Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2012


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Jag blev rätt förvånad att det blev så mycket skriverier om hans handgrepp då det var så tydligt regisserat i förhand. Det såg ut så. Eller så har jag fel?

ALLT är regisserat. Det är inte Aftonbladets nöjesredaktion som ser en sån där händelse och tänker "Nämen, det där kan nog vara en nyhet för oss!". Det är programredaktionen för Melodifestivalen som först säger åt Flinck hur han ska agera, och sedan populerar Aftonblaskan med nyheter som spektaklet. Sist sitter Svensson där med tacos och chips och tänker "Gud vad bra tv det här är."

Men... jag är inte bitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

ALLT är regisserat. Det är inte Aftonbladets nöjesredaktion som ser en sån där händelse och tänker "Nämen, det där kan nog vara en nyhet för oss!". Det är programredaktionen för Melodifestivalen som först säger åt Flinck hur han ska agera, och sedan populerar Aftonblaskan med nyheter som spektaklet. Sist sitter Svensson där med tacos och chips och tänker "Gud vad bra tv det här är."

Men... jag är inte bitter.

Klart man ska regera när han tafsar på rumpan. Lika oförsvarligt som man gör det i andra sammanhang.

Å andra sidan så är ju mediaprioritering galen. Med allt som händer i världen just nu så väljer man just att skriva om det i flera dagar i sträck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Klart man ska regera när han tafsar på rumpan.

Jäpp genom att tänka fan det där skulle varit jag som gjort det. 😛

Lika oförsvarligt som man gör det i andra sammanhang.

Äh trams. Ingen har dött av det. Sånt jävla nymoraliserande nu för tiden att det har blivit absurt. Haft tjej på ett jobb som nöp mig i häcken. Inte fan tyckte jag det oförsvarligt, opassande, sexuell diskriminering. Det har gått för långt i Svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp genom att tänka fan det där skulle varit jag som gjort det. 😛

Äh trams. Ingen har dött av det. Sånt jävla nymoraliserande nu för tiden att det har blivit absurt. Haft tjej på ett jobb som nöp mig i häcken. Inte fan tyckte jag det oförsvarligt, opassande, sexuell diskriminering. Det har gått för långt i Svedala.

Nymoraliserande? Jag försvarar inte heller när kvinnor gör likadant mot män. Men i detta fallet råkar det vara en man som nyper en kvinna i häcken.

Tycker hon skulle reagerat såhär istället:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14350147.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Nymoraliserande? Jag försvarar inte heller när kvinnor gör likadant mot män. Men i detta fallet råkar det vara en man som nyper en kvinna i häcken.

Tycker hon skulle reagerat såhär istället:

http://www.aftonblad...icle14350147.ab

"

Kvinnan har efter händelsen känt sig kränkt och har fått hjälp av psykolog". Det är något av det vi är bäst på numera, att känna oss kränkta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

"

Kvinnan har efter händelsen känt sig kränkt och har fått hjälp av psykolog". Det är något av det vi är bäst på numera, att känna oss kränkta.

Åh stackars henne. Ett sånt trauma att hon behövde psykologhjälp. Men hon får råd att betala denne efter stämningen och kan torka tårarna med sedlarna. :rolleyes:

Du måste skämta med mig

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172321849

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo förvisso... 🙂 men utbudet runt kl åtta ikväll på tv är ju...

SVT2 - Friskytten, Romantisk opera från 1821 av Carl Maria von Weber.

Tv3 - The benchwarmers, Amerikansk komedi från 2006 med Dennis Dugan.

Tv4 - Gladiatorerna, Svensk underhållningsserie från 2012.

Kanal 5 - America's funniest home videos, Amerikansk underhållningsserie från 2010

Tv6 - Family guy, Amerikansk animerad serie från 2001

Sjuan - A mighty heart, Amerikanskt drama från 2007 med Michael Winterbottom

Tv8 - Morden i Midsomer, Brittisk kriminalserie från 1998

Kanal 9 - Kommissarie Gently, Brittisk kriminalserie från 2009.

TV10 - Andra världskrigets hemliga krig, Brittisk dokumentärserie.

TV11 - Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show, Svenskt underhållningsprogram från 2009

Kanske en back sprit och hänga här å ljuga kanske ger större utdelning 😉

Ja, då börjar man så smått förstå varför 3000 000 pers glor på Björkmans festival... Nej, jag var inte en av dem! Fast senare i månaden skall jag till Arenan för att se möget live. Dessvärre är jag tvingad till det annars hade jag gärna bränt upp biljetten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska ta på mig min vaxade mustasch, min monokel, och så ska jag lägga fram Dostojevskij och ett par John Coltrane-original i mint condition på mitt inrökta kaffebord av solid mahogny. Sen ska jag luta mig tillbaka, tända mina tiffanylampor och vrida dimmern till strax under hälften. Sen ska jag slå på min gamla tjock-tv, tända min diggerpipa med Greve Hamiltons Blandning och sitta och puffa och skrocka åt hur dumt mänskligheten beter sig, utan att alls ha en tanke på att jag egentligen bara är en gubbigare version av askungen och att min jaguar kanske är en pumpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den var bra. Har för mig att det var någon som är med här i forumet som hade varit med och skrivit låten också. För ovanlighetens skull var det dessutom en bra sångare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...