Jump to content
Annons

REAPER = Cubase = Sonar = Logic = Samplitude


Valle

Recommended Posts

😆

"Logic är bäst (nu har jag fått säga vad jag tycker). Färdig diskuterat lås tråden."

😆

Ok lol jag menar bara att man får mycket gott i programmet i ljud väg finns säkert olika tycken men det är alltid gapet om olika DAW varför man ska köra i Logic och Pro tools m.m men det är bara skita i det och rulla på i FL Studio eller Raper för en billig peng men sedan kommer folk och frågar sedam om det låter olika i olika DAW. Vad tror ni det beror på kan man fråga sig...kanske samplingarna och effekterna och synthar som följer med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Reaper är jättebra för att vara så billigt men helt klart så saknar det också en hel del funktioner och bekvämligheter liksom alla andra billiga program.

Det är kanske så... men jag ville bara säga att feltänket är 'det är billigare, då är det inte lika bra..' (vilket gäller alla varor) jag har till och

med läst kommentarer av typ 'dyra program har mer avancerad programmering' vilket man förstår är strunt om man kan nåt om programmering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper är jättebra för att vara så billigt men helt klart så saknar det också en hel del funktioner och bekvämligheter liksom alla andra billiga program.

Jag förstår att du kämpar för att verka käck och rolig; men när du upprepar samma påståenden om och om igen i olika formuleringar så börjar det tyvärr bli lite fjantigt i ena änden, tjatigt i den andra. Du blir en pajas helt enkelt.

Test: Du säger att REAPER saknar "en hel del funktioner och bekvämligheter" — då bör det ju inte vara svårt för dig att nämna en fyra, fem "funktioner och bekvämligheter" som REAPER saknar. Kan du göra det?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok lol jag menar bara att man får mycket gott i programmet i ljud väg finns säkert olika tycken men det är alltid gapet om olika DAW varför man ska köra i Logic och Pro tools m.m men det är bara skita i det och rulla på i FL Studio eller Raper för en billig peng men sedan kommer folk och frågar sedam om det låter olika i olika DAW. Vad tror ni det beror på kan man fråga sig...kanske samplingarna och effekterna och synthar som följer med.

De va det Claes skrev i ett tidigare inlägg här i tråden. Och jag håller med.

...men sonar är bäst. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att du kämpar för att verka käck och rolig; men när du upprepar samma påståenden om och om igen i olika formuleringar så börjar det tyvärr bli lite fjantigt i ena änden, tjatigt i den andra. Du blir en pajas helt enkelt.

Test: Du säger att REAPER saknar "en hel del funktioner och bekvämligheter" — då bör det ju inte vara svårt för dig att nämna en fyra, fem "funktioner och bekvämligheter" som REAPER saknar. Kan du göra det?

Du börjar låta som mig när jag brukade be herr Glaspäls att ge konkreta exempel som styrker uttalanden. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Presonus Studio one pro.

Är det nån som kör med den?

Verkar vara ett bra program har kikat lite på det.

kostar 4k men thomann har nån deal där man kan köpa den för 2,5k

om man kan lämna in sträck koden på tex cubase eller nått annat program som man äger.

Får man ett jäkla paket på 10 gig .

är lite sugen på den faktiskt.

Menar det är ju ett alternativ också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag hitta något nu då som reaper saknar, ett skott från höften 🙂

Kan man addressera metronomen olika till olika utgångar? Exempelvis vill trummisen ha en viss sorts metronom med viss sorts accent, gitarristen vill ha annat ljud på sin metronom och andra accenter?

Kanske lyckas hitta något nu? 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag hitta något nu då som reaper saknar, ett skott från höften 🙂

Kan man addressera metronomen olika till olika utgångar? Exempelvis vill trummisen ha en viss sorts metronom med viss sorts accent, gitarristen vill ha annat ljud på sin metronom och andra accenter?

Kanske lyckas hitta något nu? 🙂

MVH

Anders

Det har Reaper tyvär inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lyckas hitta något nu? 🙂

Kanske, faktiskt... Man kan "routa" vidare REAPERs metronom till andra mjuk- och/eller hårdvaruenheter, men (ännu) inte på ett så avancerat sätt som du beskriver.

Finns det någon app som gör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, ingen app. Man kan göra det i pro tools interna bussar 🙂 En AUX för varje utgång och en send för varje metronom. Oftast blir det kanske inte så jättemånga. Men att trummis vill ha lite annorlunda metronom än kanske resten av bandet, samt annan hörlursmix är ju inte ovanligt 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen demo på Reaper, men du kan drar ner hela programet. Annars kan du kolla upp Youtube videos finns många guider där.

Har hittat hit

http://www.reaper.fm/download.php

Om jag laddar ner nåt måste jag inte betala då? Känns meninglöst då jag aldrig fattar knappt hotmail.... Har ingen dator att stoppa det hela i heller, örutom en skit-laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper funkar inte så, man ladar ner programet utan att betala, sen måste man på eget begär betala efter 30-dar inget som Reaper själva vet om du har betalat eller inte.

Man betalar till paypal eller annat medel så får man en regfil som man lägger till programt vips så man betalat för reaper. Men man kan använda programet för evigt utan att betala om man vill det.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper funkar inte så, man ladar ner programet utan att betala, sen måste man på eget begär betala efter 30-dar inget som Reaper själva vet om du har betalat eller inte.

Man betalar till paypal eller annat medel så får man en regfil som man lägger till programt vips så man betalat för reaper. Men man kan använda programet för evigt utan att betala om man vill det.

Moralen.

Betalade du?

Jag får ångest när jag ser de där obegripliga sidorna. Mår mysko och vill spy. Vad är det för fel på mig egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte betalat för den än men har tänkt att göra det när V4 dyker upp, 60$ är värt bara att slippa vänta 5 sek innan man kan använda programet.

Vad är det du inte förstår?

Du laddar ner denna fil om du har Windows 32-bitar

http://www.reaper.fm/files/3.x/reaper372-install.exe

Annars 64-bit

http://www.reaper.fm/files/3.x/reaper372_x64-install.exe

eller

OS X Intel (7.9MB DMG)

http://www.reaper.fm/files/3.x/reaper372_i386.dmg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte betalat för den än men har tänkt att göra det när V4 dyker upp, 60$ är värt bara att slippa vänta 5 sek innan man kan använda programet.

Vad är det du inte förstår?

Du laddar ner denna fil om du har Windows 32-bitar

http://www.reaper.fm...372-install.exe

Annars 64-bit

http://www.reaper.fm...x64-install.exe

eller

OS X Intel (7.9MB DMG)

http://www.reaper.fm...per372_i386.dmg

Oj, inte vet jag om jag har 32-bitar eller annat. Har en billig skit-laptop, vet inte säkert vad den heter. Emachines står det under skärmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...