Jump to content
Annons

Studiofestival #29 - Bidra med temaförslag!


Memphis

Recommended Posts

Goddag och gokväll gott folk ute i stugorna!

Det var alltså jag och min bror Eminor här på forumet som tillsammans kammade hem segern i Studiofestivalen #28 som avslutades i förrgår.

Temat var Bild-association där vi skulle skriva musik som beskrev och relaterade till utvalda bilder. Jag tycker det blev blev en rolig och lyckad festival där man fick vara kreativ.

Röstningen och resultatet hittar ni här.

Men framför oss väntar nu en hysteriskt spännande festival #29 och det är nu dags att börja fundera på nästa tema som ska genomsyra bidragen!

Så jag tänkte göra som förra generalen Freddy gjorde, att låta er spinna loss med idéer och sedan själv, med min bror, helt diktatoriskt plocka ut 5-10st som vi sedan röstar om. 😕

Fundera, disskutera, klura och luska fram roliga förslag och motivera gärna lite.

+Edit/Tilägg: Här kan ni se vad som varit som tema under alla tidigare festivaler: Studiofestivaler Historik

Dock inte uppdaterad sedan festival #23 och sedan dess har följande varit:

#24 - Accapella

#25 - Dansband

#26 - Nashville Country Rock

#27 - Dödsmetal

#28 - Bildassociation

Om någon skulle köra fast och inte komma på något så kan inspiration från överblivna förslag från förra festivalen kanske hjälpa: Förslag från #28

Ex. därifrån är Musikvideo, Falsettsång, Trance, Ångest, Göra musik till färdig text, Tretakt.. osv.

Kör så det ryker!

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

70-tals hårdrock låter kul, har precis kommit in i en Kiss period, lyssnade igenom deras 4 första plattor i förmiddags på jobbet.

annars vore en Kiss festival, beatles eller progg kul. en powerpop festival skulle jag också gilla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Powerpop

http://sv.wikipedia.org/wiki/Progg

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

"Låt som en annan artist" - Ni väljer ut ett gäng artister man får välja mellan. Först till kvarn.

"Låt som en annan medlem på forumet" - Skriv en låt som härmar någons sound på forumet, självklart håller man detta för sig själv tills festivalen är över.

Progrock gillar jag annars. Eller något annat exotiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Låt som en annan artist" - Ni väljer ut ett gäng artister man får välja mellan. Först till kvarn.

"Låt som en annan medlem på forumet" - Skriv en låt som härmar någons sound på forumet, självklart håller man detta för sig själv tills festivalen är över.

Progrock gillar jag annars. Eller något annat exotiskt.

Ja Papua Nya Guinea och söderhavet.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Låt som en annan medlem på forumet" - Skriv en låt som härmar någons sound på forumet, självklart håller man detta för sig själv tills festivalen är över.

Haha, den var bra, pix för att ni får låta som mig! Lycka till! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats sa:
"More is more", motsatsen till less is more! Kräma på med så mycket du bara kan, nu snackar vi inte 20 spår, inte 30 spår, inte 50 spår, nu snackar vi REJÄLT med lager på lager! Det blir en riktig utmaning att få det att låta bra!

just precis detta festivaltemat har vi just nu på Kontrollrummet. Ta och titta in där om du vill. 😄

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Låt som en annan medlem på forumet" - Skriv en låt som härmar någons sound på forumet, självklart håller man detta för sig själv tills festivalen är över.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

"Låt som en annan artist" - Ni väljer ut ett gäng artister man får välja mellan. Först till kvarn.

Låter lite kul faktiskt. En Sound Alike-festival.

3) Dur-festival - gör låtar man blir glad av

Ja intressant. En Dur-festival där man bara får använda Dur-ackord. ☺️ Eller en Glad-festival. Göra musik som man blir glad av, antingen som en lustig och flummig skojlåt eller bara en skön låt som är positiv och som man blir på bra humör av. Eller delar man på det. En skojj/flum-festival. Göra tokiga låtar helt enkelt. Eller en Bra-humör-festival?

Edit: +Tillägg:

Fan, ingen som är på en festival med tv-spels tema? 🙂
Skräckmusik

Musik man blir rädd av

Två kul idéer tycker jag. 🙂

Eller den gamla idéen om att man tonsätter en text helt enkelt. Då kan det bli vilka stilar som helst. 🙂 Eller är det bäst med ett mer inriktad tema kanske. Lite tankar bara.

Gött me många roliga förslag redan, kör på bara!

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Fotbollsrock. Det vill säga lagom catchy hyllning av favoritlaget, helst med allsång osv. Typ Vi gräver guld i USA, fast bättre.

Bättre som tex Cockney Rejects, menar du?! 😄

Vanilla Muffins; the drug is fotball

opressed: ( Cardiff) Blue Army

Link to comment
Dela på andra sajter

Signatur till skräckfilms- eller Deckarserie. Max. 50 sekunder. Tänk Twillight Zone, House of Hammer Horror eller Snobbar som Jobbar.

Isåfall tycker jag vi ska ha göra videospåret till ovanstående series vinjett, lägga upp i lämpligt format (avi/mpg/mov) och därmed tonsätter alla samma tv-serie.

Inför röstningen kan resultaten jämföras med hjälp av VLC. Där kan man specifiera att ladda in vår vinjettvideo som bildspår och alla deltagares bidrag som ljudspår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isåfall tycker jag vi ska ha göra videospåret till ovanstående series vinjett, lägga upp i lämpligt format (avi/mpg/mov) och därmed tonsätter alla samma tv-serie.

Inför röstningen kan resultaten jämföras med hjälp av VLC. Där kan man specifiera att ladda in vår vinjettvideo som bildspår och alla deltagares bidrag som ljudspår.

Mittiprick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre som tex Cockney Rejects, menar du?! 😆

Utmärkt exempel!!!

Problemet uppstår väl vid omröstningen, när någon g*borg*re gjort en musikaliskt bra låt fast med usel text, som man av ideologiska skäl inte kan rösta på...

Man kanske får hålla sig till landslaget, för studiofridens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coverfestival på demosidan.

Gör en cover av nån annans uppladdade demolåt på forumet, i egen stil. Så får vi lite mer uppmärksamhet på demoforumet, dessutom.

Detta var innovativt...bra förslag!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...