Jump to content
Annons

Studiofestival #26 — RESULTAT


Valle

Recommended Posts

Så var den 26:e StudioFestivalen över! Me, myself and I, samt alla jag på festivalhögkvarteret, vill framföra våra varmaste gratulationer till vinnaren: JonasW och hans extraordinärt vackra låt, The Rivers Shore! Men det blev ju oerhört tight där på slutet när Flabb & Carl Cadello drog på — en (1) poängs marginal! Inte illa! Ride on!

Jag vill också passa på att tacka alla deltagare, alla som har lyssnat samt alla 20 i "juryn".

Och så här blev det:

79 poäng :: The Rivers Shore (JonasW)

78 poäng :: No Sadle (Flabb & Carl Cadello)

70 poäng :: Must've Been The Whiskey (Valle)

49 poäng :: Rodeo Man (Hastalavista)

49 poäng :: Sweet Candy Jane (slejnard)

38 poäng :: My Old Lady (aROCKER)

21 poäng :: Välkommen Hem (equality)

16 poäng :: Number One (O-Jay)

10 poäng :: Countryälskling (Laxlaxlax)

10 poäng :: Om Skam Och Ensamhet (morgonte)

Samtliga bidrag samlade i en zippad fil: StudioForumFestival26.zip (41MB)

Riktlinjer för röstning/poängfördelning:

  1. Till att börja med: Det är inte tillåtet att rösta på bidrag som man ( a ) är helt eller delvis upphovsman till, eller ( b ) medverkar på (musiker, sångare/sångerska, producent etc).
  2. Lyssna igenom bidragen (du kan givetvis hoppa över egna bidrag)
  3. Välj ut de fem (5) bästa bidragen och poängsätt dem enligt modell: 8, 6, 4, 2, 1 — där 8 poäng går till det bidrag du tycker är bäst, 6 poäng till näst bästa bidraget etc. Beakta punkt 1.
  4. Posta din poängfördelning i den här tråden. Skriv gärna kommentarer till bidragen — åtminståne till de som tilldelas poäng
  5. Röstningen avslutas tisdag 14 april 2009 och redovisas dagen därpå
  6. Vinnaren = festivalgeneral och ansvarig för Studiofestival #27

Tack för mig! Yeeeeeee Haaaa!

EDIT 2010-01-26: Fixade bruten länk till zip-filen ovan.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 118
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Laddar ner nu, det är klart som korvspad att man ska lyssna. Och rösta!

edit:

ll bkstvr sk vr md

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)
Satan i gatan vad svårt detta kommer att bli!!!

OTROLIGT hög kvalitet på samtliga bidrag.

Bara att hålla med! Så här jämt har det inte varit i någon av de (iofs bara tre) festivaler jag röstat. Det här kommer att hänga på marginalerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 - lekfullt men skräpigt

2 - gött häng och riktigt bra sång! saknar dunderhooken men fräscht med lapsteel-glidningarna och stäm-doan, cleant! ser storbystade bruttor med countrylår framför mig

3 - underbart från första början, gram parson-griniga körer! gillas. 2 poäng

4 - åh! finfina melodier och vemod. störtsköna harmonier. fruktansvärt autentiskt lapsteelspel. 4 poäng

5 - störtskön känsla i rösten. Plus för enkel komposition. Känns som låtskrivaren menar allvar 1 poäng

6 - älskar den här låten på alla vis och framförallt hur sångaren för fram texten. proggigt på något sätt. 6 poäng

7 - haha. midi and so it goes. rolig men känns för skämtsam på fel sätt för att nå fram till mig.

8 - alice in chains goes country. gött häng och bra trumming och snyggt gnidiga körer

9 - åh den snaren får mig att tänka på missbruk. dekadenslåt! full pott från mig. strålande komposition - 8 poäng

10 - inte min smak men bra genomfört

Sådär. skål

Link to comment
Dela på andra sajter

8p - No Sadle : Skön låt, snyggt spelad

6p - Rodeo Man : Äkta hillbilly-accent och och MIDI-fela, fantastiskt!

4p - The Rivers Shore : Blir nästan sugen på att köpa en lastbil när jag hör denna...

2p - Must've been the whiskey : Whiskey är smaskens, så den här får ett par poäng också

1p - Countryälskling : Banjoorgien och ljudeffekterna förtjänar poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoopla!

