kan va på facebook och leka i sandlådan där istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var helt rätt av [sadamJR] att starta den här tråden, det är ju inte som att vi som moderatorer får någon påminnelse om det o det är inte alltid man tänker på sånt heller...

Det är löjligt om varningar ligger kvar så länge - det är min åsikt. Så nu är din borta också...

ARGH! Den som matchade min avatar så fint... cry.gif

Fast det där med att starta tråden; det är ju knappast så att frågan kom upp nu för första gången. Det finns en hel handfull trådar där de som fått varningar utdelade frågar "När försvinner varningen?" etc. Kruxet är att ingen moderator/admin har velat ge ett straight svar – på en annars så enkelt fråga. Inte ens på via PM.

Faktum är att detta är första gången som en moderator bekräftar: En varning är INTE bestående, utan kan tas bort efter en viss "skötsam" tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...