Jump to content
Annons

Ace Frehley – världens ointressantaste privatperson?


Valle

Recommended Posts

Annons

På vilket sätt då?

det kan jag förklara, jag är född 87. genom att vara dumma i huvudet, och bara tänka med deras kukar såklart, genom att förslava oss in i massa jävla trams och ovetenskapligt obildande jävla smörja av rocknroll trams och ytliga klichéer och bilder och symboler, det var ju inte direkt så att dom frigjorde oss, snarare så bojja dom fast oss, vilket är självaste motsatsen till vad rockmusik skapades för, tråkigt nog för dom så valde dom nog inte det, utan framgång är farligt för människan då vi är känsliga djur av naturen tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast tror du inte att det där mötet ägde rum lite för nära boksläppet? Man tycker ju nästan att boken borde ha varit tryckt vid det laget och var den inte det så skulle en eventuell redigering skjuta upp tryckningen...men jag kan å andra sidan inget om sånt...

Jo, just det mötet var nära boksläppet. Men vi vet inte om fler möten har ägt rum. Ace har någonstans (kommer inte ihåg var, kanske i boken) sagt att arbetet med boken sköts upp och sköts upp och ...

Å andra sidan... Självklart kan ju mötet ha varit hur oskyldigt som helst, vilket Ace faktiskt själv säger någonstans. Kanske ville Gene bara höra hur det är med sin gamla buddy... eller hur... (alla vet vid det här laget att Gene inte engagerar sig i något som inte genererar good business).

Du nämnde något om att du blir tveksam att läsa boken dels på grund av min recension. Fast min syfte är inte att avråda från att köpa och/eller läsa boken, tvärtom; köp den och läs den. Det är bara ingen biografi som "vi KISS-fans" kanske hade hoppats på. Genes var mycket bättre. Och nu får vi hoppas på att Peter Criss kan "knyta säcken" åt oss nyfikna.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Claptons biografi är en av ytterst få böcker, oberoende av genre, som jag har slagit ihop för gott innan jag läst ut den. Jag trodde fan jag skulle avlida i tristess.

Den bästa biografin hittills, däremot, där vi snackar total öppenhet, är fan i mig The dirt : confessions of the world's most notorious rock band (Mötley Crüe). Jag har läst om den två gånger... go figure.

Iochförsig rätt om Clapton, min aktning för honom sjönk rejält men jag bet ihop till slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss är inte ett band, dom har aldrig varit ett band.

Ett band står upp för varandra..

Intressant. Nämn ett band som du menar "står upp för varandra". Om du kan. (Det gäller även er naiva typer som "gillade" Martins inlägg – I dare you!)

det kan jag förklara, jag är född 87.

Du vet, det där förklarar en del. Det är lite som att jag skulle "förklara" för 40-talisterna att Sinatra, han var en jävla tramsbyxa, ser ni, för jag vet, jag är ung,jag har koll på det gamla, jag har svaret...

Gå och lek någon annanstans. Och låt bli ölen.

Link to comment
Dela på andra sajter

det kan jag förklara, jag är född 87. genom att vara dumma i huvudet, och bara tänka med deras kukar såklart, genom att förslava oss in i massa jävla trams och ovetenskapligt obildande jävla smörja av rocknroll trams och ytliga klichéer och bilder och symboler, det var ju inte direkt så att dom frigjorde oss, snarare så bojja dom fast oss, vilket är självaste motsatsen till vad rockmusik skapades för, tråkigt nog för dom så valde dom nog inte det, utan framgång är farligt för människan då vi är känsliga djur av naturen tack

😄

Jag vet inte varför, men dina inlägg får mig ofta att le, så också denna gång utan att jag egentligen vet varför.

Det enda av substans jag kan ta av detta inlägg är att du är född samma år som skitskivan Crazy Nights kom, så med tanke på det var det ett bra försök och jag tackar för besväret. 🙂

Jag får dock hoppas på att inläggsskaparen som berör min fråga kan komma med ett svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

det kan jag förklara, jag är född 87. genom att vara dumma i huvudet, och bara tänka med deras kukar såklart, genom att förslava oss in i massa jävla trams och ovetenskapligt obildande jävla smörja av rocknroll trams och ytliga klichéer och bilder och symboler, det var ju inte direkt så att dom frigjorde oss, snarare så bojja dom fast oss, vilket är självaste motsatsen till vad rockmusik skapades för, tråkigt nog för dom så valde dom nog inte det, utan framgång är farligt för människan då vi är känsliga djur av naturen tack

Ungefär så. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Led zep Creddigt?? 😳 De satte med Bonhams driv ribban för vad som skulle komma....få kom över den. Ok jag fattar vad du menar..party och spritbedövad hjärna krävs för Kiss... 😉

Ok, måste lyssna på Bonham ☺️

Klart du lessnade på Ziggysminket då Marc Bolan precis kört över alla band i england från-71 -74.