Här går det inte bara att slänga ur sig rösterna, kräver verkligen lyssning.

Men jag kan så här långt säga att en massa stela trummaskiner i country är dödstraff (hängning i träd!)

Hellre får man spela på kam, stampa på farstubron eller daska pungen mot köksbordet än MIDI-VM! 😱

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte alla som kommenterar se till att få med låtnamn också, inte bara nummer, så det inte blir några missförstånd utifall att nåns spelare lägger i annan ordning eller så, känns som vissa kommentarer inte kanske är på rätt låt? Men jag kan ha fel 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se..

8p - The River Shore - Bästa låten och ball sång.

6p - Must've Been The Whiskey - Lite country-hårdrock funkar för mig.

4p - No Sadle - Western-country, inte så dumt. Påminner dock om något jag hört förut väldigt mycket...

2p - Sweet Candy Jane - Ja, men Candy Jane är rätt sweet ändå.

1p - My Old Lady - Lite trailertrash country, kul.

Övriga låtar:

Rodeo man - Mer roligt än bra, har dock lite svårt för humor i musik, tyvärr 😱

Number One - Fick känslan av dansbandscountry i denna, svårt för dansband. Så tyvärr!

Countryälskling - Låter som en jamsession som drar igång lite spontant på en fest. Kul, men tyvärr räckte det inte denna gång.

Om Skam och Ensamhet - Låten med minst countryvibbar tror jag. Föll lite jämfört med många andra som använde "billiga" tricks för att övertyga mig 🙂

Välkommen Hem - Hm.. jag gillar egentligen låten. Tycker du ska använda den på annat håll sen efter festivalen. Tycker sången var lite jobbig på vissa ställen. Så lite mer jobb på denna efter festivalen!

Jag ser för övrigt att jag inte gav någon pinne till de svenska bidragen, det var inget medvetet.. kanske inte funkade med svenska och country för mig bara 🙂

Nåja, kul festival. Många fina bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan så här långt säga att en massa stela trummaskiner i country är dödstraff (hängning i träd!)

Hellre får man spela på kam, stampa på farstubron eller daska pungen mot köksbordet än MIDI-VM! 🙂

Fair enough... fast jag har en svag feeling om att åtminstone fyra av Nashvilles absoluta favorittrummisar heter AD, DFH, Kontakt och Battery. Coola snubbar alla fyra — gör alltid som man säger, och krånglar aldrig med arvoden... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

gör alltid som man säger, och krånglar aldrig med arvoden... 🙂

A drummer only needs a couple of beers and a lady!

...allt för "bump"!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående min post om låtnamn, i den zippade filen så har låtarna inga nummer, kan ju bli vissa problem då... blev jätteförvånad när jag lyssnat på låtarna först med länkarna och sen från zippen och de helt plötsligt kom i annan ordning :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska vi se, lite poäng och kommentarer också då.

8p - No Sadle: Riktigt bra låt med skön sång. Mycket välspelad också! Snygg lapsteel och allt, tänk om man kunde sånt!

6p - Välkommen Hem: Skön låt och lagom mysig, skulle dock velat ha en mer whiskeyskadad röst på sång 😉

4p - My Old Lady: Snygg instrumentation och väl genomförd låt.

2p - Rodeo Man: Klockren låt! Låter som nån från South Park på sång! :rolleyes:

1p - Countryälskling: Skön stämning i låten, lite tightare så hade det blivit fler poäng!

Måste säga att det var svårt att sätta poäng denna gång, genomgående väldigt bra låtar! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Shipping over the votes from the Transylvanian jury

Here goes:

låt 10 bäst dvs 8 poäng

låt 4 näst bästa dvs 6 poäng

låt 6 tredje bästa dvs 4 poäng

låt 1 fjärde bästa dvs 2 poäng

låt 8 femte bästa dvs 1 poäng

Då det var lite tveksamt med huruvida man överlag lyckats att faktiskt skriva countrylåtar så valde jag ut först och främst efter kriteriet "hur bra låt eller ej i förhållande till startfältet". I övrigt häftigt skoj med all kreativitet och ingen kass låt så långt örat kan höra egentligen men det måste ju till ett urval och ..........

