Jump to content
Annons

Sajten bojkottar Voxengo-plugg!


Valle

Recommended Posts

Först var det meningen att jag skulle skriva en kort nyhetsnotis om att Voxengo har släppt en uppdatering av sin absolut världsbästa analysplugg: Voxengo SPAN (v 2.3). Som den lydige följare av forumreglerna jag är, ville jag checka så att ingen annan råkat hinna före.

Så jag skrev i snabbsökfältet: span

Forumet svarar: "exclamation.png Följande sökkriterier är inte tillåtna och borrtagna från din fråga: span"

Vaihelvete...?

Så skrev jag istället: voxengo span...

Forumet svarar: "exclamation.png Följande sökkriterier är inte tillåtna och borrtagna från din fråga: span" — men den här gången med tillägget att "information.png Din sökning efter voxengo gav 121 sökträffarna [sic!]". Och bland de 121 träffarna fanns någonstans Voxengo SPAN, fast då var det inte kul längre...

Nu råkar jag veta att SPAN också är en kritisk HTML-tag (<span>...</span>) och gissar att det är därför som sökmotorn filtrerar bort ordet från sökkriterierna innan sökprocess eller annan exekvering sker. Men visst kan man väl konfigurera IP.Boards sökmotor? Till exempel något alternativ som att endast strippa ut/konvertera specialtecken som < > / " ' etc... Eller?

PS. Den överdrivna rubriksättningen gjorde jag bara för att testa en Aftonbladet; det där med att sätta en rubrik som inte har något med varken sanningen eller artikelinnehållet att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Företaget kanske ville straffa ut sig själva och testade icke fungerande namn på siten först.

...Lite grand som när JustD släppte en singel där det första som hördes på skivan var nedsläcknings-koden för Nackamasten (...har jag hört ryktas om.) - Dom straffade ut sig själva. Avsiktligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Bra initiativ! 🙂

Men jag slår vad om att du först hann tänka: Ähmenvafan vill han nu... 😄

Till alla käcknissar som tipsar om Google när man vill söka på ett enstaka ord på forumet... Slår vad om att ni är sådana där skummisar som använder bandsåg när ni skivar gurka till salladen.

Google... För helvete!

Edit: pinsamt stafvel

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Valle.

Vår ständige motvindspissare.

Och värre kommer det att bli.

Jag har nämligen bestämt mig för att släcka ner mitt konto här på SF den 12 december 2013 och gå vidare i livet. Man kan ju för helvete inte vara på ett forum mer än tio jävla år!

Mitt mål är att uppnå största möjliga trollstatus, högsta möjliga varningsstatus, flest antal (på grund av mig) avhoppade medlemmar — UTAN att bli avstängd. Jag ska bli (eller fortsätta vara, beroende på vem som tycker) ett riktigt rövhål. Värre än Nattvaktaren (även om det blir tufft).

Jo jo.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nämligen bestämt mig för att släcka ner mitt konto här på SF den 12 december 2013 och gå vidare i livet.

I double dare you.

Edit: Haha! Det blev helt fel citat! 🙂 Men det hör ju tråden till. Jag ändrade det hur som helst.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

I double dare you.

😄 He he... Fast, av all skit som jag skrev ovan så var faktiskt just det där (med "släcka kontot") det sannaste. Faktiskt! Jag har svårt att se mig själv kunna tillföra hungriga Dingbats-gamla musiker något, unga som i princip hunnit utvecklas med en tiondel av den hastighet/tid jag gjorde (tack vare tekniken).

Vi får väl se.

Oj... blev det inte på gränsen lite drama queen över skiten?

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 He he... Fast, av all skit som jag skrev ovan så var faktiskt just det där (med "släcka kontot") det sannaste. Faktiskt!

Okej. Det känns både uppfriskande och lite trist att du satt ett bäst-före-datum på vad du kan tillföra forumet.

Hursomhelst utmanar jag dig. Om du lämnar forumet efter tio år lovar jag att göra detsamma.

Du registrerade dig ungefär sex månader innan mig så jag har samma tid på mig att avregistrera mig efter att du har gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dare you! Om du lämnar forumet för att Valle lämnar forumet lämnar jag också forumet!

Ah, jag börjar se en trend.

Jag vill lägga till att hade du gjort en liknande dramaqueen-aktion som Valle hade jag definitivt utmanat dig med.

Förresten hur löser man det med träffar för postforumister? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten hur löser man det med träffar för postforumister? 😲

Vi får väl skapa ett postforum-forum..

Eller starta eko-gård i Halland. Sälja näverslöjdat hantverk och odla eget.

weehee nu är det fredag!

Relax_003.jpg

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Eller starta eko-gård i Halland. Sälja näverslöjdat hantverk och odla eget.

Haha! Eller öppna ett Bread & Breakfast på Österlen. Och lyssna på daaansbaaandsmusiik dagarna i ända.

Det sista hade jag lätt klarat av 😄 (Kan se hur mina kollegor i Hellvalla Burn generat sjunker i sina stolar...)

Edit: det var ju fan i helvete vad illa jag skriver idag...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Igen då alltså?

Äsch, petitesser.

En mer väsentlig fråga. Hur Övertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter?

Om vi, mot förmodan, antar att jag inte skulle vilja lämna forumet tomhänt (förutsatt att mina händer rymmer mer än Valle och Laxen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, petitesser.

En mer väsentlig fråga. Hur Övertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter?

Om vi, mot förmodan, antar att jag inte skulle vilja lämna forumet tomhänt (förutsatt att mina händer rymmer mer än Valle och Laxen).

Vi kan väl börja med att kolla om dina händer rymmer mig och valle.

*knäpper upp levis-jeansen*

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl börja med att kolla om dina händer rymmer mig och valle.

*knäpper upp levis-jeansen*

😆

Jag biter mig fast i forumet, envis som en loppa under folkbildningens stolta fana. Man väl för f-n inte sticka ifrån forumet när man har över 17000 inlägg att stoltsera med. Tänk vilken j-a tid det skulle ta att få ihop så mycket på ett annat forum... 😳

Jag tror f.ö. inte att varken du, Joachime eller Valle lyckas hålla er härifrån särskilt länge, om ni mot förmodan skulle sticka härifrån... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl börja med att kolla om dina händer rymmer mig och valle.

*knäpper upp levis-jeansen*

Host host! Satte i halsen (!) när jag läste ditt inlägg. Men det är klart att vi bokar rum på Clarion när ni är redo för det. P&K!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...