Party=sprit!?

Då jag har party...så tycker jag att dazed and confused blir lite saggig och tjejerna har tendens att gå över till grannen, slänger lite förtvivlat på "Misty mountain hop", fast den gnälliga rösten skär som en kniv i dom så det blir liksom inget drag.

Men kör jag tidiga KISS, Thin Lizzy, T-Rex, Sweet, Nazareth, Aerosmith så funkar det OK...men, dom har inte Booonham på trummor. 😆 :lol:

Fast ibland när jag vill njuta av rejäl bra musik så kan det bli Led Zeppelin likaväl som City Boy...dom var grymma men dom hade inte Booonham på trummor, dom hade Roger Kent, skitdålig kille, han är inte Boonham!

Klart rockstjärnor ska ha smink!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här en bok som man kan läsa även om man aldrig brytt sig ett skvatt om Kiss? Den kanske t o m kan bli bättre då?

...det finns ju flera exempel på sådana... Ozzys och Motley Crües (redan nämnda i tråden) och Jenna Jameson (som jag gissar att INGEN ALLS är ett "fan" av) är ju direkt läsvärda.

Judas Priest "Defenders of the faith" är det nog å andra sidan bara jag som tycker är läsvärd. Världsrekord i nördfakta och ickeofficiellalism.

Link to comment
Dela på andra sajter

det kan jag förklara, jag är född 87. genom att vara dumma i huvudet, och bara tänka med deras kukar såklart, genom att förslava oss in i massa jävla trams och ovetenskapligt obildande jävla smörja av rocknroll trams och ytliga klichéer och bilder och symboler, det var ju inte direkt så att dom frigjorde oss, snarare så bojja dom fast oss, vilket är självaste motsatsen till vad rockmusik skapades för, tråkigt nog för dom så valde dom nog inte det, utan framgång är farligt för människan då vi är känsliga djur av naturen tack

En katt!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

(Hellvalla Burn III kommer – såvida inget går riktigt snett – nu i skiftet november/december, så stay tuned. Givetvis meddelas detta med pompa och ståt, precis som med de tidigare två Hellvalla Burn-projekten 😄)

Gött 🙂

Jag läste detta som skrevs i tidningarna i samband med ace bok.

Frehley kallar Simmons en ”episk slusk” som tack vare den öppna dörren-policyn när det gällde kvinnor konstant led av flatlöss.

– För den som bara har varit med en eller två kvinnor måste det vara berusande att plötsligt ha groupies stå i kö, skriver Frehley i ”No regrets”.

Simmons svar:

– Ace har varit missbrukare i 35 år. Vi önskar honom allt gott.

Haha

The dirt är riktigt bra.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, just det mötet var nära boksläppet. Men vi vet inte om fler möten har ägt rum. Ace har någonstans (kommer inte ihåg var, kanske i boken) sagt att arbetet med boken sköts upp och sköts upp och ...

Det är sant, flera möten kan dem så klart ha haft och nu när du nämner det så har jag också för mig att jag läst att boken varit på gång ett bra tag men blivit försenad.

Du nämnde något om att du blir tveksam att läsa boken dels på grund av min recension. Fast min syfte är inte att avråda från att köpa och/eller läsa boken, tvärtom; köp den och läs den. Det är bara ingen biografi som "vi KISS-fans" kanske hade hoppats på. Genes var mycket bättre. Och nu får vi hoppas på att Peter Criss kan "knyta säcken" åt oss nyfikna.

Som jag skrev tidigare så kommer jag säkert nån gång att läsa den men någon julläsning kommer den inte att bli...däremot så har jag The Dirt i hyllan helt oläst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, just det mötet var nära boksläppet. Men vi vet inte om fler möten har ägt rum. Ace har någonstans (kommer inte ihåg var, kanske i boken) sagt att arbetet med boken sköts upp och sköts upp och ...

Å andra sidan... Självklart kan ju mötet ha varit hur oskyldigt som helst, vilket Ace faktiskt själv säger någonstans. Kanske ville Gene bara höra hur det är med sin gamla buddy... eller hur... (alla vet vid det här laget att Gene inte engagerar sig i något som inte genererar good business).

Du nämnde något om att du blir tveksam att läsa boken dels på grund av min recension. Fast min syfte är inte att avråda från att köpa och/eller läsa boken, tvärtom; köp den och läs den. Det är bara ingen biografi som "vi KISS-fans" kanske hade hoppats på. Genes var mycket bättre. Och nu får vi hoppas på att Peter Criss kan "knyta säcken" åt oss nyfikna.

Klart han kan, han är ju trummis Valle...nej, förlåt, han är inte Boonham!

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Jag vet inte varför, men dina inlägg får mig ofta att le, så också denna gång utan att jag egentligen vet varför.

