Jump to content
Annons

Förbannade pung-Thomann!


Recommended Posts

Nä, efter den här tråden så får nog Thomann vila ett bra tag för min del.........fy f-n. 😠

Hänvisa gärna till den här tråden, så får de se att det inte bara är en person som blir upprörd och förbannad.

De har blivit lite för stora och tror att de kan börja hantera kunder som skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Thomann:

Jag

Okej, jag tar för givet att ni sänker priset för monitorn, och kompensation för detta helvete jag går igenom just nu.

Är 26 år som har tagit banklån efter mycket omtanke, och detta gör mig alldeles tårögd.

Om Thomann är intresserade av sitt rykte i Sverige så kan denna tråden följas, och ni bestämmer hur tråden avslutas.

https://www.studio.se/index.php/topic/85685-foerbannade-pung-thomann/

Redigerat av Ken Kängström
Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann:

Hej,

Det är tråkigt det som hänt och vi hade fått fel information men det händer tyvärr. Vi är trots allt mänskliga. Vi kan ge dig pengarna tillbaka för monitorn om du vill det är inga problem. Samma gäller för Nucleus men vad gäller övriga produkter så kan vi inte göra det om det inte är något fel på dom. Vänligen meddela hur du vill göra.

Best regards / Vänliga hälsningar,

Johan Lindh

Jag

Okej, jag tar för givet att ni sänker priset för monitorn, och kompensation för detta helvete jag går igenom just nu.

Är 26 år som har tagit banklån efter mycket omtanke, och detta gör mig alldeles tårögd.

Om Thomann är intresserade av sitt rykte i Sverige så kan denna tråden följas, och ni bestämmer hur tråden avslutas.

https://www.studio.se/index.php/topic/85685-foerbannade-pung-thomann/

Om du vill häva köpet så har du all rätt att göra det, på ALLA varor. Om Johan Lindh inte har lust att erbjuda det, så har han inte fattat det där med köparens rätt vid nätköp.

...

Igen: Kör hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill häva köpet så har du all rätt att göra det, på ALLA varor. Om Johan Lindh inte har lust att erbjuda det, så har han inte fattat det där med köparens rätt vid nätköp.

...

Igen: Kör hårt.

Hmm, kan jag styrka det någonstans, för att slippa ytterligare argumenterande?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thomann.de/se/helpdesk_moneyback.html

Där nämner dom inget om att det måste vara fel på grejerna, så vad deras säljare snackar om fattar jag inte.

Bra att du hänvisar till tråden, beroende på hur detta slutar så får jag se hur jag gör nästa gång jag ska beställa varor, som det ser ut nu, så kommer jag inte vända mig till Thomann, dom måste fixa denna soppa åt dig.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thomann.de/se/helpdesk_moneyback.html

Där nämner dom inget om att det måste vara fel på grejerna, så vad deras säljare snackar om fattar jag inte.

Tack!

Avvaktar svar innan jag hänvisar till den sidan.

Men vilka jävla amatörer är det som jobbar där som inte har koll på sin egen policy?

Far åt helvete vad det kokar i mig nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Avvaktar svar innan jag hänvisar till den sidan.

Men vilka jävla amatörer är det som jobbar där som inte har koll på sin egen policy?

Far åt helvete vad det kokar i mig nu!

Sen att dom har mage att säga så när dom märker hur mycket strul det varit, kom igen liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag svar att de skickar en reparerad monitor istället för att de inte hade någon ny på lager.
Löjligt av dem faktiskt, du beställde 2 st. S3X-V, inte 2 st. S3X-V B-STOCK. Häv köpet. Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nästintill mållös!

Det här är inte ok. Inte någonstans 😠

Jag är fan i mig riktigt, riktigt ledsen för din skull, Kängan 🙁

Det ska bli mycket intressant att se hur de dealar ut det här; om de är good cop (och grejer en ny monitor och Neuclus) eller bad cop (och börjar jiddra vidare). Å andra sidan, med tanke på deras strul hittills, sällar jag mig till skaran som propagerar för att du ska häva köpet.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen handlar du av en tysk butik, inte en svensk - men deras policy säger att man kan returnera allt som är i gott skick inom 30 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Visserligen handlar du av en tysk butik, inte en svensk - men deras policy säger att man kan returnera allt som är i gott skick inom 30 dagar.

På Thomann.de/se så hänvisar de själva till just distansköplagen, så då borde det rimligtvis gälla dem också? EU-solidariskt?

Edit: Fel adress

Redigerat av Ken Kängström
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har problem med en beställning eller med en Thomann-medarbetare eller om du inte känner att du blivit tillfredställande behandlad skickar du helt enkelt ett e-postmeddelande direkt till hans@thomann.de (Thomann). Vår vd' date=' Hans Thomann läser personligen alla e-postmeddelanden som är riktade till honom.[/quote']
Med ärlighet och vänlighet kommer man alltid längst och hittills har ännu ingen åberopat någon lag eller behövt hota med advokater för att få rätt.

Förslag:

Ska vi gemensamt författa ett vänligt mail på tyska till Hans och uttrycka vår chock och hur vårt förtroende för Thomann skadats?

Sedan kan alla copy/paste och maila Hans detta från sin egen mailadress.

  • Gilla 10
Link to comment
Dela på andra sajter

Förslag:

Ska vi gemensamt författa ett vänligt mail på tyska till Hans och uttrycka vår chock och hur vårt förtroende för Thomann skadats?

Sedan kan alla copy/paste och maila Hans detta från sin egen mailadress.