Link to comment
Dela på andra sajter

i den zippade filen så har låtarna inga nummer, kan ju bli vissa problem då... blev jätteförvånad när jag lyssnat på låtarna först med länkarna och sen från zippen och de helt plötsligt kom i annan ordning

Helt rätt! Jag har "ID3-tagat" alla låtfiler med ett unikt spårnummer, i den ordning som de presenteras i den här tråden, men däremot inte tänkt på att ange något motsvarande nummer-prefix i respektive filnamn.

Zip-filen med alla bidrag är nu uppdaterad — i vilken alla filnamn har tilldelats ett nummer-prefix. Jag vill för säkerhets skull be alla som hunnit rösta att dubbelchecka sina postade resultat.

Jag ber om ursäkt för detta och för de eventuella olägenheter detta har fört med sig.

Med hopp om fortsatt festivalgeneral-förtroende under pågående festeval...

Link to comment
Dela på andra sajter

Contryälskling

Kul låt men lite väl otight här och där,plus att ljudet spricker ibland. Dovt mixat.

Must have been the whiskey

Country standard mall 1A. Lite för distade guror för att övertyga som rencontry men ok som countrysurrogat.

My old lady

Gillar inte riktigt mixen men låten är skön och gillar även sången på denna. Bättre mixad hade detta varit en go'låt.

No sadle

Den här var skön också, fina gitarrgrejor här.

Number one

Skulle ha kunnat bli en riktigt countrystänkare med lite mer pill men når inte riktigt än fram i nuvarande form.

Om skam och ensamhet

Bra låt och text men inte mycket country här.

Rodeo man

Kunde inte låta bli att skratta lite när jag hörde denna, country galore! Bara synd att det låter "midi" om paketet. Ja, se dä va redier kånntry dä!

Sweet candy Jane

Tja, det här låter ju nästan mer T-rex om än inte riktigt så. Bra låt men inte så countrymässigt, men det finns ju en del såna inslag också.

The rivers shore

Lite annorlunda form men det lutar väl åt countryhållet. Avskyr virveltrumman men det är ju inte heller festivaltemat.

Välkommen hem

Jag hör inte mycket country i den här heller annars ärdet en lovande låt, som skulle kunna bli riktigt skön med lite bättre prod/arr.

Röstning

--------

Jag försöker bedömma bidragen på bas av hurväl man lyckats dra dem ut på landet och klä dem i hö och hembränt.

8 poäng: Rodeo Man

6 poäng: No sadle

4 poäng: Must have been the whiskey

2 poäng: The rivers shore

1 poäng: Sweet candy Jane (förtjänar bättre egentligen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

Jag fick bakläxa av Valle så jag får ta och digga alla låtar igen och sätta ut bokstäverna så att det blir rätt. Såhär ska det givetvis vara:

8 poäng - The rivers shore

6 poäng - om skam och ensamhet

4 poäng - No sadle. Men kunde lika gärna få åtta.

2 poäng - my old lady

1 poäng - Number one

Men tyckte alla var goa. Lycka till cowboys.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Countryälskling - Cool låt. Sydstatswestern. Lite trist text till en så rolig låt och ljudet är helt sjukt - makalös panorering. Basen misshandlar mina öron.

2. Must've Been The Whiskey - Såja nu drar det igång. Lite smokey-känsla. Riktigt proffsigt.

3. My Old Lady - Ganska skön låt. Panoreringen är åter helt vansinnig och alla munspelssnuttar irriterar bara.

4. No Sad(d)le - Johnny Cash-lik. Snygga gitarrer och coola trummor

5. Number One - Miditrummor tyvärr. Låten är bra och du sjunger som David Byrne!!! Jag blir helt knäsvag. Inte riktigt country i mina öron men bra. Synd på midiviolinen...

6. Om Skam Och Ensamhet - Detta är för nära Holabandola för mig. Inte mycket country heller. Tyvärr.

7. The Rivers Shore - Kristian Kjellvander i målbrottet. Känsligt och nervigt. Ljudet är dock inte så kul. Alldeles för mycket reverb på trummorna. Synd. Bra låt och prod.

8. Rodeo Man - Låten är super, men allt stinker midiinstrument. Fiolen och banjon är inte i närheten av att vara verkliga. Blir minus - Tyvärr..

