Jump to content
Annons

Steven slate drums platinum crossgrade t.o.m 28 Februari 2012


Lundin

Recommended Posts

SS låter skötnödig när han snackar. ☺️

Ja... och han BLINKAR inte. Jävligt obehagligt 😄 !

...jag har kollat lite videos nu, och blir inte riktigt klok. Terrors video "nummer två" i posten nyss måste ju mena att man inte lagt på några effekter EFTER ss-pluggen. Men visst fan är metal-preseten/erna ett processat kit?!

Hur som helst så tycker jag att det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja... och han BLINKAR inte. Jävligt obehagligt 😄 !

...jag har kollat lite videos nu, och blir inte riktigt klok. Terrors video "nummer två" i posten nyss måste ju mena att man inte lagt på några effekter EFTER ss-pluggen. Men visst fan är metal-preseten/erna ett processat kit?!

Hur som helst så tycker jag att det låter bra.

Det skulle inte förvåna mig om själva samples är pressade på något sätt innan. men i själva SSD-pluggen (VST/RTAS/AU) så finns det typ bara lite rattar för attack, release och lite sånt småtrams, inget major-big-time-woaw-thing om ni förstår 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Han snackar som om han håller andan efter ett bloss från en joint typ, fast 24/7!

Sen undrar jag varför i helvete han alltid har sånna sopiga trummisar jämt? Jävla krattor!

Mycket av trummorna är skit, rent av förjävliga! MEN jag kan tänka mig att i en mix med övrigt så sticker det fram och låter bra.

Sen finns det faktiskt ljud som oxå låter riktigt jävla bra. Tom bättre än ex Superior! Så spannet mellan skitbra till piss är rätt stort!

Hur som helst, 1000 spänn är inga pengar. Det hickar man på krogen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Han snackar som om han håller andan efter ett bloss från en joint typ, fast 24/7!

Sen undrar jag varför i helvete han alltid har sånna sopiga trummisar jämt? Jävla krattor!

Mycket av trummorna är skit, rent av förjävliga! MEN jag kan tänka mig att i en mix med övrigt så sticker det fram och låter bra.

Sen finns det faktiskt ljud som oxå låter riktigt jävla bra. Tom bättre än ex Superior! Så spannet mellan skitbra till piss är rätt stort!

Hur som helst, 1000 spänn är inga pengar. Det hickar man på krogen....

Om du vill lyssna på hur det KAN låta i färdiga låtar, så kan du ju spana in vilket band som helst som är producerade av Joey Sturgis. Bland andra finner du Attack! Attack!, Asking Alexandria, Devil wears prada, Miss May I, Memphis may Fire. Kanske inte din musikstil, men där hör du hur steven slate låten. För Joey Sturgis använder i stort sätt steven slate för att trigga alla dessa bands trummor. Nog låter dem snudd på exakt likadant allihop, men kolla på antal views på youtube, något säger mig att folk gillar det. Så why the f not?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet var man hittar IO map till EZ drummer så man kan köra SSD 4 direkt på EZ midifiler med rätt MIDI mapping?

kolla deras forum. Gå in på www.stevenslatedrums.com eller vafan de är. Klicka dig vidare till forumet och därifrån till "drum maps" eller nått sånt. Annars så är det faktiskt inte svårt alls att mappa om. Det var klurigt till en början. Men när jag fick klämm på de så fixade jag en Superior drummap på 2 min 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla deras forum. Gå in på www.stevenslatedrums.com eller vafan de är. Klicka dig vidare till forumet och därifrån till "drum maps" eller nått sånt. Annars så är det faktiskt inte svårt alls att mappa om. Det var klurigt till en början. Men när jag fick klämm på de så fixade jag en Superior drummap på 2 min 🙂

Har såklart redan kollat överallt på nätet även på SL forumet. Har du lust att dela med dig din färdiga Superior IOmap? Vore toppen..

Redigerat av Radiobrutta
Link to comment
Dela på andra sajter

Längre klipp som demonstrerar det ni behöver veta: http://www.youtube.com/watch?v=lWOte-BbEHA

Raw sound clip (ingen kompressor, EQ eller annat): http://www.youtube.com/watch?v=irnCqG5aaMU

Tack för klippen. Inte utan att man blev sugen på en crossgrade!

Btw, är det SSD du använt på Nomentory (och the Knuckleheads)?

Tycker du har bra trumljud men framför allt är jag såld på dina gitarrljud, så jävla bra (och tuuuuunga)!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för klippen. Inte utan att man blev sugen på en crossgrade!

Btw, är det SSD du använt på Nomentory (och the Knuckleheads)?

Tycker du har bra trumljud men framför allt är jag såld på dina gitarrljud, så jävla bra (och tuuuuunga)!

Cheers!

Faktiskt inte! Trumljudet du antagligen har hört har faktiskt varit från Superior Drummer som jag skruvat fram själv med The metal foundry. Men när Nomentory släpper plattan i mitten på februari så kommer vi ha Steven slate. Om du vill höra hur de kommer låta kan du checka de här: http://soundcloud.com/jerrysandstr-m/nomentory-album-teaser eller här:

På knuckleheads använda jag en Vox VT30 amp som jag line-ade direkt från hörlursutgången in i kortet. Tyngden kommer tack vare att jag köra med sån där octaveffekt. Att du får samma ton fast 12 octaver lägre. CKY använder mycket sånt.

På dem nyare inspelningarna är det Engl e530 rakt in i kortet med lite impulse på det.

btw, förlåt för OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...