Jump to content
Annons

Ace Frehley – världens ointressantaste privatperson?


Valle

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Ok, nya direktiv. Nästa gubbe som är otrevlig får en varning och fem dagars avstänging från forumet.... vad tror ni om det gubbs?

Inga popcorn för mig mao....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du tyx inte ha en susning när det gäller detta.

Det har jag inte, jag bara svarar på vad folk skriver. Känner inte alls till bakgrunden till de här bråken, men oavsett så är jag av åsikten att man ska ge folk en chans, både en, två, tre och fyra gånger. I synnerhet när det ur kommunikativt perspektiv handlar om något så luddigt som ett internetforum. Men om det nu förhåller sig såpass illa att postaren ifråga redan har fått alla chanser, så får jag väl stå där som ett mähä 🙂

Redigerat av Bodhi
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag inte, jag bara svarar på vad folk skriver. Känner inte alls till bakgrunden till de här bråken, men oavsett så är jag av åsikten att man ska ge folk en chans, både en, två, tre och fyra gånger. I synnerhet när det ur kommunikativt perspektiv handlar om något så luddigt som ett internetforum. Men om det nu förhåller sig såpass illa att postaren ifråga redan har fått alla chanser, så får jag väl stå där som ett mähä 🙂

100 gånger? Om det inte är det kommer det att bli det. Det tar aldrig slut.

Lade till ett bortglömt ord.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrö din gamle get, gör du narr av världens näst bäste trummis? 😉

Alice peakar varje dag!

Njae eller jo lite, det är så skönt när folk ska förpena och avfärda KISS som pajasband och så har dom som Sodamachinen eller Herr Nilsson inte ens hört på deras plattor och ja, jag pratar deras riktiga plattor från -74 till -76.

Helt plötsligt dyker Bryan Adams namn upp i samma andetag som KISS och det är då man bara suckar och lämnar diskussionen som vinnare.

Sedan så är det ju bara för härligt när folk visar att jag lyssnade på musik med substans genom att nämna Led Zeppelin och Booonham.

Fan hela 70-talet kryllade av trummisar med samma kaliber men deras musik gav inte samma svängrum, lyssna bara på T-Rex trummisen Bill Legend till ex.

Rätt många av dom som flåsar fram Led Zeppelin drämmer iväg pink Floyd i samma andetag och så vet man att dom inte ens orkar lyssna sig igenom hela plattorna med dessa duktiga men krystade musiker. Jag älskar hela dravlet men man ska inte avfärda toksvängig rock som KISS levererade när dom stod upp för varann på sina djävulskt coola höga platåskor. Thin Lizzy gjorde samma grej men hur väl profilerade dom sig, inte speciellt men så är dom "creddig".

Ha det gött.

Jag köper inte Ace Frehleyboken, hatar gitarrister och deras sugrörsarmar, hehe!

Peter Criss kommer att snyta (tillsammans med kokain) ur sig en bättre bok.

Slutligen lyssna på "Dressed to kill" och i synnerhet "Love her all i can" och så PM:a mig om ni har åsikter om svänget på den eller den musikaliska insatsen...jag har redan utmanat guitar Nilsson på denna men han ville nog inte lyssna på dom där sminkade KISS-pojkarna, muahahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra recension, Valle. Jag blev givetvis lite intresserad av att läsa boken när jag fick nys om den och kommer säkert att göra det också, tråkigt bara att det inte verkar som det blev mer än det nu blev då... För övrigt läser jag med en hel del rock-biografier men det mesta är ganska ointressant. Det framstår mer och mer som att det folk gör när de nått "toppen" och fått ära, berömmelse och pengar är att ägna sig åt kjoltyg, alkohol och droger. Motley Crue framstod för mig som ett riktigt gäng loosers... när de gav sina flickvänner kort till shopping med ett tak på 200000 dollar... per månad. Sjukt. Tomma i bollen helt enkelt.

Förresten angående Genes möte Ace så har jag hört ryktas om att han försöker på till någon form av doku-såpa med originalmedlemmarna. Jag antar att han har insett att konflikterna med Ace & Peter skulle kunna leda till bra TV, suck... Och förresten igen, om Ace framstår som en ointressant person så måste man ju nämna Gene i det sammanhanget, Efter ha läst hans bok och sett honom i lite videos här och där så kan jag bara säga en sak; jag hade inte stått ut i en kvart i den mannens sällskap. -Wow, it's Gene Simmons! -So... you dig me? -Yeah man, you're the best!! Great! -Well then don't say it gimme a dollar. Hand it over man. <- Finns på youtube när han dyker in i någon studio där yngre musiker håller på att spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutligen lyssna på "Dressed to kill" och i synnerhet "Love her all i can"

Nu har jag lyssnat på Love her all i can en gång till, jag minns att du tjatade om den låten i nån annan kisstråd.

