Jump to content
Annons

Sångeffekter


Rabieshund

Recommended Posts

Nån som vet nån kul plugg för spännande sångeffekter? Man kan ju leka med massa olika plugins såklart, men det skulle vara fräsigt att ha en superlåda med massa balla effekter som skulle kunna krydda till ett sångspår. Tänker mest på elektronisk musik. Alltså rätt onaturliga grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men alla effekter är ju antingen pitchbaserade eller tidbaserade om man skall tro ljudbibeln. Med ett picthverktyg och ett delayverktyg täcker du alltså in det mesta.

Känns jäääävligt omständigt att sitta och göra alla effekter med ett delay. Betalar hellre lite pongar för att få en grym multieffekt som kan göra allt åt mig och antagligen få det att låta en miljard gånger bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vocoder.

Vocoder är inte heller vad jag är ute efter, men det skulle såklart gärna få ingå.

Det är svårt att säga exakt vad jag är ute efter. Typ en multieffekt där man kan stapla effekter på varandra och få intressanta resultat. I stil med Effectrix, fast inte glitch. Finns inget sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiodamage automaton... Men egentligen alla deras pluggar.

Fabfilter timeless är ett underbart delay. Fabfilter volcano är kul att leka med också.

Soundtoys crystalizer är grynt bra. Deras echoboy är ett bra delay.

Kombinera det med melodyne så kan du göra roliga saker.

D16 group har bra saker också... Kreativ bitcrusher och phasers osv osv....

Link to comment
Dela på andra sajter

CamelPhat, CamelSpace, The Mouth, samt Volcano och Timeless från Fabfilter brukar jag använda till sånt. Bra grejer alltihop! Timeless är visserligen ett delay, men det finns en hel del galna presets som inte alls låter som delay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här e cool.

Har inte testat den på vocals men den lär ju kunna skapa en del sköna effekter.

Lyssnar på demos! Funkar det bra på 64-bit? Låter som att det var nåt sånt här jag letade efter! 🙂

CamelPhat, CamelSpace, The Mouth, samt Volcano och Timeless från Fabfilter brukar jag använda till sånt. Bra grejer alltihop! Timeless är visserligen ett delay, men det finns en hel del galna presets som inte alls låter som delay.

Tack för alla tipsen, kollade precis in CamelSpace. Ska kolla in de andra också förutom The Mouth som redan ligger på inköpslistan. 🙂

Kolla även in denna :

Sugar Bytes Effektrix

Den kan man göra alla möjliga spännande saker med.

Har demon på den, funderar på ett köp. 🙂

Speakerphone från Audioease. Kul effektplugg till både röst och instrument, kan mycket men kostar dock en del.

Kollar in den strax!

Är det en "Rabieshund => Brian Johnsson"-konverterare du letar till festivalen!? 😆☺️

Haha nja jag har bättre saker för mig. 😛 Men ni ska allt få ett bidrag till den där tävlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Låter som att du skulle behöva kika på Izotope's Nectar!

är den pluggen speciellt anpassad för sång eller? =) vad kan man göra i den?

man kan lägga in acapellor där också för remixar?

Redigerat av al123
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...