Jump to content
Annons

Studioforums 31:a festival, tävlingstråd


therocker

Recommended Posts

Resultatet av röstningen blev med knapp marginal Ljudläggning av film

Regler:

1. Ni har två filmer att välja mellan, lägg ljud på bara den ena eller på båda, men max ett bidrag per film och tävlande

2. Musiken till filmerna skall vara nyskriven för detta ändamål.

3. Skicka endast ljudspåret döpt till "filmnamn + forummedlemsnamn" som en stereo MP3'a till jensfroling@hotmail.com senast måndag 15:e mars kl 08:00

Ladda ner filmerna här

Shrek (2-3 minuter långt klipp ur filmen "shrek 3". Plats för viss dialog och ljudeffekter:)

Shrek_2 Samma klipp som ovan men lite större format

Khoda

Khoda_2 Samma klipp som ovan men lite större format

Upphovsmannen till den sista filmen önskar få ta del av vad vi hittar på med hans film, så det måste ni tycka är ok om ni gör ett bidrag till den filmen!

Kör så det ryker

/therocker 😏

Edit: La till 2 lite större versioner av filmerna 😉

Edit: ändrat deadline

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vad skall jag nu göra med 70-talslåten jag började på!?

Några förslag:

1.Gör färdigt låten lägg upp på Forumet.

2. Ge bort låten någon för att sedan göras färdig av denna person.

3. Samarbeta med någon.

4. Avänd 70-talslåten i filmtemat iställe.

5. Bränn ut låten på en skiva och gör en ritual över en öppen eld avsluta med Lindgrens sirap.

6. Bytt ut Celine Dion låten i Titanic och ersätt med 70 talslåten iställe och tänk över vad du har gjort för något 😄

Bara några förslag som jag har.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Har suttit med ADOBE Premiere men har det inte inlagt, hur gör man då enklast för att ljudlägga mot film!?

I cubase är det bara att "importera videofil" så lägger sig filmen som ett eget spår och så ser man filmen i ett litet fönster samtidigt som man gör musiken. Vet inte hur det är i andra DAW's men borde väl funka rätt lika? Fick nog ladda hem nåt codecpack innan jag fick det att fungera om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

I cubase är det bara att "importera videofil" så lägger sig filmen som ett eget spår och så ser man filmen i ett litet fönster samtidigt som man gör musiken. Vet inte hur det är i andra DAW's men borde väl funka rätt lika? Fick nog ladda hem nåt codecpack innan jag fick det att fungera om jag minns rätt.

Va!? No shit, det visste jag inte...måste man ju testa då! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I cubase är det bara att "importera videofil" så lägger sig filmen som ett eget spår och så ser man filmen i ett litet fönster samtidigt som man gör musiken. Vet inte hur det är i andra DAW's men borde väl funka rätt lika? Fick nog ladda hem nåt codecpack innan jag fick det att fungera om jag minns rätt.

OK, får du nys på vilket codepack så hör gärna av dig. Eller nån annan!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall jag nu göra med 70-talslåten jag började på!?

spara den till 70-tals festivalen, blir säkert nån gång under året. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte att få klippen i lite större format? De var så pluttiga och den andra filmen var jäkligt snygg så det är tråkigt att jobba med pytteliten bild.

Ska se om jag kan fixa till dom lite större.

Jag försöker ladda hem Khoda och får bara hem en 11 kb stor fil. Vad gör jag för fel?

Högerklicka och spara mål som?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lagt till två versioner till som kan laddas ner i första inlägget. Lite större versioner av båda filmerna, ananrs är dom lika. Jag förminskade dom av någon anledning innan jag la ut dom första... 😛 Säg till om det krånglar....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag hoppas de som röstat fram temat bemödar sig att göra en låt också. Detta blir alltför krångligt för mig att fixa. Har ju förbanne mig nog att få igång webkameran! 😲

Ja inte verkar det vara nåt drag kring denna festival!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...