Det är otajt, okänsligt, kantigt och svajigt lirat. Riktigt osvängigt. Om du inte likställer "svaj" med "sväng" fsts. Ingen feeling nånstans.

The Sweet däremot, det var grejjer det. Ohhhhh vilken feeling. Och kvalitet!

Så var det med det ☺️

Leksand är bättre än Brynäs.

Heja AIK!

/Gubbbengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten angående Genes möte Ace så har jag hört ryktas om att han försöker på till någon form av doku-såpa med originalmedlemmarna. Jag antar att han har insett att konflikterna med Ace & Peter skulle kunna leda till bra TV, suck...

Ja, bra för att vara dokusåpa-TV hade det nog blivit, dock har jag lite svårt att se hur det skulle implementeras i en show om inte Peter och Ace skulle börja spela i KISS igen, men i den branschen är väl det mesta möjligt på ett eller annat sätt. Money talks...

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Njae eller jo lite, det är så skönt när folk ska förpena och avfärda KISS som pajasband och så har dom som Sodamachinen eller Herr Nilsson inte ens hört på deras plattor och ja, jag pratar deras riktiga plattor från -74 till -76.

Helt plötsligt dyker Bryan Adams namn upp i samma andetag som KISS och det är då man bara suckar och lämnar diskussionen som vinnare.

Sedan så är det ju bara för härligt när folk visar att jag lyssnade på musik med substans genom att nämna Led Zeppelin och Booonham.

Fan hela 70-talet kryllade av trummisar med samma kaliber men deras musik gav inte samma svängrum, lyssna bara på T-Rex trummisen Bill Legend till ex.

Rätt många av dom som flåsar fram Led Zeppelin drämmer iväg pink Floyd i samma andetag och så vet man att dom inte ens orkar lyssna sig igenom hela plattorna med dessa duktiga men krystade musiker. Jag älskar hela dravlet men man ska inte avfärda toksvängig rock som KISS levererade när dom stod upp för varann på sina djävulskt coola höga platåskor. Thin Lizzy gjorde samma grej men hur väl profilerade dom sig, inte speciellt men så är dom "creddig".

Ha det gött.

Jag köper inte Ace Frehleyboken, hatar gitarrister och deras sugrörsarmar, hehe!

Peter Criss kommer att snyta (tillsammans med kokain) ur sig en bättre bok.

Slutligen lyssna på "Dressed to kill" och i synnerhet "Love her all i can" och så PM:a mig om ni har åsikter om svänget på den eller den musikaliska insatsen...jag har redan utmanat guitar Nilsson på denna men han ville nog inte lyssna på dom där sminkade KISS-pojkarna, muahahaha!

Visst har jag hört dom gamla plattorna, men dom är inte ett dugg bättre än dom senare i mina öron....

Visst Kiss blev mer patetiska när låtskrivarna som jag räknade upp kom med i bilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

OT: Märklig bortrensning av vissa inlägg i denna tråd av admin...

Du menar att jag borde ha rensat hela tråden, och inte bara de två inlägg som var anmälda och stred mot forumreglerna? Om det är annat du tänker på, så skicka mig ett PM 🙂

Jag hade inte tid i morse att läsa igenom hela tråden, och nu ska jag iväg igen (helhelgsrep).

Men jag lägger tråden i Utanför ämnet tills vidare. Den är mer Off topic än On... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

White line fever, Lemmy;

Inledningen:

"Vad som är normalt för mig är dödligt för en annan människa - och vad som är normalt för andra är dödligt för mig. Vilket är okej för min del. Jag antar att jag skriver något slags medicinsk historia. Jag ska skänka min kropp till science fiction!"

Jämfört med Claptons bok så var Lemmy mer humor.

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, visst handlade den här tråden om att Valle recenserade en biografi av Ace? Eller skriver jag i fel tråd?

Bra recension Valle btw!

Tack, ®offe-san! (En extra kännbar komplingang när den kommer från dig.)

I övrigt: Tråden var i allra högsta grad seriös och avsåg recension av Aces bok. Olyckligtvis infekterades den av ett insektssting, jag stingade tillbaka, fick en varning, och tråden förpassades till slut till nonsensavdelningen.

Jag tar mitt "straff", dock! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Keitans bok är oxå riktigt bra även om han håller sig lite väl mycket vid gitarrspel och inspelning.

det är ju för lite sånt i dom flesta - bara en jävla massa uppräkningar av påtändningar, knull, abstinens och rehab i dom flesta

så jävla ointressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...