Jump to content
Annons

En väljäst singel!


lonewind

Recommended Posts

Annons

Gratulerar!

Låten i sig tycker jag hade tjänat på att ha haft riktiga trummor, dom känns väldans stela nu, tycker inte alls dom får den värme eller det sväng dom förtjänar. Sen känns det väldigt tomt under sången, som att instrumenten som ska bära upp mellanregistret har ramlat ner i nåt slags hål. Tror att en cello spelad av en verklig människa hade varit grädden på moset för att knyta ihop säcken. Det skulle nog tillföra den värme som saknas. Stråkarna som ligger nu känns väldigt kalla och elektriska och maskinella.

Men hur som helst, det låter ju verkligen inte illa, det var bara lite tankar 😉

Hej!

Självklart skulle låten ha att vinna på att ha riktiga trummor. Jag kämpade länge för att hitta ett sätt att få till riktiga trummor på hela plattan men det blev ohållbart både ekonomiskt och tidsmässigt. När man sedan väger det mot hur många som faktiskt hör skillnaden så blir valet enkelt. Självklart vill man göra en platta som låter precis som man drömmer om men man vill inte behöva ta banklån för att genomföra det.

Kul att du påpekar mellanregistret, de där viktiga frekvenserna där jag inte har en susning om vad jag pysslar med. Förhoppningsvis kan jag lämna iväg låtar till kommande skivor till någon som vet vad de pysslar med. 😄

Tusen tack för din feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt! Det enda jag skulle kunna "klaga" på är att trummorna känns lite livlösa - fast det kanske dom ska vara med. Slutet är bäst, jag är svag för en massa körstämmor hit o dit 🙂

Nja, livlösheten i trummorna är ju ett resultat av att de desvärre är programmerade. Slutet är min favorit också!

Grymt kul att du gillar låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...