Jump to content
Annons

Hur länge ska en varning ligga kvar?


SadamJR

Recommended Posts

Tycker att de varningar som delas ut borde plockas bort automatiskt efter en tid. Som det är nu måste man kontaka en moderator och fjäska för att bli av med dessa. Drog på mig ett antal varningar när jag blev av med mitt arbete och mådde allmänt dåligt. Detta är nu nästan ett halvår sedan, men varningarna ligger kvar. Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bestraffningarna och skammen skola evigt bestå!

Varningarna borde vara synliga för alla, inte bara för missdådarna själva!

Din skämtare. Vallhagen drog på mig de där varningarna och nu är han inne och skriver i mina trådar. Skumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara en varning. Det är lite skamligt...

Jo, men vill du inte bli av med den? Låg med 4 varningar länge, och blev inte av med den förrän jag hade slickat seriös dr loop-röv, vilkjet var jobbigt eftersom jag gillar sajten. Nu har jag 3. Hoppas jag inte får nya varningar för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Jag blev förbannad när jag blev kallad knarkare mm tillräckligt många ggr. Sånt ska man bli glad av antar jag. Jag har också funderat på hur länge bestraffningen ska sitta i, men egentligen är det väl skit samma för min del.

Den som hävde ur sig bad senare snyggt o rejält om ursäkt, så vi har inget otalt längre. Men min bestraffning den består nog länge än... 😎

Men är man Fender King bryr man sig inte.

Bestraffad - 55

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker varningar är onödigt. Några dagars avstängning kanske, tills moderatorerna ledsnar och stänger av en användare permanent, om man inte skärper sig.

Det är ju bra, om inte en viss moderator är ute efter en, som det har varit i mitt fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det är ju bra, om inte en viss moderator är ute efter en, som det har varit i mitt fall.

Njae, tror nog inte att så är fallet.

Det förs resonemang om varningar, men ibland kanske man sparat ihop till ett gäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, tror nog inte att så är fallet.

Det förs resonemang om varningar, men ibland kanske man sparat ihop till ett gäng.

Jag är naturligtvis glad för att du plockade bort en varning, men jag tycker nog att samtliga varningar borde va bortplockade vid det här laget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det underliga är att vissa här kommer undan med saker som faktiskt är lagvidriga, medans andra åker dit på småsaker. Det är förstås tråkigt att det ska bli tråkig stämning överhuvudtaget, men ibland skriver man i affekt, och då blir resultatet kanske inte det bästa.

Hela forumet lämnar ju en hel del att önska när det kommer till skötsel och dialog. Om annonsörerna visste hur några personer som egentligen är aktiva på den här sidan skulle det nog bli stängningsdags.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Anmälningsknapparna är till för alla.

Vi som modererar är faktiskt medlemmar precis som ni andra.

Därför är det jätteviktigt för att vi skall kunna ta action att ni använder knapparna.

Sedan kan det verka orättvist ibland, men vi har ju ibland en story som kanske ni andra inte ser.

Lagvidrigheter, har du några exempel frekvensen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Anmälningsknapparna är till för alla.

Vi som modererar är faktiskt medlemmar precis som ni andra.

Därför är det jätteviktigt för att vi skall kunna ta action att ni använder knapparna.

Sedan kan det verka orättvist ibland, men vi har ju ibland en story som kanske ni andra inte ser.

Lagvidrigheter, har du några exempel frekvensen?

Nja.. I min inbox har jag en del PM som garanterat skulle kvala in, men jag är inte så mycket för att använda anmäl-knappen. I trådarna är det ju kanske mest hets mot folkgrupp och andra tokigheter jag har reagerat på. Men som sagt, att trycka på knappen... nä, det känns billigt och inställsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Bara att anmäla.

Det är vi tillsammans som ser till att forumet blir bra. En moderator gör inget forum...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Moderatorerna behöver hjälp från alla med anmälningar så att de blir uppmärksammade på när trådar hamnar i fel avdelning eller blir dubbelpostade eller när diskussionerna går överstyr etc - för de kan ju knappast sitta och lusläsa alla trådar när de inte är anställda för att göra det, utan gör ett ideellt jobb med modereringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - för att återgå till varningarna, så skulle det vara vettigt om det fanns en tidsgräns - kanske så att en varning försvinner efter ett par veckor, men om det tillkommer fler varningar under tiden så löper tiden från den senaste varningen, så att de bara samlas på hög om man missköter sig ofta, men försvinner rimligt snabbt om man skärper till sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

En varning räcker väl? Sen är det ut om man inte har koll på hur man uppför sig.

Som jag ser det i alla fall.

Men snacka om Nirvana kommer aldrig att inträffa, men skitsamma.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...