Jump to content
Annons

Kan man ha dubbla negationer i en låttext?


Demonproducenten

Recommended Posts

Johan Svensson (oregistrerad)

We don't need no water, let the motherfucker burn...

Ja, man kan uppenbarligen ha dubbelnegationer i en sångtext och det är fortfarande en sång. Det finns inga regler. Men eftersom du frågar om det kanske du är fel person att använda dig av det? Bara du själv avgör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jösses demonen.

Du ställer en fråga och sedan får du lite uppslag för att sedan dissa dessa.

Om du nu visste redan vad du ville ha för svar varför ställa frågan?

Lite som en monty python sketch.

Låttexter är väl inte sällan brutalt misshandlade grammatiskt....

Handlar lika mycket att berätta något som att utforska språkets "klang".

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses demonen.

Du ställer en fråga och sedan får du lite uppslag för att sedan dissa dessa.

jösses drloop

det var inte jag som ställde frågan

"Kan man ha dubbla negationer i en låttext? Delad tråd"

 

men lätt att missa tydligen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses demonen.

Du ställer en fråga och sedan får du lite uppslag för att sedan dissa dessa.

Om du nu visste redan vad du ville ha för svar varför ställa frågan?

Lite som en monty python sketch.

Låttexter är väl inte sällan brutalt misshandlade grammatiskt....

Handlar lika mycket att berätta något som att utforska språkets "klang".

Jösses, är milt uttryckt!

Först komma med en så banal frågeställning där man vet slutfacit och sedan börja vara otrevliga mot dom som vill vara där och "gägga" i hans skitämne, hehe!

lågt!

Kan man ha två virvelslag efter varann och ändå kalla det för en takt!? Glubb, glubb...resonera nu så jag får gå "all in" i era arslen efteråt!?😄^_^

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, är milt uttryckt!

Först komma med en så banal frågeställning där man vet slutfacit och sedan börja vara otrevliga mot dom som vill vara där och "gägga" i hans skitämne, hehe!

lågt!

Kan man ha två virvelslag efter varann och ändå kalla det för en takt!? Glubb, glubb...resonera nu så jag får gå "all in" i era arslen efteråt!?😄^_^

:rolleyes:

inte riktigt lika lågt som detta illa underbyggda inlägg

lyft blicken bara ett uns - och känn dig dum

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

jösses drloop

det var inte jag som ställde frågan

"Kan man ha dubbla negationer i en låttext? Delad tråd"

 

men lätt att missa tydligen 😛

Aha, delad tråd.

Hähä, ett tag trodde jag du tappat allt förstånd och argumenterade mot dig själv och alla andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haru blivit av med jobbet i danmark nu demonen 🙂

inte blivit av med 🙂

det var ett inspelningsuppdrag som blev färdigt helt enkelt

det brukar av gammal vana om jag får påverka själv ofta bli neråt antingen skåne eller danmark - i like

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah.. jobbar du med tv/film-produktion på något sätt?

nej generellt inte alls faktiskt

det har hänt nån gång att man varit med i ljudproduktion för nåt filmprojekt men det var längesen nu

tänkte du på nåt särskilt ang film?

Link to comment
Dela på andra sajter

nej generellt inte alls faktiskt

det har hänt nån gång att man varit med i ljudproduktion för nåt filmprojekt men det var längesen nu

tänkte du på nåt särskilt ang film?

Nej, försökte bara tänka på ett sammanhang där man får välja sina arbetsplatser så fritt. Men så kanske det är med studiojobb också? Har ingen koll på den världen..

Link to comment
Dela på andra sajter

inte blivit av med 🙂

det var ett inspelningsuppdrag som blev färdigt helt enkelt

det brukar av gammal vana om jag får påverka själv ofta bli neråt antingen skåne eller danmark - i like

Ja skåne är trevligt, akta dig bara för spettekakan, vidrigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv som du vill, blanda gärna ord och använd ord som inte betyder någonting. typ, skriv: You think you know,but dont you have no idea that you think that you know that I know what you mean that the thinker was knowned in the dont and the O:s in the who's and the you's in your mind you'll soon loose.

så tolkar jag din text tror jag

Redigerat av Teo
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, försökte bara tänka på ett sammanhang där man får välja sina arbetsplatser så fritt. Men så kanske det är med studiojobb också? Har ingen koll på den världen..

vid dom tillfällen där jag anlitas som producent å huvudansvarig så kan jag oftast välja som jag vill

men det hänger förstås på att dom jag ska jobba med har lust till samma lösning - annars blir det på deras villkor

Link to comment
Dela på andra sajter

vid dom tillfällen där jag anlitas som producent å huvudansvarig så kan jag oftast välja som jag vill

men det hänger förstås på att dom jag ska jobba med har lust till samma lösning

Vilka studios i Danmark kan du rekommendera om man planerar att lägga grunder, typ trummor, bas och gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka studios i Danmark kan du rekommendera om man planerar att lägga grunder, typ trummor, bas och gitarr?

lundgaard utanför esbjerg

är förresten puk nerlagt? längesen jag var i kontakt där - annars är ju det givet

Link to comment
Dela på andra sajter

Artistisk frihet någon? Skit i hur det ska vara i tal-/skriftspråk, man får skriva hur man vill i en låttext! Om ingen annan fattar så fattar ingen annan men det ska vara så!

Annars får man väl inte ha en sitar i västerländsk musik för det är ett österländskt instrument...

Man får inte måla 3-dimensionellt på en 2-dimensionell målarduk heller, fråga Picasso...

Hello you fool I love you c'mon join the joyride...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

lundgaard utanför esbjerg

är förresten puk nerlagt? längesen jag var i kontakt där - annars är ju det givet

Puk har hemsidan kvar och jag vet att några svenskar lirade in där 2009 så chansen finns nog att den finns kvar.

Riktigt nice facility.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...