Jump to content
Annons

Studiofestival #29 - Bidra med temaförslag!


Memphis

Recommended Posts

Sitter här och lyssnar på artister som påminner om Norah Jones, som har så underbar musik. Och tanken slog mig, jazz har vi ju inte haft! Eller jazzpop.

Vad sägs om en Jazz-festival?? 😕

Med krav på sång. Kanske begränsning på instrument. Bara piano, bas och vispar tillåtna. 😛 Alla stilar välkomna, galen modaljazz, popjazz osv. Bara ett förslag.

Jazzpop och Norah Jones är ju bra, men varför inte ta steget fullt ut och göra musik som låter som

kungarna i branchen, Steely Dan, typ Aja. Helst med fulla blåsarr. Det borde kunna skilja agnarna

från vetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

bara det blir nått som så många som möjligt känner att de kan vara med på oavsätt vilken nivå man ligger på.

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)
Sitter här och lyssnar på artister som påminner om Norah Jones, som har så underbar musik. Och tanken slog mig, jazz har vi ju inte haft! Eller jazzpop.

Vad sägs om en Jazz-festival?? 😊

Med krav på sång. Kanske begränsning på instrument. Bara piano, bas och vispar tillåtna. 🙂 Alla stilar välkomna, galen modaljazz, popjazz osv. Bara ett förslag.

Jazz är strålande! Med eller utan övriga begränsningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jazz hmm, får köra med kromatiska grejer då 😄

Edit: jag tycker väl man kan vara lite snäv i valet, dödsmetallgrejen var mycket snäv för många, själv hade jag ingen koll men försökte mig på men kom inte fram,

jag tycker det är kul att utmana sig själv, prova på nytt. Visst är det kul för de som får visa sig på styva linan när någon festival passar dem som handen i handsken men

alla tycker inte så. Det är bra att försöka få med många att delta men var inte rädd för ett snävt intresse, finns dock inget intresse så är det iofs ingen ide med sistnämnda.

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skräck vore kul! Har en bra idé redan nu.

Sen vore det jättebra om nån kunde ta på sig att lightmastra alla bidrag innan festivaldax så att inte folk luras av volymen. Vi har säkert en del duktiga mastrare/tekniker på forumet. Tänkte bara så att de också får vara med å leka nångång. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...