Jump to content
Annons

Det mest random jag hört på länge


Rabieshund

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=D5886Nb_psg

Stötte på den här låten/musikvideon igår och jag måste säga.. WTF-mätaren slår i taket! Först metal, sen supergay emosång, sen breakdown, sen pianostycke, sen metal och sen DANCE vid 2:40?! Och sen breakdown IGEN!! Kunde knappt tro mina öron. :rolleyes: Och kolla när basisten kör crab stance!

För övrigt så kommer de från USA och har nästan 30 miljoner spelningar på myspace.

Ett sånt här band skulle man ha. 🙂

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
http://www.youtube.com/watch?v=D5886Nb_psg

Stötte på den här låten/musikvideon igår och jag måste säga.. WTF-mätaren slår i taket! Först metal, sen supergay emosång, sen breakdown, sen pianostycke, sen metal och sen DANCE vid 2:40?! Och sen breakdown IGEN!! Kunde knappt tro mina öron. 🙂 Och kolla när basisten kör crab stance!

För övrigt så kommer de från USA och har nästan 30 miljoner spelningar på myspace.

Ett sånt här band skulle man ha. 😄

Har sett och hört denna låten innan och jag kan inget annat säga än att hålla med dig! Liksom, WTF?!

Tycker förövrigt det mesta låter skit (trots att jag gillar hårdare musik) och autotune på sången är ju ingen

höjdare! Hahaha! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stilmedvetna grabbar. Säkert en hel del speglande för att hitta dom movesen och poserna. Men fint blev det ju och så ska det ju vara.

Deedee Ramone var ju nära att bli kickad för att de andra ramonesarna inte gillade hans posestil. Tillbaks till spegeln för honom också.

Crab stance var nytt för mig! *

*testade och fick jävligt ont i knäna efter femton sekunder.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Begreppet "Crabcore" har myntats tack vare denna video (kika en speciell pose från en av gitarristerna runt 1:17).

Uschbah..

EDIT: Det värsta är ju det faktum att det är ett seriöst band.

Redigerat av Zefhyros
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man kan fundera på är om de är seriösa eller om de försöker sig på någon form av sarkasm? 🤪

Undrade jag med, kan väl knappast vara seriöst?!? Töntigt var det 🙂

"Crab core" haha 😄

"Tjena vilken cool krabbkärnedans"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade många dödssynder i den här videon.

Redan i elfte sekunden ser man en svart jazzbas med svart plektrumskydd och lönnbräda.

Sedan har gitarristerna exakt samma uppsättning Mesa Boogie Dual Rectifier med Boogie 4x12 kabinett, som dessutom aldrig visas samtidigt i bild. That is cheap!

Roland XG (den nedre klaviaturen) är General Midi Deluxe.

Cheap Monday-brallor är det nya svarta. Crab Stance är bara en bi-effekt av detta.

100 % triggad virvel ger 100 % crash-test-dummie-effekt i trumfillen.

Springa-på-stället till auto-tunad E-type-techno. Behöver jag säga mer.

Det här kan vara det sämsta jag you-tube-klipp jag lagt tre och en halv minut på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade många dödssynder i den här videon.

Redan i elfte sekunden ser man en svart jazzbas med svart plektrumskydd och lönnbräda.

Sedan har gitarristerna exakt samma uppsättning Mesa Boogie Dual Rectifier med Boogie 4x12 kabinett, som dessutom aldrig visas samtidigt i bild. That is cheap!

Roland XG (den nedre klaviaturen) är General Midi Deluxe.

Cheap Monday-brallor är det nya svarta. Crab Stance är bara en bi-effekt av detta.

100 % triggad virvel ger 100 % crash-test-dummie-effekt i trumfillen.

Springa-på-stället till auto-tunad E-type-techno. Behöver jag säga mer.

Det här kan vara det sämsta jag you-tube-klipp jag lagt tre och en halv minut på.

Nog för det, men dina anledningar känns aningen ytliga.

Vilka brallor tycker du funkar bäst i musikvideos?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på dessa sen de släppte sitt enda album, tyckte faktiskt att det var riktigt bra i 2 veckor.

Jag gillar förövrigt starkt variationer och paradoxer i musik, var nog säkert därför.

Sen om användandet av autotune.

Om ni lyssnar en snabb sväng på deras EP så förstår ni varför, sångaren kan inte träffa en enda ton rätt.

Tycker nog också att det går hand i hand med all electronica de använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg den videon med Äppelknyckarjazzlåten pålagd. Det var fina grejer det...

Har inget ljudkort på den här datorn så jag kan bara se den utan ljud.

Helt fantastiskt underbart skitnödig video!

Det roligaste är nog fansen som försvarar bandet i kommentarerna och radar upp vad alla "moves" heter.

Puberty Core goes Break Dance...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...