Jump to content
Annons

Ace Frehley – världens ointressantaste privatperson?


Valle

Recommended Posts

Annons

För att nämna en annan: Efter att ha skummat igenom Slash biografi tappade jag snudd på all respekt för Guns and Roses och för ett ögonblick hoppet om mänsklighetens överlevnad. Mest bara tragiskt alltihop, men det behövs väl biografier om det också, I guess.

Jag tror att det är precis detta som gjort att jag lite grann dragit mig för att komma igång med dessa böcker, det verkar finnas ett stort deprimerande inslag som helt enkelt inte känns så läsvänligt och självgående, ett inslag som ju bra böcker alltid annars har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror absolut att du har en poäng i att KISS tog ut svängarna så rejält att det gjorde att en del av de andra banden kunde göra prylar rent showmässigt som de kanske annars hade känt inte fungerat.

Men att diskutera KISS innebär alltid att man hamnar i samma tjatiga termer. Många har svårt att se förbi det uppenbart glättiga och någon rockhistorisk cred kommer dem nog aldrig att få. Men det skiter nog dem i...och säkert också dem flesta av oss som faktiskt gillar den musik de gjorde på 70-talet.

EDIT: stavning

Verkligen plus på den.

Tänk dig KISS med Booonham!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen plus på den.

Tänk dig KISS med Booonham!?

😄

Ja, den snubben kunde fisa har jag hört så då hade väl det pyrotekniska blivit mer eller mindre livsfarligt, eller ännu häftigare än det var. Dessutom hade det blivit en väldigt skäggig katt på slutet...

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Men att diskutera KISS innebär alltid att man hamnar i samma tjatiga termer. Många har svårt att se förbi det uppenbart glättiga och någon rockhistorisk cred kommer dem nog aldrig att få. Men det skiter nog dem i...och säkert också dem flesta av oss som faktiskt gillar den musik de gjorde på 70-talet.

Citerat för medhåll 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här en bok som man kan läsa även om man aldrig brytt sig ett skvatt om Kiss? Den kanske t o m kan bli bättre då?

I ärlighetens namn – jag tror inte det, faktiskt. Mycket handlar om KISS, men hamnar ändå i skymundan i Aces livsberättelse. Man måste nog ha Ace som "idol" (ungefär som jag) för att man ska kunna få ut något av människans historia. I annat fall framstår berättelsen mer som "en vardaglig junkies vardagsskildring".

Ajajaj, jag som var så sugen på den här. _Lite_ kul måste den ju vara? 😕

Som jag skrev till någon ovan. Jag avråder inget. Och självklart finns det en och annan rolig läsning i boken, men om jag avslöjade det här skulle jag nog sabba nöjet för de flesta. För det är inte mycket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt problem är att ingen har nån jävla humor kvar på den här fördömda jävla skithålan till planet. Om vi skulle dö imorgon alltså. HAHA! Nä vässa er förfan grabbar, botten upp! 😄

Jag är positiv och glad! Och ingen ska såklart dö!

Nä jag ska aldrig dö och humor är töntigt! Nu ska vi vara ALLVARLIGA! Ska vi spela schack?

En intressant biografi som jag nyss läst är "Head"´s från Korn, "Save me from myself". Om man inte hänger upp sig på det kristna predikandet så är det en historia om succens ensamhet och utslagning. T.e.x när dom var på sin största världsturné och han skulle få träffa sin stora idol ozzy, Men istället satt han bara längst bak i bussen och drog tjack och kolla på internetporr för han orka orka inte möta folk. Tragik i kubik!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Nu är det krig!!! Alla har vi våra egna resor att göra, fjantig sanning kan tyckas.. men så är det. Att Kiss gjort dom låtarna dom skulle göra var meningen.

Du menar att Gerard McMahon, Bryan Adams, adam Mitchel och Desmond Child gjorde dom låtarna åt KISS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag ska aldrig dö och humor är töntigt! Nu ska vi vara ALLVARLIGA! Ska vi spela schack?

En intressant biografi som jag nyss läst är "Head"´s från Korn, "Save me from myself". Om man inte hänger upp sig på det kristna predikandet så är det en historia om succens ensamhet och utslagning. T.e.x när dom var på sin största världsturné och han skulle få träffa sin stora idol ozzy, Men istället satt han bara längst bak i bussen och drog tjack och kolla på internetporr för han orka orka inte möta folk. Tragik i kubik!

Det låter som jag. Och säkert många andra. Vår värsta fiender är oss själva. Får kika på den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att Gerard McMahon, Bryan Adams, adam Mitchel och Desmond Child gjorde dom låtarna åt KISS.

Inte konstigt att ni tycker KISS suger när ni har det där årtiondet som referens...däremot är det inte fel att bajsa på det så fortsätt bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer till fullo, fanns inget band jag avskydde så mycket som just KISS på 70-talet, och det var just så att dom som var Kiss-fans/torskar var generellt sett rejäla puckon...

Moget sagt gosse, moget hmmmmm... 🤪

När kröken flödar står tanken still.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer till fullo, fanns inget band jag avskydde så mycket som just KISS på 70-talet, och det var just så att dom som var Kiss-fans/torskar var generellt sett rejäla puckon...

Just det. Valle är en spoling som säkert inte hade hört talas om Kiss förrän de hade både sminkat av och sminkat på igen. Vad vet han?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det. Valle är en spoling som säkert inte hade hört talas om Kiss förrän de hade både sminkat av och sminkat på igen. Vad vet han?

han tror han vet förbannat mycket den lille allan 😆 och du Valle, jag krökar inte så formulera om dig och kom igen när du tagit en slivovic till gosse*

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...