Jump to content
Annons

Hur länge ska en varning ligga kvar?


SadamJR

Recommended Posts

Annons

De avstängningar jag fick var av den nya sorten på några dagar. Det är alltså ingen bra idé?

Vill förtydliga mig.

Jag tycker inte varningar och avstängningar bör rulla parallellt. Låt istället x antal aktiva varningar leda till avstängning av användarkontot och låt en aktiv varning automatiskt bli passiv efter y antal dagar.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Men om man nu ändå, trots inkonsekvensen, måste syssla med varningar så kan man säkra konsekvensen genom följande steg:

1. Medlemmar som "stängs av" för andra gången ska aldrig få ett godkännande för medlemsskap igen.

2. Sluta dalta med den "Nya Generationen" (se länkad tråd).

3. När de mest insatta/erkända/populära medlemmarna kommer med förslag, så finns det givetvis anledning att kraftigt överväga deras förslag på förbättringar. Det är dem Forumet har att tacka för sin existens; inte reklamen, inte den Nya Generationen, och definitivt inte mig.

4. Inför "Aktiveringsperiod" för nya användarkonton.

Disclaimer: Inget av ovanstående är direkt riktat mot någon enskild moderator/admin (och särskilt inte Hellpig som faktiskt är en one hell of a guy och som jag respekterar). Alla moderatorer gör ett så gott jobb de kan, och de gör det bra. Men med ovanstående i beaktande tror jag att moderatorernas jobb inte bara kunde underlättas utan även göras ännu bättre.

Jag önskar att verkligheten var så enkel att det gick att kicka medlemmar efter ett överenskommet och bestämt schema. Dock är det så att varken e-postadresser, cookies, ip-nummer fungerar för att hålla en medlem borta, om denne vill komma tillbaka. Inte ens filter för att känna igen offentliga proxy-servrar (för att skaffa nya serier av ip-adresser) fungerar. Det har historien visat på flera gånger här på forumet. Jag har lagt åtskilliga veckor på att hantera just detta, och slutsatsen är att tekniska hjälpmedel kan vara ett grovt, grovt filter, men det fungerar inte.

Ingen medlem som har kickats har fått tillåtelse att komma tillbaka (förutom vid ett enda tillfälle). De kommer tillbaka ändå.

Aktiveringsperiod skulle möjligen hindra en oinsatt från att snabbt skapa ett nytt konto och trilskas, men det skulle inte få bort de mest insatta trollen. Flera av dem har redan flera konton som inte trollas bort av en aktiveringsperiod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Snart kanske vi får höra en låt Die Hard o Saddam spelat in tillsammans? 😎

Passa dig så det inte blir verklighet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att varningarna borde vara tidsbegränsade. Jag är inte sur på Saddam längre, även om jag håller mig på ett visst säkerhetsavstånd... 😱😛 Dessutom, har man klantat sig så ska man få en chans till, eller ett visst antal chanser till. Man ska inte behöva dras med stigma resten av sin forumtid att man en gång fick varningar. Så jäkla svartvitt är det inte på forum. Folk har dåliga dagar, uttrycker sig tvetydigt osv, shit happens. Det mesta otyg som sker på forum är nog inte särskilt allvarligt egentligen, det bara ges intryck av det för att det finns regler och moderatorer. Lite som i plugget en gång i tiden. Men där försvann prickarna vid nästa termin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min varning verkar vara permanentad hela tiden för evigt. 😐 Jag påminns varje dag av den att jag är en riktigt uselt dålig människa. Endast värd spott spe, varning och förakt.

Du måste skicka pm till en moderator och fjäska lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde att du var ute och dansade små grodorna.

Ang Små Grodorna... Det fanns en sköning till orkesterledare här i Ljusne förr, Han hetter Sune "Kulan" Holm, spelade trummor och sjöng gammalt i danslokaler mm, gärna swingstil. Han körde även julgransplundringar o Midsommarstångslekar för barnen, då sjöng han bara plus att han viftade med en tamburin, en dragspelare kompade. Till bägge dessa tillställningar är ju Små Grodorna helgjutna. För att snitsa till det, och göra skillnad på föreställningarna hade han en grön sommartamburin till Midsommardansandet, och en röd Jultamburin till julgransplundringarna.

Han söp ohyggligt och var en rolig jävel. Nu är han i Swing och Små Grodornas himmel sen många år.

Jag spelade oxå igår, men så lågt som till Små grodorna har jag ännu inte sänkt mig. Det kommer väl snart antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...