Jump to content
Annons

Steven slate drums platinum crossgrade t.o.m 28 Februari 2012


Lundin

Recommended Posts

Tänkte bara upplysa er som tänkt köpa den här trumpluggen och sedan tidigare äger någon eller några av BFD, EZ-drummer, Superior 2, Addictive eller Jamstix får ni tanka hem Platinum versionen för straxt över 1000-lappen.

Kan berätta att jag tankar hem just nu med ett litet snik-flin på läpparna..

krEdit: Lägger till att det finns crossgrade från EX versionen också...

http://crossgrade.drumclassroom.net/

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är EX en addon eller snålversion av Platinum?

Och hur bevisar man att man har ex Superior 2.0 sen tidigare? Hur har du gjort Lundin?

Och kan man få den i dvd-skivor eller är det bara nerladdning som gäller? Isf, hur stort är det i GB?

Jag lade på mitt körkort och tog ett foto på tre av mina olika produkters kvitton och redigerade bort oväsentligt efteråt i en bildeditor.. typ att de ser vilken produkt det är samt adressuppgifterna på kvittot och uppgifterna mot mitt körkort, men jag tror att anything goes här och jag tror inte de är ett dugg hårda med var gränsen går. Tidigare köp jag gjort med liknande verifieringar har det varit.. "ehh..ok?" släpp en brakfis o flina lite så var det clearat... typ

Det roliga är att oavsett om de godkänner kvittot eller ej får du din coupon-kod direkt och kan vara snabbsomf*n o tanka hem biblioteket. De återkommer inom 12 timmar med bu eller bä.

Bilioteket med en del grooves och installationsfiler ligger på runt 9GB packat

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Tack!

Jag mailade dom i natt och ställde frågan om dom går med på en skärmdump. Plus att jag kan ju ta kort på dvd-boxen.

Undrar om man ska vara lite försiktig med serienumret? Blurra till dom sista. Plus att jag kan ju logga in på både Toontrack och Slate, hålla upp boxen framför skärmen och ta ett kort? Går dom inte med på det så är dom ju korkade. Dom skiter väl i vad man har? Dom vill väl sälja sina produkter?

Sen har väl slate även iLOK till trumpaketet?

Får se när dom vaknar till där borta... och vad dom säger. Säger dom nej så.. ja skyll er själva. Köper nåt annat på annat håll!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte motstå, inhandlat. Skickade bara ett kvitto på Ezx Americana som kommit via eposten, inget serienummer, fungerade bra. Nu ska installeras och testas!

Tror inte de godkänner en expansion till EZ-drummer... så du får väl hålla tummarna.

De återkommer inom 12 timmar med besked

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Var vad jag skickade in, inga problem, antar att pga att expansionen fungerar ju inte utan grundprogrammet.

Men vad vet jag. Har i alla fall laddat ner allt inklusive licens snart. Bara del 8 av biblioteket kvar nu 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bra är det här då, i jämförelse med det man uppgraderar ifrån?

Förutom rabatten alltså, spöar Steven Slate skiten ur Superior Drummer och AD? Eller handlar det mer om att utöka med lite mer alternativ? Eller är Steven Slate rentav sämre än AD på flera plan, men billigt är gott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra trumplug,och med det menar jag att jag är nöjd med trumljuden och att man kan tweaka dem på alla möjliga sätt, men äter minne bigtime!!!

Ok om man har valt att installera 64-bitars os och har gott om ram.

Inte så kul om man som jag valt att behålla 32-bitars window7 och ingen ide med mere än 4 Gb ram.

Kanske optimeras SSD4 i framtiden. Kunde gott ha mer grooves med också.

I övrigt väldigt nöjd!

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

JAG anser att dem är bättre. har ett betydligt mycket bättre ljud i mina öron. Mer kraftfullt och cleant så att säga. Fast fördelen med SSD före tex Superior och AD är att de låter så mkt bättre från början. Alltså, du behöver knappt göra några ändringar alls för att det ska låta bra. Så för nybörjare på att skruva trummor (som för mig), är det kanon. Sen finns det ju möjlighet att skruva mycket om man så vill. Jag har precis börjat lära mig de här med att tweeka trummor och skulle vilja slå ett slag för SSD. Väldigt lättarbetat, även om man kan göra avancerade saker med dem.

Vill bumpa min fråga igen. Är det någon som vet hur man uppgraderar från SSD 4.0 EX till Platinum? Hittar inte det på derars hemsida. Man kan typ bara uppgradera från 3.X

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här trumpluggen bättre än de andra och varför?

Jag tycker det låter mycket verkligare än många andra pluggar, jag har testat, ez, bfd, AD, reason fills.

Och det går att tweaka dom så jävla mycket utan att det låter skit.

Sen att det passar punken jag gör mycket bättre är en bonus för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre ljud? Är det alltså färdigprocessat, så att det är klart för slutproduktion direkt - eller är det exceptionellt välsamplade trummor med massor av velocitynivåer, som gör att det är bättre ljud...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre ljud? Är det alltså färdigprocessat, så att det är klart för slutproduktion direkt - eller är det exceptionellt välsamplade trummor med massor av velocitynivåer, som gör att det är bättre ljud...?

De kommer med "mix ready kits". Alltså färdigmixade kit. Du kan köra dem "raw", eller så länger du bara på någon kompressor eller dylikt. Spana in siten, dem har sound demos där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

JAG anser att dem är bättre. har ett betydligt mycket bättre ljud i mina öron.

Bättre? Knappast. Lättare att ratta till ett bättre ljud? Ja kanske det. I slutändan beror det på hur bra användaren är och vad för sorts ljud man vill ha. Efter att lyssnat på demos så är inte dem i min smak. Men gillar man de bättre så är det ett billigt alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kommer med "mix ready kits". Alltså färdigmixade kit. Du kan köra dem "raw", eller så länger du bara på någon kompressor eller dylikt. Spana in siten, dem har sound demos där.

Ok. Det verkar - om jag fattar det rätt - alltså INTE vara någon integrerad "effektdel" med Kompressor-EQ-Reverb-Dist-etc, som man kan finna i t.ex. AD och Superior. Styrkan ligger i stället i välljudande färdigprocessade samples/kits.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag tycker det låter mycket verkligare än många andra pluggar, jag har testat, ez, bfd, AD, reason fills.

Samma sak igen. Beror på användaren. Hört riktigt grymt gjort med ez och hade aldrig gissat på att det var det om det inte stod det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar helt rena trummor där jag kan göra ALL processering själv, istället för att vara bunden till någon grundprocessering som finns från början. Finns den möjligheten? Annars är det helt ointressant för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Det verkar - om jag fattar det rätt - alltså INTE vara någon integrerad "effektdel" med Kompressor-EQ-Reverb-Dist-etc, som man kan finna i t.ex. AD och Superior. Styrkan ligger i stället i välljudande färdigprocessade samples/kits.

Inte vad jag hittat nej. Men jag kör bara multi out och kör med AUX-bussar i Logic pro 9 istället. Funkar kanon. Sen sparar jag bara channel-strip presets. Går snabbt att ladda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...