Jump to content
Annons

Kompressor Inställingar - "RadioSound"


Voice

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter ett par bra inställningar för min kompressor. Använder mig av en Behringer MDX2600 Composer Pro-XL.

Vill ha ett bra "radioljud"- klart och tydligt ljud samt med en stark bass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag är på jakt efter ett par bra inställningar för min kompressor. Använder mig av en Behringer MDX2600 Composer Pro-XL.

Vill ha ett bra "radioljud"- klart och tydligt ljud samt med en stark bass.

Att få " Radio Sound " har mer med mixning att göra än med en enstaka inställning på en kompressor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att få " Radio Sound " har mer med mixning att göra än med en enstaka inställning på en kompressor.

Ja, kör hängmatta på eq och kortaste attack och releasetiderna som finns på kompressorn. Och snacka nästan inne i micken. Sen får du skruva på ratio och db på kompressorn. Det ska blinka ganska friskt, men inte för mycket, då försvinner bottentrycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kör hängmatta på eq och kortaste attack och releasetiderna som finns på kompressorn. Och snacka nästan inne i micken. Sen får du skruva på ratio och db på kompressorn. Det ska blinka ganska friskt, men inte för mycket, då försvinner bottentrycket.

Är det bara på röst eller på en hel radiosändning inkl musik, jinglar, loopar du vill ha "radio sound"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är radioröst, asså mycket bas och in your face ljud så skulle jag föreslå att du först går ut och letar upp en kille med riktig basröst, be honom prata nära mikrofonen för proximityeffekt. Lägg sedan på en deesser, eq efter smak och sedan en fet limiter. Då brukar jag få till in your face radioröster

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...