Jump to content
Annons

JAM har lanserat sin nya webshop


sounden

Recommended Posts

Annons

Det va väll inte allt för stor skillnad mot den gamla eller? Har ju inte varit inne där allt för ofta ska erkännas. Något som jag verkligen gillade va att man nu kunde välja vilken vy man ville ha. Rutnät är mycket smidigare när man snabbt vill skrolla igenom vad som finns, så det fick stort plus hos mig!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som samma struktur men något mer ren... tycker inte heller att det är alltför stor skillnad mot den gamla. Men lite bättre är den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag märkte det förut idag! Samma sajt, fast städad och strukturerad. Fint jobbat!

Det jag saknar är utbyggnad av sökfunktionen. Vill jag söka på hela webbshoppen, eller bara i en kategori t ex Proaudio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ett snabbt use case då... vill kolla ett par bra billiga studiomonitorer att ha i stugan, here we go;

Direkt på förstasidan ser jag inga studiomonitorer. Skulle jag leta hittar jag i menyn till vänster, men den känns alldeles för "busy" så spontant gör jag istället en snabb scroll på musen neråt.

Hittar då ett par ESI nEar05 för 2495 så klickar på dom. Får kortfattad info om dom, men inga bilder på hur dom ser ut från andra vinklar. Där står att jag hittar "mer info om dom hos den svenska importören", vilket faktiskt visar sig vara en länk dit. Trodde jag inte först, ren tur att jag upptäckte det. Hittar dock inte mer bilder på leverantörens hemsida.

Scrollar ner, hittar relaterade produkter. Dock ingen funktion för att jämföra dom mot varandra. Ignorerar.

Vill se översikt över samtliga studiomonitorer, så scrollar upp igen i hopp om att kunna klicka på "bread crumbs" som visar var i navigationsstrukturen jag är (eftersom jag genvägade mig dit) så att jag kan se ALLA studiomonitorer, men hittar inga brödsmulor. Saknar detta!

(långt senare inser jag dock att man kan klicka på "Studiomonitorer, hörlurar" under Köp-knappen, men det är långt ifrån intuitivt att det skulle vara en länk motsvarande brödsmulor!)

Letar efter Studiomonitorer i den galet långa menylistan och hittar medelst klickar till sist på "Studiomonitorer, hörlurar". Skärmen domineras av adressuppgifter till olika kontor (varför??), därefter ett "tag cloud" och till sist några utvalda produkter. Inte förrän om jag scrollar neråt ser jag att det faktiskt finns en lista över samtliga produkter.

Är som sagt spekulant på budgetmonitorer att ha i stugan så väljer att sortera listan efter pris (lågt>högt). Inte förrän efter 11 (ELVA!!) scroll neråt på musen börjar det dyka upp monitorer. Allt dessförinnan är hörlurar och annat tjafs som inte intresserar mig.

Här nånstans ger jag upp och surfar över till prisjakt eller thomann eller musikbörsen istället. I alla tre alternativen har Jam förlorat affären eftersom dom inte ens finns med på prisjakt.

Seriöst alltså. Med jobbhatten på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara tipsa om JAM som nu har lanserat sin nya webshop.

JAM.se

Som förövrigt jag har utvecklat under en längre tid.

Hoppas ni gillar den!

Ok, ett snabbt use case då... vill kolla ett par bra billiga studiomonitorer att ha i stugan, here we go; Direkt på förstasidan ser jag inga studiomonitorer. Skulle jag leta hittar jag i menyn till vänster, men den känns alldeles för "busy" så spontant gör jag istället en snabb scroll på musen neråt. Hittar då ett par ESI nEar05 för 2495 så klickar på dom. Får kortfattad info om dom, men inga bilder på hur dom ser ut från andra vinklar. Där står att jag hittar "mer info om dom hos den svenska importören", vilket faktiskt visar sig vara en länk dit. Trodde jag inte först, ren tur att jag upptäckte det. Hittar dock inte mer bilder på leverantörens hemsida. Scrollar ner, hittar relaterade produkter. Dock ingen funktion för att jämföra dom mot varandra. Ignorerar. Vill se samtliga studiomonitorer i sortimentet, så scrollar upp igen i hopp om att kunna klicka på "bread crumbs" som visar var i navigationsstrukturen jag är (eftersom jag genvägade mig dit) så att jag kan se ALLA studiomonitorer, men hittar inga brödsmulor. Saknar detta! (långt senare inser jag dock att man kan klicka på "Studiomonitorer, hörlurar" under Köp-knappen, men det är definitivt inte intuitivt att detta skulle vara en länk motsvarande brödsmulor!) Letar efter Studiomonitorer i den galet långa menylistan och hittar medelst klickar till sist på "Studiomonitorer, hörlurar". Skärmen domineras av adressuppgifter till olika kontor (varför??), därefter ett "tag cloud" och till sist några utvalda produkter. Inte förrän om jag scrollar neråt ser jag att det faktiskt finns en lista över samtliga produkter. Är som sagt spekulant på budgetmonitorer att ha i stugan så väljer att sortera listan efter pris (lågt>högt). Inte förrän efter 11 (ELVA!!) scroll neråt på musen börjar det dyka upp monitorer. Allt dessförinnan är hörlurar och annat tjafs som inte intresserar mig. Här nånstans ger jag upp och surfar över till prisjakt eller thomann eller musikbörsen istället. I alla tre alternativen har Jam förlorat affären eftersom dom inte ens finns med på prisjakt. Seriöst alltså. Med jobbhatten på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi första anblick så kanske det inte ser ut och vara så stor uppdatering, det var ett medvetet

val att inte göra om det grafisk så mycket ännu. (dvs header och meny)

