Hur gör Du med inspelning av trumset? Vilka mickar använder Du och varför? Hur sätter Du dem? Hur undviker Du fasfel? Har Du några specialmickningar som ger "det där lilla extra"? Komprimerar Du något redan vid inspelning? Hur mickar Du ett bra rum?
Här kan vi väl breda ut oss och riktigt dela med oss av våra erfarenheter. Trummorna är ju så extremt viktiga och svårfångade. När jag lyssnar runt bland ljudjobbare förstår jag att det här är ett område där det finns extra många idéer och tillvägagångssätt. Välkommen in med Ditt bidrag!
Jag kommer också att starta en tråd under mixning. Där tänkte jag vi kunde göra samma sak fast då vad gäller efterbearbetningsdelen av trummorna. Kompressorer, EQ etc.
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
wonderboy
Hur gör Du med inspelning av trumset? Vilka mickar använder Du och varför? Hur sätter Du dem? Hur undviker Du fasfel? Har Du några specialmickningar som ger "det där lilla extra"? Komprimerar Du något redan vid inspelning? Hur mickar Du ett bra rum?
Här kan vi väl breda ut oss och riktigt dela med oss av våra erfarenheter. Trummorna är ju så extremt viktiga och svårfångade. När jag lyssnar runt bland ljudjobbare förstår jag att det här är ett område där det finns extra många idéer och tillvägagångssätt. Välkommen in med Ditt bidrag!
Jag kommer också att starta en tråd under mixning. Där tänkte jag vi kunde göra samma sak fast då vad gäller efterbearbetningsdelen av trummorna. Kompressorer, EQ etc.
Drum On!
Dela på andra sajter
Top Posters For This Question
131
104
52
46
Populära dagar
7 nov
24
1 okt
20
10 sep
19
29 mar
18
Top Posters For This Question
Guitar Nilsson 131 inlägg
joachime 104 inlägg
Demonproducenten 52 inlägg
BluesBoy 46 inlägg
Populära dagar
7 nov 2011
24 inlägg
1 okt 2008
20 inlägg
10 sep 2009
19 inlägg
29 mar 2012
18 inlägg
Populära inlägg
Guitar Nilsson
Att helt undvika fasfel vid truminspelning går väl bara om man använder endast en mick? Då borde 18 mickar ge mer fasfel än fyra, hur noggrant man än lyssnar att det inte är några fasfel. Jag vill på
aROCKER
Vetesjutton om du kan rädda en dålig trummis med fler mickar pga odynamiskt spel...har lite svårt att se det.😲
joachime
Vänd micken så att den pekar bort från virveln.
Postade bilder
875 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.