Jump to content
Annons

En väljäst singel!


lonewind

Recommended Posts

Jepp, har äntligen släppt den första singeln från mitt kommande debutalbum (första officella solo-albumet).

Här kan ni lyssna på den! (och/eller köpa förstås 🙂 )

Hela det kommande albumet är mastrat av den brillianta Yllet (Jon Rinneby) .

Och ja, för att återknyta till trådnamnet då, låten ifråga var det första jag gjorde och spelade in som full produktion på egen hand när jag skaffade min första vettiga musikdator. Tror det var 2006. Jag blev medlem här på forumet då för att försöka få hjälp att förstå mig på vad jag pysslade med. Tror jag postade denna låten här då (ska se om det går att gräva fram den tråden). I vilket fall så lade jag låten åt sidan. Efter en massa sidospår musikaliskt är jag nu tillbaks där jag började, som solo-artist... jag dammade därför av denna låten och gjorde klart den.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra mix( Hade valt lite mindre mellanregister på vissa instrument enligt min smak. Men smaken som baken 😉 ), bra låt, bra guror. Skitbra 🙂

Hoppas du meddelar när nytt material är ute 🙂

Lycka till lonewind!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra mix( Hade valt lite mindre mellanregister på vissa instrument enligt min smak. Men smaken som baken 😉 ), bra låt, bra guror. Skitbra 🙂

Hoppas du meddelar när nytt material är ute 🙂

Lycka till lonewind!

Det kan säkert stämma, jag är inte superhaj på att mixa direkt. Fick god hjälp av Yllet med många bra tips dock. Fasen vad roligt att höra att du gillar låten. Meddelar självklart när nytt material kommer och det är snart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan säkert stämma, jag är inte superhaj på att mixa direkt. Fick god hjälp av Yllet med många bra tips dock. Fasen vad roligt att höra att du gillar låten. Meddelar självklart när nytt material kommer och det är snart...

Jo där finns mycket närvaro i din sång och i instrumenten. Låten är bra uppbyggd, så den inte blir långtråkig. riktigt mysig att lyssna på. Måste säga ett det finns något speciellt med ditt sound som jag tyckte var kanon. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt!

Fasen vad härligt! Tack.

Edit: och med det firar jag mitt 1000:de inlägg ser jag! På samma dag som den kungliga successionsordningen säkrades... Måste betyda något... 😄

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar!

Låten i sig tycker jag hade tjänat på att ha haft riktiga trummor, dom känns väldans stela nu, tycker inte alls dom får den värme eller det sväng dom förtjänar. Sen känns det väldigt tomt under sången, som att instrumenten som ska bära upp mellanregistret har ramlat ner i nåt slags hål. Tror att en cello spelad av en verklig människa hade varit grädden på moset för att knyta ihop säcken. Det skulle nog tillföra den värme som saknas. Stråkarna som ligger nu känns väldigt kalla och elektriska och maskinella.

Men hur som helst, det låter ju verkligen inte illa, det var bara lite tankar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt, den här ska du vara stolt över! 🙂

Tack!

Faktum är att jag har tyckt att den varit lite för "cheesy" vilket lite är anledningen till att jag inte gjort något av den på så många år. Uppenbarligen är det bättre att jag överlåter till andra att vara kritiker av det jag skriver 😄

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med alla, kanonlåt, nåt händer hela tiden.

1000 inlägg, WOOW!

Tack för berömmet om låten.

Hehe, förstår att mina 1000 inlägg inte imponerar så mycket på dig 😄. Vi har varit medlemmar nästan lika länge såg jag. Du har legat i lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...