Jump to content
Annons

Superior 2.0 så glad ja blir.


Osmo

Recommended Posts

Ah vilken tur och skön känsla installerade en massa GB 5 st DVD medans jag satt och väntade på installationen började jag fundera.

Hmm fasiken ja vill ju ha S2.0 på min portabla dator som jag har i repan och lite överallt, åh sicken glädje in på toontracks registreringssida och där ser jag till min glädje att jag kan

godkänna 2st maskinID. Fasiken så glad ja blev 😄 Ville bara dela med mig av min glädje som under installationen (ca 10min) inte direkt var så glatt, funderade på en massa lösningar på ett problem som inte blev nåt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ah vilken tur och skön känsla installerade en massa GB 5 st DVD medans jag satt och väntade på installationen började jag fundera.

Hmm fasiken ja vill ju ha S2.0 på min portabla dator som jag har i repan och lite överallt, åh sicken glädje in på toontracks registreringssida och där ser jag till min glädje att jag kan

godkänna 2st maskinID. Fasiken så glad ja blev 😉 Ville bara dela med mig av min glädje som under installationen (ca 10min) inte direkt var så glatt, funderade på en massa lösningar på ett problem som inte blev nåt. 😛

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men jag gillar inte det faktum att de har komprimerat trummorna som grundljud..

För det har dem väl? Annars låter det riktigt dåligt...

Jag har kört med trummorna i 2 år nu, och kan ändå inte säga att jag är riktigt nöjd. Skulle vilja ha en VSTi som har helt okomprimerade trummor spelade i ett fint, fett rum (helst flera olika rum) med riktigt bra trummor.

Kanske bara jag som önskar lite för mycket..

Rock on fella's!

Link to comment
Dela på andra sajter

och om du updaterar från 2.0 till 2.2 så får du inbyggd ezplayer, ännu mera att bli glad för!

😛

Precis. Toontrack är bra på att dela ut godis!

Btw, undrar om det kommer några mer paket att ladda ner innan jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men jag gillar inte det faktum att de har komprimerat trummorna som grundljud..

För det har dem väl? Annars låter det riktigt dåligt...

Superiors samplingar och dess expansioner kommer helt okomprimerade förutom på de kanaler det anges. Som t.ex "Comp Room", "SD1176" etc.

Att Toontrack komprimerar sina filer i storlek är ju en helt annan femma, som inte har ett dugg med ljudkvalitet att göra, men det var väl inte det du menade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men jag gillar inte det faktum att de har komprimerat trummorna som grundljud..

För det har dem väl? Annars låter det riktigt dåligt...

Superiors samplingar och dess expansioner kommer helt okomprimerade förutom på de kanaler det anges. Som t.ex "Comp Room", "SD1176" etc.

Att Toontrack komprimerar sina filer i storlek är ju en helt annan femma, som inte har ett dugg med ljudkvalitet att göra, men det var väl inte det du menade?

Jag menar inte att de komprimerar storleken på ljudfilen, såklart. Själva äktheten av grundljudet är det jag menar. Det låter onekligen väldigt dåligt om trummorna för att vara helt okomprimerade. Vet inte riktigt vad de har gjort för att få trummorna att låta sådär. Jag gillar grundljudet i addictive drums mycket, mycket mer även om man också kan klart tyda att det inte är riktiga trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, jag som trummis tycker att S2 låter skitbra, plus att det är så skönt att ratta till eget ljud med bra grundljud.

AD är oxå bra, men den känns i mina öron mer färdigprocessad. Tur att man tycker olika.

Jo, klart att man ska tycka olika. Jag är inte alls trummis, men jag har spelat in mycket. För mig sitter inte alls trummorna så bra i mixen som jag skulle vilja. Om du har några presets som du brukar köra med får du gärna dela med dig så får jag höra vad som låter bra i en trummis öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Om dem inte låter bra så beror det helt och hållet på dina bristande kunskaper. Det går att få till riktigt bra ljud med dem. Det vet jag av egen erfarenhet. Du har spelat in mycket? Okej och när spelade du in något som kom i närheten av klassen som SD? Ingen här skulle kunna få till dem så bra som de låter. Inte låter som riktiga trummor? Är det inte så att du sitter och jämför dem med hur det blivit med det du har spelat in själv? Du har garanterat utan att veta om det hört låtar med SD på och tyckt det lät skitbra om trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga är att i min lilla studio har jag mitt DW-kit uppriggad och mickat. Rummet är väl sådär...

Men trummorna låter helt ok ändå i rummet, bra grundljud helt enkelt.

För att få ännu bättre ljud, framför allt rum, sound-replacar jag då och då.

Men, oavsett om jag använder S2 eller riktiga trummor använder jag ungefär samma pluggar och settings, för mig är inte skillnaden så stor.

Spelmässigt, självklart, men ibland går det fortare att programmera, ibland fortare att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

@hefu:

Alla trummor i Addictive Drums och ADpaksen är oprocessade.

Vi har gjort lite "rensning" etc vid nermix men målet är att grundljudet ska vara helt rent.

Presetsen låter ju ofta processade såklart, men de effekterna går ju att stänga av om man vill. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars, jag vet att de är oprocessade, och de låter väldigt bra.

Jag använder ofta AD för att få mer punch och dubbar upp virvel och bastrumma.

Favvisbastrumman är DW 22" med Woofer, jag har en precis likan själv, och ja, de låter rätt lika.

Men som vanligt är det fråga om tycke och smak, och jag, i min enfald, föredrar oftast S2.

Självklart finns det saker som kan bli bättre där med, men det funkar rätt bra för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dem inte låter bra så beror det helt och hållet på dina bristande kunskaper. Det går att få till riktigt bra ljud med dem. Det vet jag av egen erfarenhet. Du har spelat in mycket? Okej och när spelade du in något som kom i närheten av klassen som SD? Ingen här skulle kunna få till dem så bra som de låter. Inte låter som riktiga trummor? Är det inte så att du sitter och jämför dem med hur det blivit med det du har spelat in själv? Du har garanterat utan att veta om det hört låtar med SD på och tyckt det lät skitbra om trummorna.

Jag skulle ändå inte gå så långt som att säga att jag har bristande kunskaper inom området. Trummorna har jag spenderat massor med tid för att finjustera ljudet med, men de känns fortfarande som en begränsning. Man styr nästan alltid mixen efter hur SD låter. Klassen av SD? Om man har spelat in mycket akustiska trummor så har inte SD så mycket att komma med enligt mig. Men om du nu har fått till bra ljud med dem kan du ju dela med dig av den erfarenheten. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du nu har fått till bra ljud med dem kan du ju dela med dig av den erfarenheten. Eller?

Ja även jag är helintresserad av att höra ett litet sample från Die Hard, gärna i en mix,

där är det är lättare att höra hur ljuden sätter sig.

Visste inte att du satt på 2,0 trodde du körde DFH.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Exakt vad jag menar, inte alls någon bredd på ljudet. Kul att du förstår. 🙂

😮 Njä var inte så jag menade. Testa lite andra vinklar på det hela. Börja med mixa allt annat först och trummorna sist t ex. Försök mixa dem som andra favvolåtar du har. Använd EQ till att skulptera ljudet och inte bara för att skära och höja för att passa mixen. Var kreativ helt enkelt så ska du se att det kräma fram mer än du tror ur SD.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...