9. Sweet Candy Jane - Lite Trex eller liknande? Jag tycker om det. Lite anarki i replokalen.

10. Välkommen Hem - Bra men inte country alls för mig alls. Ruggigt bra ljud.

MEN, va fan vet jag om country? Ingenting 🙂

Här kommer mina poäng i alla fall:

Låt nr 2 Must've Been The Whiskey 8p

Låt nr 9 Sweet Candy Jane 6p

Låt nr 3 My Old Lady 4p

Låt nr 5 Number One 2p

Låt nr 7 The Rivers Shore 1p

Link to comment
Dela på andra sajter

jag röstar nog inte förren till veckan, brukar lyssna på jobbet i lugn och ro och har varit hemma med sjuka barn torsd/fredag. men det låter som man behever några ordentliga lyssningar för att sålla agnarna från vetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er!

Jag satt och grunnade en stund innan jag kunde bestämma hur jag ville fördela mina röster.

Med risk att verka fyrkantig, men pga. att tävlingsreglernas 1:a punkt lyder: Låten får vara max 3:00 minuter så kommer jag INTE att tilldela:

No sadle, The rivers shore och Välkommen hem några poäng.

Det finns bidragslämnare som ansträngt sig för att klara detta och fått låten till 2,57 2,55 2,58 osv kanske på bekostnad av kvalitet.

I fallet "The rivers shore" tycker jag detta är beklagligt, denna låt är ju kanon och får mig klart berörd.

No sadle hade jag inte gett några röster även om låten varit 1,00 minut pga. att versen är ju till största del hämtad från "First we take Manhattan" och den så kallade refrängen har allt för mycket gemensamt med "Riders in the sky"

Nåväl, dom som får några röster av mig är:

Must've been the whiskey - 8 poäng

Bra på de flesta sätt!

Number one - 6 poäng

Tyckte mig hitta rätt så bra countreykänsla i refrängen.

My old lady - 4poäng

Trots en ganska gnällig trynorgel hittade jag viss countreyfeeling.

Sweet candy Jane - 2poäng

En halvbra låt som låter halvsunkig. Trummsoundet påminner faktiskt om när man daskar pungen i köksbordet!

Här är det till största del låttiteln som drar in poängen.

Countryälskling - 1poäng

Tja, vad ska man säga? Här vågade man i alla fall spänna bågen även om den brast på sina ställen.

Redigerat av Hastalavista
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förvarnar om att jag skall rösta - i morgon, så håll ut alla ni som längtat efter mina poäng 😄

Även om jag köper hastalavistas försök att läxa upp slarvputtarna som fått för långa tracks så tänker jag inte vara så petig på det, däremot kommer jag nog bedöma mer hur mycket 'country rock' det är och huruvida jag diggar låten eller inte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhej!

Kommentarer å röster från norr i Nashville Country Rock Festivalen:

1. Countryälskling- Yiihaa! Galet sväng. Hillbilly på svenska.

2. Must`ve been the whiskey- Närmast festivaltemat. Bra ljud. Snygga gitarrarr å körer.

3. My old lady- Stor härlig Dylandoft. Snygga stämmor å bra schwäng!

4. No Sadle- Modern spaghettiwestern. Mörk röst, good stuff!

5. Number one- Sätter sig på ett näpet sätt.

6. Om skam och ensamhet- Fin poplåt å bra låtuppbyggnad! Schysst baslir.

7. The rivers shore- Mumssillibabba! Cash´s okände son är här på forumet. Kvällens sista dans. Enormt reverb.

8. Rodeo man- Hård sång, värme å humor i midiformat.

9. Sweet Candy Jane- Bra rocklåt med snygga körer å sväng!

10. Välkommen hem- Mkt bra poplåt! Tjusigt plock på guran.

Poäng då??? Okej! 😉 Svårt...som bara den! Försöker gå efter känsla och likheter till stilen.

8 p. The rivers shore

6 p. My old lady

4 p. Must`ve been the whiskey

2 p. No sadle

1 p. Rodeo man

Kanonbra jobbat även till ni som föll på målsnöret!

mvh// Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer poängen från den norska prärien. Jag har också premierat genretrogenhet. Det som låter mer hästjazz än annat har alltså fått högre poäng.

01. Countryälskning - Låter inte mycket country trots banjo och bra driv i basspelet. En helt obegripligt stereodelay på banjosolot drar ner liksom distorsion. Ganska charmig låt trots/pga otajtheter. Kul med svenska också.