Det enda av substans jag kan ta av detta inlägg är att du är född samma år som skitskivan Crazy Nights kom, så med tanke på det var det ett bra försök och jag tackar för besväret. 🙂

Jag får dock hoppas på att inläggsskaparen som berör min fråga kan komma med ett svar.

Som Staffan 'Vilse i Pannkakan' Westerberg, han blev anklagad för samma sak. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sant, flera möten kan dem så klart ha haft och nu när du nämner det så har jag också för mig att jag läst att boken varit på gång ett bra tag men blivit försenad.

Som jag skrev tidigare så kommer jag säkert nån gång att läsa den men någon julläsning kommer den inte att bli...däremot så har jag The Dirt i hyllan helt oläst.

The dirt är bra...men då tycker jag att Ron Jeremys är lite putslustigare ochdekadent på sitt sätt, en jäkligt skön avbild av hur det var kring 70-80...fast man inte har nån koll på den branchen...vad fan säger jag, jag har ju kollat hur mycket som helst på den branchen!? 😎
Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss skulle man kunna ge hur mycket cred som helst för det dom gjorde. Gammal som jag är så var jag där, åtminstone i tiden, även om jag drogs mer till Zeppelin, Blue Öyster Cult och allt möjligt annat. Kiss bjöd på en show utan like redan på skivomslaget, något som inspirerade tusentals artister efter det att ta ut svängarna lite mer. Cred så det räcker och blir över. Och jag, jag gick runt i plugget och stoltserade med att jag kunde få ut tungan nästan lika långt som Gene Simmons. Flickorna sprang långa vägar av förtjusning trodde jag.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med rocken är att den är ett tvåeggat svärd och många råkar skära av sina egna kukar med det. Allt handlar om frigörelse, men så få förstår hur den går till. Stolthet och egon murar igen sikten, och skapar skitmusik. Skitmusik föder skitrörelser och skitrörelser är bajs som aldrig släpper anusringen. Våga skit ut skiten förfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med rocken är att den är ett tvåeggat svärd och många råkar skära av sina egna kukar med det. Allt handlar om frigörelse, men så få förstår hur den går till. Stolthet och egon murar igen sikten, och skapar skitmusik. Skitmusik föder skitrörelser och skitrörelser är bajs som aldrig släpper anusringen. Våga skit ut skiten förfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Börjat redan med helgspriten?

Nä AC/DC ska're va. DET är rock n roll. Skål. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med rocken är att den är ett tvåeggat svärd och många råkar skära av sina egna kukar med det. Allt handlar om frigörelse, men så få förstår hur den går till. Stolthet och egon murar igen sikten, och skapar skitmusik. Skitmusik föder skitrörelser och skitrörelser är bajs som aldrig släpper anusringen. Våga skit ut skiten förfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

😄 :D 😄

Det är inte bara öl längre, va??

Link to comment
Dela på andra sajter

The dirt är bra...men då tycker jag att Ron Jeremys är lite putslustigare ochdekadent på sitt sätt, en jäkligt skön avbild av hur det var kring 70-80...fast man inte har nån koll på den branchen...vad fan säger jag, jag har ju kollat hur mycket som helst på den branchen!? 😎

Ja, jag har ju Ron Jeremy's också, lika oläst...och är den mer dekadent än vad jag hört att The Dirt är blir man nästan rädd och deprimerad. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har ju Ron Jeremy's också, lika oläst...och är den mer dekadent än vad jag hört att The Dirt är blir man nästan rädd och deprimerad. 😮

För att nämna en annan: Efter att ha skummat igenom Slash biografi tappade jag snudd på all respekt för Guns and Roses och för ett ögonblick hoppet om mänsklighetens överlevnad. Mest bara tragiskt alltihop, men det behövs väl biografier om det också, I guess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss skulle man kunna ge hur mycket cred som helst för det dom gjorde. Gammal som jag är så var jag där, åtminstone i tiden, även om jag drogs mer till Zeppelin, Blue Öyster Cult och allt möjligt annat. Kiss bjöd på en show utan like redan på skivomslaget, något som inspirerade tusentals artister efter det att ta ut svängarna lite mer. Cred så det räcker och blir över. Och jag, jag gick runt i plugget och stoltserade med att jag kunde få ut tungan nästan lika långt som Gene Simmons. Flickorna sprang långa vägar av förtjusning trodde jag.

Jag tror absolut att du har en poäng i att KISS tog ut svängarna så rejält att det gjorde att en del av de andra banden kunde göra prylar rent showmässigt som de kanske annars hade känt inte fungerat.

Men att diskutera KISS innebär alltid att man hamnar i samma tjatiga termer. Många har svårt att se förbi det uppenbart glättiga och någon rockhistorisk cred kommer dem nog aldrig att få. Men det skiter nog dem i...och säkert också dem flesta av oss som faktiskt gillar den musik de gjorde på 70-talet.

EDIT: stavning

Redigerat av DigRules
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...