Det förändringar som är gjorda för er skull är,

* helt ny sökmotor och logiken bakom den

* bilder är nu skalade skalenligt beroende på vilken vy man använder

* produktsortering på pris/relevans/nya (gillar själv att sortera på nyaste produkterna på "pro audio" 🙂

* valbar produktvy

* enklare att administrera sina uppgifter

* password recover

* orderbekräftelse mailen är omgjorda

* man kan klicka på direkt på sökord i en kategori (ex. man vill bara se gibson i gitarr,el kategorin)

* direktlänkar till produkter, enklare att dela med sig

Sen är det ju massor av administrativa delar som har gjorts enklare för personalen.

Att tillägga är ju att den kommer att utvecklas allt eftersom, därför är er feedback väldigt uppskattad!

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

+ Känns som att det går snabbare att söka nu hos Jam webshop. Den gamla var tungrodd och tog tid.

+ Verkar vara ett fräschare typsnitt nu, eller?! Det känns modernare på nåt sätt, luftigare. Kanske radavståndet är bytt?

+ Tyckte först det var fattigt att bilderna var så små, men märkte sedan att man kunde klicka, få upp en ny sida och med stor bild. Det är bra, för det finns inte mycket som är mer irriterande på websidor än där man klickar och får upp en exkat likadan bild igen.

Bra steg framåt för Jam - leve dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är nästintill skandal att man inte ser lagerstatus på grejorna ... Jag handlar nästan allt på JAM och det är inte enstaka gånger man ser nåt på sidan, åker dit och får ett leveransdatum 2v senare typ ..

Beställer jag nåt på internet vill jag veta nästan in på vilken timme jag kommer få det på vilken dag ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tänkte inte kommentera webshopen utan eran hemsida lite generellt.

Avdelningarna måste delas upp enligt mig, väldigt jobbigt som det är nu med så himlans många. Ett ex: När ni har en avdelning som heter Strängar så har ni även två avdelningar som heter

Gitarrsträngar - Nylon

Gitarrsträngar - Stålsträngar

Men ingen egen för basträngar?

Ex 2: Ni har fyra st avdelningar för saker som hör till trummor men om man vill köpa hörurar och kollar på er lista som är i bokstavsordning så hittar man inget på H.. utan finner den efter en stund på samma som "Studiomonitorer". Kanske inte svårt att lista ut eftersom båda är "Lyssning" men om ni ändå vill dela upp allt så mycket så kan ni också sära på hörurar och studiomonitorer.

Men jag tycker ni ska samla ihop det så besökaren får mer översikt. Kolla in Thomann som har gjort det riktigt bra med tydliga avdelningar och underdelningar! (som även har bilder vilket gör det ännu mer överskådligt)

Och era yberlånga sidor är omständigt vilket gör att det tar tid att hitta och det känns oproffsigt plus att det tar extra lång tid att ladda sidan med så många bilder vilket stör när man klickar sig runt.

Hårt men ärligt. 🙂

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill se översikt över samtliga studiomonitorer, så scrollar upp igen i hopp om att kunna klicka på "bread crumbs" som visar var i navigationsstrukturen jag är (eftersom jag genvägade mig dit) så att jag kan se ALLA studiomonitorer, men hittar inga brödsmulor. Saknar detta!

Håller med

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är nästintill skandal att man inte ser lagerstatus på grejorna ... Jag handlar nästan allt på JAM och det är inte enstaka gånger man ser nåt på sidan, åker dit och får ett leveransdatum 2v senare typ ..

Beställer jag nåt på internet vill jag veta nästan in på vilken timme jag kommer få det på vilken dag ...

Jag håller med!!

Jam har nästan ALDRIG något på hemma....... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stor förbättring!

Tycker dock att sektioner med många produkter borde delas upp i sidor, så att t.ex 15 st visas åt gången, annars ser den kanon ut.

Bra jobbat 😄

Tack tack!

Precis det du nämner är jag klar med, måste bara testa det lite mer.. 😄

// Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag saknar är utbyggnad av sökfunktionen. Vill jag söka på hela webbshoppen, eller bara i en kategori t ex Proaudio?

Som standard söker man i hela webshoppen, efter det kan du sedan filtrera på den gråa menyn på de kategorier som

det finns träffar i. Denna meny kommer fram "över" den vanliga menyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Tack tack!

Precis det du nämner är jag klar med, måste bara testa det lite mer.. 😄

// Johan

Aj! Det blir bara en massa klickande. Jag hoppas verkligen att man inte blir intvingad i sånt trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj! Det blir bara en massa klickande. Jag hoppas verkligen att man inte blir intvingad i sånt trams.

Hehe,

Både ja och nej, men du kommer ju såklart kunna välja på hur många produkter du vill se per sida 12, 24, 48, 100..

Blir inte så himla mycket klickande om du sätter 100 artiklar per sida..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Mailadressen till webshopen funkar inte. Du har inte råkat skriva dit fel? 🙂

MVH

Anders

hmm.. så kan det mycket väl vara 🙂

Var och vilken mailadress syftar du på?

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm.. så kan det mycket väl vara 🙂

Var och vilken mailadress syftar du på?

//S

Det va den som va order@jam.se

När jag skickade dit så fick jag tillbala att mitt mail inte kunde levereras 🙂 MEn det kan ju vara deras mail som strular.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...