PÅ!!!

Egentligen borde man kanske avvakta till Kängan fått sitt svar.

Men å andra sidan så känner jag ett instinktivt "nej".

PÅ!!!

EDIT: jag ska leta fram min gamla "Alles klar" och damma av grammatiken. Få se här nu "unter", "zwischen", "neben", "über", "vor"... 😲

OK, någon annan som inte är komplett åt helvete med prepositionerna som vill köra?

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Thomann är efter flytten till nytt lager helt hopplösa på att paketera saker. Sedan kommer transportörerna som inte heller brukar vara snälla mot prylarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Inte okej av Thomann.

Vad jag inte kan förstå är hur man VÅGAR bete sig på detta viset.

Kunden är det VIKTIGASTE en butik har. Givetvis.

Rykten sprider sig fort och ett dåligt sådant kan välta vilken jätte som helst.

Dem borde bett om ursäkt och rättat till detta direkt. Då hade du antagligen skrivit

"thomann, vilka änglar.. rättade till sitt fel direkt" vilket dem hade VUNNIT på istället för tvärtom.

Ne. Mitt, hittills goda förtroende för Tysken är skadat. Helt klart.

Thomann, gör om - gör RÄTT!

Stå på dig Ken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt, hittills goda förtroende för Tysken är skadat. Helt klart.

+1 på det. Totalt oacceptabelt förfarande.

Väntar fortfarande på att få se en Thomann-representant förklara sig i den här tråden. Helst han Hans, vilket i så fall skulle visa ett verkligt intresse av att försöka ställa saker och ting till rätta.

Nä, inget mer Thomann på ett bra tag och absolut inte utan ursäkt/upprättande i detta ärende.

Stå på dig, Ken!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-distans--och-hemforsaljningslagen/

(www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-distans--och-hemforsaljningslagen)

Ångerrätten

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige. Om du handlar något från ett annat EU-land, exempelvis via Internet, har du också ångerrätt, men ångerfristen kan då vara kortare än 14 dagar. Vill du veta mer om handel över gränserna, läs mer på Konsument Europas webbplats.

http://www.konsumenteuropa.se/sv/E-handel/Konsumentskydd-inom-EU/Du-har-ratt-att-angra-dig/

(www.konsumenteuropa.se/sv/E-handel/Konsumentskydd-inom-EU/Du-har-ratt-att-angra-dig)

Hur länge gäller ångerrätten?

Hur lång ångerfristen är beror på vilket lands lag som är tillämplig på ditt avtal. Om inte annat avtalats är grundregeln att det är lagen i det landet där säljaren finns. Men ifall webbsidan tydligt är riktad mot Sverige med t.ex. svensk text och prisangivelser i svensk valuta så kan svensk lag vara tillämplig.

E-handlare är enligt lag skyldiga att informera dig om ångerrätten. Leta på säljarens webbplats. Om det inte finns information om ångerrätten kan det vara klokt att inte ingå avtal med just den handlaren.

Ångerrätt i EU- och EES-länderna:

...

Tyskland 14 dagar

...

Med andra ord är det 14 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan så trist Kängan!

Blev så inspirerad av din "våga satsa"-tråd, det kändes så NU JÄVLAR!! Jag smygtänkte bakom ett hörn "tänk om jag också..?"

Så plötsligt vänder vinden, och istället för wunderbaum börjar det dofta hårigt babianarsel!

Visst, Buuman suger, men det tristaste i den här olustiga historien är inte att ett företag begår en PR-blunder, utan det är individens "nu-jävlar-ska-här-skapas-musik", som istället blev "nu-jävlar-har-ni-skitit-i-det-blå-skåpet-Buuman!"

Vilken konstnärlig förlust!

Så frustrerande, så trist och så onödigt.

Men vi kan trösta oss att det är momentant, snart har du dina grejjer från Buuman eller någon annan, och då tar vi nya tag!

Hejja!

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann:

Hej,

Det är tråkigt det som hänt och vi hade fått fel information men det händer tyvärr. Vi är trots allt mänskliga. Vi kan ge dig pengarna tillbaka för monitorn om du vill det är inga problem. Samma gäller för Nucleus men vad gäller övriga produkter så kan vi inte göra det om det inte är något fel på dom. Vänligen meddela hur du vill göra.

Best regards / Vänliga hälsningar,

Johan Lindh

Jag

Okej, jag tar för givet att ni sänker priset för monitorn, och kompensation för detta helvete jag går igenom just nu.

Är 26 år som har tagit banklån efter mycket omtanke, och detta gör mig alldeles tårögd.

Om Thomann är intresserade av sitt rykte i Sverige så kan denna tråden följas, och ni bestämmer hur tråden avslutas.

https://www.studio.se/index.php/topic/85685-foerbannade-pung-thomann/

Ett steg i rätt riktning iaf! Thomann erbjuder ju pengarna tillbaka helt för både Nucleus och Monitorerna. Att han använder ordet "monitorn" är troligen en språklig blunder. För vad ska du med EN monitor (den fungerande) till? I så fall har de ju skämt ut sig offentligt för all framtid pga mental eftersatthet.

Att du inte ska få tillbaka pengarna för grejer som funkar är nog för att han menar att det gått för lång tid. Men då känner han kanske inte till deras egen policy, som de skryter med så fint...

Jag har aldrig handlat hos Thomann, men tänkte göra det under året kanske. Nu blir det inte så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett många liknade trådar det sista året och vågar ej köpa något av tysken....

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...