Jump to content
Annons

Förbannade pung-Thomann!


Recommended Posts

Annons

När man handlar hos Thomann så kan man få kundreturer. Jag har personligen pratat med Thomann och fått förklarat av supporten hur det fungerar.

När Thomann får returer så tittar man om varan är defekt. Om varan är defekt så säljs den på nytt som "B-stock". Hittar man inga defekter på produkten så säljs den igen som ny. Det betyder att man som kund inte har någon möjlighet att välja en oanvänd produkt - så det är ett litet lotteri. Thomann får dagligen tusentals returer och skulle gå i förlust om man inte sålde dom som nya igen.

Känns ju nästan kriminellt! men jag antar att det står med liten text i avtalet..men ruttet hur som helst...

Jag skulle bli fly förbannad om man köpt en produkt för t.e.x 30-40 000 och sedan att man ser att den är använd...

Och man vet inte vem eller hur mkt den har används, kanske demonstrations vara i butiken ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig haft problem med leveranser från tysken tidigare.. Så detta var nytt..

Jag brukar handla från 4sound men dom var bra mycket dyrare på Torpedon och gick inte ner i pris. Annars är det aldrig omöjligt att matcha priserna bara man snackar med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick leverans från tysken idag............. Är inte glad.....

En av varorna var den T.Racks VM-100 voltage meter.

Redan när jag öppnade den stora kartongen möttes jag av en strömkabel och trasig kartong.

När jag öppnade kartongen vällde det ut söndersmulad frigolit, plasten som den ska vara inlindad i såg ut att fått sig en omgång i en centrifug..

Rent utseende mesigt såg den hel ut, men när jag väl pluggade i den i vägguttaget blev det en annan historia.

Ena lampan var kaputt, och NOLL strömdelning från den...

Lådan till Torpedo live var öppnad, men det såg ut som att ingen rört eller fipplat med produkten.

Jag blir så less!!

Fy för satan! 😠

Jag lider med dig, mannen! 🙁

[...] Och man vet inte vem eller hur mkt den har används, kanske demonstrations vara i butiken ???

Nope, det står endast

B-Stock with full warranty, may have slight traces of use
och uppenbarligen kan det vara allt i från en intryckt kartong till ja... Vi har ju läst massor av varianter i både den här tråden och flera andra trådar. Jag menar på att det utförligt ska stå exakt vad det är som är lika med "sliight trace of use" så att man slipper tråkiga överraskningar.

Jag slutade handla från tüsken för länge sedan (av ren solidaritet för Kängan) och vänder mig gladeligen till exempelvis ordermusic och svenska handlare i allmänhet numera och precis som Drängen säger här så är de flesta inte ett dugg svåra på att matcha priser.

Nåja... Gott mod, Drängen! 🙂

Vänligen,

CHAE

Edith: "för", inte "mot"

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja.. Bara att bita ihop och se vad dom har att säga..

Har haft tur när jag beställt där tidigare.. Men någon gång (idag) vänder turen.

Min lokala butik är ju 4sound Gävle, och jag är otroligt tacksam över att ha ett kanongäng i butiken där. Fantastiskt hjälpsamma och trevliga.

Man sitter aldrig fast och har man en fråga och dom inte kan svaret ger dom järnet för att leverera ett svar. När jag skulle köpa min Virus TI2 satt killen i telefonen säkert en timme och jagade rätt en åt mig. Ibland har man frågat efter en specifik produkt dom inte har och pris, kan dom inte svara på en gång får man ett mail någon timme senare med uppgifter.. Och OFTAST matchar dom tysken. Min Thunderverb fick jag till och med billigare.

Det är bara att inse att när man handlar från tysken är det roulette, antingen har man tur eller så går det åt helvete!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy för satan! 😠

Jag lider med dig, mannen! 🙁

Nope, det står endast

och uppenbarligen kan det vara allt i från en intryckt kartong till ja... Vi har ju läst massor av varianter i både den här tråden och flera andra trådar. Jag menar på att det utförligt ska stå exakt vad det är som är lika med "sliight trace of use" så att man slipper tråkiga överraskningar.

Jag slutade handla från tüsken för länge sedan (av ren solidaritet för Kängan) och vänder mig gladeligen till exempelvis ordermusic och svenska handlare i allmänhet numera och precis som Drängen säger här så är de flesta inte ett dugg svåra på att matcha priser.

Nåja... Gott mod, Drängen! 🙂

Vänligen,

CHAE

Edith: "för", inte "mot"

Som sagt, finns ingen anledning att på något sätt stödja thoman bättre att främja konkurrensen och köpa från andra tyska affärer...

Eller be svenska butiker matcha priset med tysken..vilket oftast.. som sagt butiker matchar priser oftast nu förtiden..thoman är inte vad dom än gång varit..

förut var dom faktiskt billiga, men skillnaden är att alla har samma priser som thomann nuförtiden.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kunna inte hålla mig ang problemet med T.Racken. Så jag öppnade den och kikade vad problemet var..

Anledningen till att den inte delade ut kräm var: Kabel ej ansluten efter 10A säkring.

Sedan var meterbryggan som visar spänningen ej inställd. Fick vrida på en pot inne i den tills den visade korrekt spänning.

Lampan som inte fungerade var inte iskruvad helt enkelt..

Så!!!! Problemet löst..

Nu kan man ju bara be dom dra åt helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...