Jump to content
Annons

Har ni någonsin blivit helt


Kill All Autotuner

Recommended Posts

....på grund av hennes skivsamling ?

Kan tala om att det har hänt mig 2 gånger.

Inledningsskede på en romans : Du sitter i hennes lilla söta etta , där luktar så gott och är så rent så man kan äta från golvet. I din egen svinkvart ligger Pizzakartonger travade ovanpå dina tekniska manualer och en och en annan gammal prilla ligger bredvid mixern, man har inte "hunnit" städa. Intorkade vinglas x5 står bredvid datorn, ingen disk på en vecka - man har ju så mycket att göra. Du ler lite grann över vilken gris du egentligen är och att det var tur att ni träffades på "städat mark" du och hon.

Hon dukar fram vinglas och frågar dig om du har lust att sätta på någon musik.

"Självklart" svarar du och masar dig bort till hennes CD-torn (Fast du har svårt att slita blicken från henne) .

Första 5 cd-skivorna du bläddrar i , småler du lite överseende , här finns Britney Spears , Gyllene Tider , Tomas Ledin, Absolute Kärlek.

återstående 15 skivorna --- hoppsan , hon hade visst allt med Gyllene Tider och Ledin och Absolut kärlek.

Men till sist hittar du ett välbekant konvolut : Visstefan , kors i taket , den tar vi -tänker du och fipplar i den enda "riktiga" skivan med Massive Attack .

"Nä" säger hon , usch den är så svår och deppig, man blir på så konstig humör.

Hon valde Gyllene Tider istället och du blev plötsligt så trött så trött , så man går hem istället .

Någon som har upplevt nåt liknande ?

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha! 😄

näe faktiskt inte, just nu dejtar jag en tjej som är gudomlig på att sjunga (kommer lägga upp musik med henne här antar jag) och hon gillar verkligen allt och kan se nåt bra i alla musikstilar. Hon är perfekt på alla sätt 😉

och mitt ex öppnade mina ögon för akustisk musik som jag mest håller mig till nu så har nog haft tur på den fronten. Visserligen skulle jag ha svårt med en tjej som inte uppskattar äktheten och själen i musiken, usch så avtändande 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj aj aj så rätt du har. Visst skär det i hjärtat när man hittar 4 varianter på Radio City Hits Love Songs och ingenting annat. Jag måste nog säga att jag föredrar en människa som helt saknar skivsamling såna gånger. Kanske en aning cyniskt, men vadfaen, det kan jag gott stå för 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hon valde Gyllene Tider istället och du blev plötsligt så trött så trött , så man går hem istället .   

Kom igen.

Ska man älska så ska man älska till Gyllene Tider.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha...

Min utgångspunkt är att alla i min omgivning har keff musiksmak...

Det är sånt man får leva med. Tycker snarare synd om såna människor...

Fast det är klart, hade man en hustru som älskade; Michael Jackson, Modern talking, Survivor eller Scorpions, då vetefan..

Link to comment
Dela på andra sajter

....på grund av hennes skivsamling ?

....

Hahaha 😉

Best of-tjejer brukar ofta vara öppna för lite ny musik, och säg den tjej som inte smälter när man lirar lite softa grejjer med R Kelly eller Maxwell....det skulle väl iofs då vara en hårdrockstjej med pudelfrilla, där skulle min gräns gå (och jag lovar, det finns fortfarande sådana exemplar som går lösa där ute).

Link to comment
Dela på andra sajter

Min livskamrat har inget större intresse för musik. Om jag sätter på massive attack eller absolut 24 kvittar henne.

Tänk själva vad skönt.

JAG bestämmer all musik på våra partyn. JAG byter kanal på radion till JAG hittar en som passar. Det är MIN mikrofon, MITT musikprogram.

På våra fester envisas hon inte att hyra karaoke och sitta och bröla till tre på morgonen. Allt sånt står JAG för.

Det finns alltid två sidor av ett mynt, som Joakim von Anka så vist uttryckte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag vet inte jag... Har erfarenheter av båda:

1. Att tjejen bara diggar Carola och inte hör någon skillnad mellan Steve Winwood och Eric Prydz

2. Att hon diskuterar vem som lirar congas på Santanas andra platta eller vilken båtmotor det är på båten som bröderna Mael ligger nertryckta i på omslaget till "Propaganda"

I nuläget är det närmare # 1, eller snarare så att hon tycker jag är så nördig så att hon backar i sitt eventuella intresse och håller sig till Absolute Music.

