Jump to content
Annons

Hur länge ska en varning ligga kvar?


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Jag instämmer med trådskaparen. Varningar som getts som straff bör vara tidsbegränsade, precis som liksom riktiga fängelsestraff, med hopp om att utövaren efter denna tid har lärt sig något av bestraffningen. Om inte så får ju proceduren upprepas.

Det är lika som med tatueringar. En gång straffad, alltid straffad.

Väldigt dålig metafor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag är stolt över mina varningar, det visar att jag har rätt.

Ja alla tycker att de har rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite taxamhet vore inte helt fel.

Som i tack snälla Herr Admin för att du tog bort min gamla varning som du utdelade på ett högst inkonsekvent sätt?

Nja...

Jag har (lite för att det är roligt) drivit en jävla ride mot det inkonsekventa varningsutdelande som råder/har rått på forumet. En av de mest aktiva i den här tråden. Ska man syssla med varningar ska man vara konsekvent, annars tappas poängen med det.

Som jag har tangerat tidigare på forumet, bristen av konsekvens lyser ibland igenom riktigt rejält. Till exempel, av följande, verkliga forumuttalanden har endast ett lett till varning, gissa vilket:

1. "har du problem med det din rasist"

2. "Detta om något bevisar hur farlig du egentligen är"

3. "Jag tycker att du är en läskig person"

4. "Du är en mycket sjuk man"

5. "Du måste ha ett j*vligt jobbigt liv, den saken är säker"

Men om man nu ändå, trots inkonsekvensen, måste syssla med varningar så kan man säkra konsekvensen genom följande steg:

1. Medlemmar som "stängs av" för andra gången ska aldrig få ett godkännande för medlemsskap igen.

2. Sluta dalta med den "Nya Generationen" (se länkad tråd).

 

3. När de mest insatta/erkända/populära medlemmarna kommer med förslag, så finns det givetvis anledning att kraftigt överväga deras förslag på förbättringar. Det är dem Forumet har att tacka för sin existens; inte reklamen, inte den Nya Generationen, och definitivt inte mig.

 

4. Inför "Aktiveringsperiod" för nya användarkonton.

Disclaimer: Inget av ovanstående är direkt riktat mot någon enskild moderator/admin (och särskilt inte Hellpig som faktiskt är en one hell of a guy och som jag respekterar). Alla moderatorer gör ett så gott jobb de kan, och de gör det bra. Men med ovanstående i beaktande tror jag att moderatorernas jobb inte bara kunde underlättas utan även göras ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som i tack snälla Herr Admin för att du tog bort min gamla varning som du utdelade på ett högst inkonsekvent sätt?

Snarare; tack snälla SadamJR fär att du såg till att jag blev av med min varning, istället för att gå på som en pitbull med dålig attityd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare; tack snälla SadamJR fär att du såg till att jag blev av med min varning, istället för att gå på som en pitbull med dålig attityd.

OK, var är anmälningsknappen... Nu jävlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle du snackar alltid om att moderatorerna inte är konsekventa och att det är godtyckliga varningar hit och dit. Då borde rimligtvis både du och saddam bli varnade och avstängda från forumet efter dessa två inlägg.

Konsekvent eller hur var det nu?

Med risk för att dra på mig en ny varning, du är fullständigt rubbad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konsekvent eller hur var det nu?

På vilket sätt du menar att SadamJR skulle blivit varnad, och dessutom avstängd, för att ha postat bilden ovan kan jag inte ens i min vildaste fantasi få ihop; hans inlägg gjordes ju i "allmänna snacktråden".

Vad mitt bildinlägg beträffar så var ju det i sig en markering på att hela tråden nu hade tappat sitt ursprung, och att det lika gärna kunde kopplas till Godwins Lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att dra på mig en ny varning, du är fullständigt rubbad.

Du och dina homeboys kallade mig rasist och att jag hade en konstig människosyn, för att jag skrev att jag oroades av att vi har en riksdagsman som vill införa sharia lagar i sverige. Och han sitter dessutom i försvarsutskottet som har hand om beslutet kring våra svenska soldater som slåss mot hans idoler som lever enligt sharia.

Edit: och vet du inte vad sharia är och vilken människosyn det står för. Så sök upp och läs om det

Min mormors pappa blev avrättad av ss, så tänk dig för innan du skylltar med sådana symboler som dessutom är förbjudna enligt svensk lag.

Edit: stavfel

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt du menar att SadamJR skulle blivit varnad, och dessutom avstängd, för att ha postat bilden ovan kan jag inte ens i min vildaste fantasi få ihop; hans inlägg gjordes ju i "allmänna snacktråden".

Vad mitt bildinlägg beträffar så var ju det i sig en markering på att hela tråden nu hade tappat sitt ursprung, och att det lika gärna kunde kopplas till Godwins Lag.

Jovisst men dom meningarna du skrev i ditt inlägg är också taget ur ett sammanhang, men ville du få någon varnad för det? Borde rimligtvis en bild på hitler ge avstängning oavsett sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man vet att man har rätt så behöver man inte lyssna på andra. Ett fantastiskt citat från en dåre på mitt jobb. F.d. dåre kan jag ju tillägga, han åkte ut med röven först med all rätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde rimligtvis en bild på hitler ge avstängning oavsett sammanhang.

Nej, du har en diktatorisk inställning. Nordkorea är ett land som kanske skulle passa dina ideal.

Här råder yttrandefrihet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

När man vet att man har rätt så behöver man inte lyssna på andra. Ett fantastiskt citat från en dåre på mitt jobb. F.d. dåre kan jag ju tillägga, han åkte ut med röven först med all rätta.

Ja men det gjorde väl inte han någonting för han hade ju ändå rätt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Die Hard borde oxå va taxam.

Jaha och nu vill du att jag ska sitta och vara tacksam mot dig för att tillfredsställa ditt ego? När det var jag själv som såg till att något hände? Med tanke på hur många gånger du har attackerat mig i tråd efter tråd förut? Skämtar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och nu vill du att jag ska sitta och vara tacksam mot dig för att tillfredsställa ditt ego? När det var jag själv som såg till att något hände? Med tanke på hur många gånger du har attackerat mig i tråd efter tråd förut? Skämtar du?

Jäpp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte märkt att Saddam inte är lika grisig längre? Han är hur trevlig som helst. Så då kan ni väl vara hygglo och glömma gammalt groll ni med. Mår man fan så är det lätt att det lyser igenom här, fast man nog inte vill det...

Make love not war sa Lennon.

Fucky fucky - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte märkt att Saddam inte är lika grisig längre? Han är hur trevlig som helst. Så då kan ni väl vara hygglo och glömma gammalt groll ni med. Mår man fan så är det lätt att det lyser igenom här, fast man nog inte vill det...

Make love not war sa Lennon.

Fucky fucky - 55

Vafan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...