Jump to content
Annons

Arbetsstolar


Linus

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Läder? Blir inte det svettigt i rumpan efter ett pars timmar mixande???

Jag vet ingen som dött av lite rövsvett... 😄

Tvärt om så tror jag du skulle bli obegränsad i din förmåga att i realtid snabbt kunna förflytta dig i sidled efter tidskod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju sämre stol desto bättre kreativitet.

Jag skulle nog inte säga det, utan snarare:

Ju bättre stol desto mindre ryggproblem och desto mer ork att jobba så långa pass som man behöver...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Overdose (oregistrerad)

Är själv på jakt efter en datorstol. Hur har det gått i sökandet?

Angående att ha armstöd eller ej så ska man inte sitta på en stol och spela gitarr. Man ska stå upp.

Redigerat av Overdose
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast denna har jag funderat över på senare tid...

129802.jpg

Jag fantiserar om ett höj-/sänkbart bord och en stol/pall liknande den där.

Frågan är hur man ska lösa det med lyssningen bara. Vill helst inte ha monitorerna stående på bordet, utan en bit bakom.

Edit: Eller något sådant här:

post-1786-1262357183_thumb.jpg

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Så, hur sitter ni? 🙂

Enklaste trästol bäst! Det tycker jag.

Helst utan stora "leksaker" för min bästa ergonomik. Utan rullar! Det får bli inte plast eller metall, och inte alls för mjuk.

Med låg bakdel och "support" för händer.

Nu söker IKEA katalogen för att visa vilken har jag, men det är inte alls lätt att hitta... och finns inte även liknande efter 44 sidor sökning.

Hittade bara något som är "liknande" men jag har helst med trä.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79843106

Redigerat av synthjx
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fantiserar om ett höj-/sänkbart bord och en stol/pall liknande den där.

Frågan är hur man ska lösa det med lyssningen bara. Vill helst inte ha monitorerna stående på bordet, utan en bit bakom.

Den säljs som stolen för gitarristen eller keyboardisten.

Men kanske lämplig även framför datorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den säljs som stolen för gitarristen eller keyboardisten.

Men kanske lämplig även framför datorn?

Det låter rimligt.

Fast i mitt fall, höj-/sänkbart bord, blir det nog klurigt oavsett om man är keyboardist, gitarrist eller ljudtekniker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en rödlackad gammal pinnstol.

"Gammal pinnstol"???

Bah! Bortskämda ungar. Ni vet inte hur bra ni har det!

När jag var liten fick vi sitta på glödande spett, äta grus och spela på farmors knotiga smalben.

Om vi hade tur.

Numera sitter jag på en sån här:

23831_PE108541_S3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

h_g_ergopall.jpg

Precis den (HÅG Capisco) är den bästa jag hittat och provsuttit än så länge.

Å andra sidan avskräcker prislappen 8000 exkl moms lite.

Jag kikar fortfarande på alternativ (fler tips tack alltså), men hittar jag inget som är åtminstone hälften så bra som ovannämnda så får jag väl bita i äpplet och investera.

Den är trots allt ett enooooooormt lyft från min billiga Ikea-sits.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis den (HÅG Capisco) är den bästa jag hittat och provsuttit än så länge.

Å andra sidan avskräcker prislappen 8000 exkl moms lite.

Jag kikar fortfarande på alternativ (fler tips tack alltså), men hittar jag inget som är åtminstone hälften så bra som ovannämnda så får jag väl bita i äpplet och investera.

Den är trots allt ett enooooooormt lyft från min billiga Ikea-sits.

Är du galen? Jag skulle hellre sitta på ett par drickabackar och köpa en mikrofon för 8000 spänn.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart. Men om du väntar med att köpa nytt segel till båten så kan du använda dom pengarna till att köpa en ny stol också.

De pengarna räcker till många åttatusenkronors stolar. 😮 Jag köpte ny genua, det största förseglet, det kostade 22000 kr för fem år sen. Storseglet (sitter bak) är typ slut nu och vill bli utbytt. Så pengar behöffs. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du galen? Jag skulle hellre sitta på ett par drickabackar och köpa en mikrofon för 8000 spänn.
Du har kanske inte ont i svank, rygg och axlar heller. Så döm inte ut mig som galen eftersom du och jag har olika behov.

Jag mår hellre bra och har en okej mikrofon än behöver uppsöka naprapat 5ggr/år och har en mikrofon för 8 papp.

Anledningen till att jag inte köpt HÅG-stolen ännu är - precis, den är dyr. Men vad får jag för 3500:- och ej begagnat?

Jag skapade tråden för att få tips om vettiga alternativ. Inget ont om IKEA Nominell, Markus eller Verksam men de passar inte mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har kanske inte ont i svank, rygg och axlar heller. Så döm inte ut mig som galen eftersom du och jag har olika behov.

Jag mår hellre bra och har en okej mikrofon än behöver uppsöka naprapat 5ggr/år och har en mikrofon för 8 papp.

Anledningen till att jag inte köpt HÅG-stolen ännu är - precis, den är dyr. Men vad får jag för 3500:- och ej begagnat?

Jag skapade tråden för att få tips om vettiga alternativ. Inget ont om IKEA Nominell, Markus eller Verksam men de passar inte mig.

Jag har en HÅG Credo, som säkert är 12-13 år gammal vid det här laget - och den är fortfarande lika bra som när den var ny (förutom att jag ska byta klädseln, som har slitits rätt ordentligt...). Definitivt värd pengarna, så en sådan kan du leta efter begagnad om du vill komma undan billigt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har kanske inte ont i svank, rygg och axlar heller. Så döm inte ut mig som galen eftersom du och jag har olika behov.

Jag mår hellre bra och har en okej mikrofon än behöver uppsöka naprapat 5ggr/år och har en mikrofon för 8 papp.

Anledningen till att jag inte köpt HÅG-stolen ännu är - precis, den är dyr. Men vad får jag för 3500:- och ej begagnat?

Jag skapade tråden för att få tips om vettiga alternativ. Inget ont om IKEA Nominell, Markus eller Verksam men de passar inte mig.

Jag är helt kass och krokig i ryggen tyvärr. Menar inte att du är galen, tyckte bara det var så mycket pengar, såg värsta micken framför mig.

Är det inte en fara i att sitta bekvämt och att sitta likadant jämt? Jag märker att ju mer jag sitter still ju ondare får jag. Och ju mer jag ensam bär alla stärkare och lådor ju bättre är det för ryggen.

Jag tycker lika som nån annan att en liten ful och låg pinnstol utan armstöd funkar bra, särskilt när jag ska spela gitarr.

Tusen gånger ursäkt och förlåt för klumpigt skrivet, det är så vi pratar i Ljusne. Tyvärr, kanske. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har kanske inte ont i svank, rygg och axlar heller. Så döm inte ut mig som galen eftersom du och jag har olika behov.

Jag mår hellre bra och har en okej mikrofon än behöver uppsöka naprapat 5ggr/år och har en mikrofon för 8 papp.

Anledningen till att jag inte köpt HÅG-stolen ännu är - precis, den är dyr. Men vad får jag för 3500:- och ej begagnat?

Jag skapade tråden för att få tips om vettiga alternativ. Inget ont om IKEA Nominell, Markus eller Verksam men de passar inte mig.

Alternativer --

Stanna upp, motionera mera. Inom och utomhus varje dag, MINST en (1) timme. Morgongymnastic varje dag 15 min. Och ryggvärken blir borta. Därefter ska bli vilken som helst stol bäst till dig.

Om jag ska bara sitta varje dag haft jag snart ryggvärken fast jag var då endast 23 år gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...