Å andra sidan har hon massor av intressen som jag har noll-koll på, så det jämnar ut sig. Känns nästan bra att få ha skivorna ifred.... 😉

Edit: Nu ser jag ®offes inlägg. Så är det, exakt! Tack ®offe.

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett dugg samma musiksmak här heller, men det funkar rätt bra. Kan inte säga att det var något som hindrade mig när vi blev tillsammans. Kanske tror man att man kan frälsa världen med sin musiksmak, eller så kanske man hoppas att vissa skivor aldrig behöver spelas 😉. Och mina instrument lämnar hon ifred.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaee jag förstår dilemmat. Någon slags grundsyn måste ändå finnas i vad som är bra och inte bra. Hade en tjej som bara gillade Elvis och Tom Jones (innan han blev hip) det fungerade inte i längden.

Min nuvarande har iallafall lite smak och hon spelar gudomligt bra piano. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig någonsin i hela mitt liv kunna vara tillsammans med någon som inte gillade ungefär samma musik som jag gör... Fy farao tänk att hälften av tiden bli tvingad att lyssna på Blink 182, Tomas Ledin eller nån kommersiell radiokanal 😆

Eller ännu värre: En tjej som endast gillar Linkin Park, Bon Jovi och/eller hårdrock 😆

Min flickvän är förbaskat bra på det sättet- Vi gillar inte exakt samma musik men det går iaf att lyssna på hennes skivor. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fasen, vilken musik man lyssnar på är ju näst intill helt ovesäntligt när det gäller seriösa förhållanden.

Om någon dumpar en annan bara för att man inte råkar ha samma musiksmak är enligt mig helt jävla korkat.

Sen så är det ju en annan sak om flickvännen inte accepterar att man faktiskt inte gillar hennes musik och tvingas lyssna på den om och om och om och om och om igen..... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Homie (oregistrerad)

Ditchade en brud eftersom hon sjöng till alla låtar på radion och det lät fördjävligt.

Såg ni Isabellas bröllop? Där trodde båda att de kunde sjunga, och de hade båda fel.

Kan man inte sjunga så ska man inte 😠

Redigerat av Homie
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får sjunga hur mycket man vill.

Har mer erfarenhet av det omvända, man tror att någon ska vara si eller så eftersom de lyssnar på "rätt" musik, och så är det ju så klart inte.

Redigerat av scrub
Link to comment
Dela på andra sajter

En tidigare tjej var helt frälst i Carola, Gyllenetider och romaniska college komerier från USA... det höll inte länge 😄

Men kan ha berott på att jag är ganska inne i min musik och dess kultur *hehe*

Tjejen nu har jag varit ihop ett bra tag med nu, allt flyer på och livet leker =)

Träffade henne på en psy-trance fest som jag spelade på...

Hon har grym-musiksmak =)

Inte helt exakt som min... utan liknande, men lite motsatta åsikter inom vissa delar... lite lagom så båda kan lyssna på varandras smak, men även småkivas lite.

Samt att man upptäcker massa ny musik genom varann =)

//En glad, kär och lycklig patbos

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex satte repeat på "You touch my tralala" med Günther när hon använde sig av mitt Internet här hemma. Fråga mig inte vart fan hon hittade MP3:an nånstans, men det gjorde hon iallafall.. Efter 10:e gången brukade jag bli rätt så knäckt... Och om jag sa nåt så skyllde hon på att hon ofta fick stå ut med min musik...

Åh denna ljuva kärlek... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex satte repeat på "You touch my tralala" med Günther när hon använde sig av mitt Internet här hemma. Fråga mig inte vart fan hon hittade MP3:an nånstans, men det gjorde hon iallafall.. Efter 10:e gången brukade jag bli rätt så knäckt... Och om jag sa nåt så skyllde hon på att hon ofta fick stå ut med min musik...

Åh denna ljuva kärlek... 😆

Hahaha! Det är så det ska vara. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt... musik är en såpass viktig del av mitt liv att jag aldrig i livet skulle kunna vara tillsammans med någon som gillade KASS musik. Beror nog också på hur knslig man är - jag mår fan illa när jag tvingas lyssna på muysik som jag tycker är riktigt dålig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...