Jump to content
Annons

Kopieringsavgift på externa hårddiskar och USB-minnen införs den 1 september


ONSatan

Recommended Posts

Annons

Sedan behöver man ju inte "anklaga" AnthonyS med att han inte vill betala någon skatt...

Tack! Du har en mycket stor poäng - jag har nämligen ingenting emot att betala skatt, what so ever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls eftersom kassettkopieringen minskade skivförsäljningen radikalt och Sven var nog inte särskilt representativ.

Om han var representativ eller inte, har inget med saken att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

14P ? kom igen när du läst upp några snäpp.

Vi pratar universitetspoäng inte clownpoäng... När kommer den fantastiska algoritmen att förklaras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom undersökningar och genom avancerade algoritmer som du antagligen inte förstår.

And he scores!!!!!!!

Nu fattas bara "1000 dynamiska filter", så är vi i mål sen! 😆

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

"konsumenterna slipper ju köpa fler exemplar och kan känna sig moraliskt överlägsna alla som smusslar."[källa: Tjabbalabba]

Varför skulle komsumenterna vara tvungna att köpa flera exemplar?

Ge upp, du kommer inte få svar 😱 ..

Nu ska jag gå och umgås med min fru istället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte du gått och lagt dig än?

Tro mig, ingen önskar mer än jag att min nap aldrig tagit slut... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

När det handlar om dig så är det samma sak. Algoritmerna lär du aldrig förstå hur de än förklaras för dig.

"Algoritmerna" du pratar om här är ju skrivna så de SKA kunna förstås. Inte tvärt om. Algoritmer är aldrig något oförståeligt som används för att kollra bort gemeneman så de "riktiga" karlarna kan prata ifred. Finns algoritmer för detta så ta fram dom å sluta fjanta dig. Finns de inte så snackar du ju bara trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det handlar om dig så är det samma sak. Algoritmerna lär du aldrig förstå hur de än förklaras för dig.

Jag förstår så mycket som att det är omöjligt att mäta äpplen för att få reda på päronmos...

"Blanda inte ihop koddar och morötter" som en lärare sa en gång.

Det jag försöker säga är att resultatet av din algoritm ALDRIG kan vara något annat än en uppskattning då det helt enkelt inte går att mäta vad folk väljer att PRIVATKOPIERA eller ej. Hävdar du något annat så ljuger du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och detta är lagligt på grund av att privatkopieringsavgiften finns.

Fel.

😕 men nu när vi betalar ersättning - är kopiering tilllåten nu alltså ???

eller betalar vi ändå ??

Att spela in, spela av eller rippa dina egna skivor har alltid varit tillåtet. Att göra det med skivor du lånar av dina polare, familj eller nära arbetskamrater likaså under förutsättning att det är original de har. Du kan även ge dina kopior till dem om det är original du har.

Därför är inte själva tanken med avgiften helt orimlig tycker jag.

Däremot har jag en annan åsikt om hur den praktiseras och vilka media som kan anses vara rimliga att avgiftsbelägga.

Privatkopiering ja. typ 1 kopia.

Nä, så står det inte. Men det är så klart inga enorma mängder.

Jag kommer ihåg när jag reggade mig här. Då var det ett jäkla hallå om privatkopiering. Men nästan ingen hade koll. Inte heller de som antydde eller ansåg sig vara i branschen. Mycket märkligt. (Kommer inte ihåg tråden men det var nån pirat-tråd miljarder inlägg lång ... ok kanske inte miljarder ....)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Hrm, vill bara påpeka att jag håller ögonen på tråden, så försök hålla en anständig nivå på kommentarerna.

Mvh,

En av moderatorerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...