02. Must’ve been the whisky – Skulle kunna svära på att det är Shania Twain som sjunger ”say what” där vid 00:34. Låter lite parodi på hennes rockiga country, nästan som Al Yankovic hade gjort det. Texten framför en riktig story också. Jättebra rakt igenom. Bra solon även om man kanske här önskat sig mer chicken-pickin’. Kraven höjs ju med höjden på den satta ribban.

03. My Old Lady – Skramlig och sydstatsmässig redneckmusik som det skall va. Bra men lite för mycket munspel och lite långt instrumentalparti. Tom Petty-vibbar. Schysst!

04. No Saddle – Otroligt välgjort men låter som den absolut sanna Lucky Luke-parodin med en Lee Marvin på ”svengelska”! Underbart! Stålgurefillsen är sanslöst snygga. Är den äkta?

05. Number One – Snygg låt men countrykänslan vill inte riktigt infinna sig. Ungefär som ett Britt-popband spelar in i Nashville. Snygg ”elfiol”.

06. Om Skam och ensamhet – Kanonlåt med jättestark text. Mycket bra gitarrkomp. Inte så mycket country dock.

07. The Rivers Shore – Det sångliga uttrycket, åtminstone i början, får mig att tänka parodi också här men det går över snabbt. Virveln skakar verkligen märg och ben och körerna sitter bra. Countryfeeling? Njae.

08. Rodeo Man – Ha, ha. Kul parodi. Yankovic skulle älska detta. Lagom lång/kort. Redneck-spex!

09. Sweet Candy Jane - Jättesnygga harmonier och körer men country? Gillar verkligen låten med tonartsbytena men inte riktigt i rätt festival.

10. Välkommen Hem - Inte mycket country här heller förutom basen när trummorna kommer in. Sången lite skakig.

Poäng:

Rodeo Man 8 p

No Saddle 6 p

Must’ve been the whisky 4 p

The Rivers Shore 2 p

My Old Lady 1 p

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)

Jag tycker att så länge alla låtar följer reglerna för festivalen så är de röstningsbara. Ska man rösta efter "hur mycket country" en låt är ska det framgå av reglerna, och om jag har fattat Valle rätt så var intentionen att hålla en vid profil snarare än en snäv. Jag tycker heller inte det är hela världen om en låt är några sekunder för lång, även om det naturligtvis inte får barka iväg för långt.

Kortversionen av ovanstående: jag röstar på de låtar jag gillar bäst.

01. Countryälskling - Gott om gott humör och glimten i ögat. Lämnar ett leende på läpparna.

02. Must've Been The Whiskey - Hårdrockscountry som låter helt autentisk i mina öron! Jag är klart impad av sydstatsaccenten och all slang som jag inte begriper, ingen svengelska så långt örat hör. Synd bara att du sumpade chansen till radiospelningar genom att använda f-ordet... 😛

03. My Old Lady - Jag gillar virvelkantspelet skarpt. Bra låt över huvud taget. Man kanske kunde köra en vers utan munspel som omväxling.

04. No Sadle - Påminner inte så lite om Leonard Cohen. Underbar steelguitar! Bra gitarrspel hela vägen.

05. Number One - Fin text, snygga gitarrfills, inget fel på sången, stämmorna, eller resten av kompet, ändå lämnar den ett lite blekt intryck hos mig, och jag kan inte sätta fingret på varför. Ok, midifela låter aldrig bra, inte här heller.

06. Om Skam Och Ensamhet - Bra låt med snygga rim. Trevligt gitarrspel.

07. The Rivers Shore - Refrängen ger mig ståpäls. Stark låt, snygg stämsång. Rösten låter lite pressad i versen, man kanske kunde höja en halv ton utan att tappa känslan?

08. Rodeo Man - Melodin sätter sig direkt i huvudet! Jag gillar gitarriffet i versen. Vad jag tycker om midifelan har jag redan sagt.

09. Sweet Candy Jane - Jag älskar det här smutsiga soundet, körerna är helt perfekta. Tonartsbytet i sista refrängen är fantastiskt snyggt genomfört!

10. Välkommen Hem - Proggcountry á la Ola Magnell (vem säger "bingen" nuförtiden? 😄)! Härligt! Jag gillar soundet på kontran. Är den riktig?

Och så röstningen då:

09. Sweet Candy Jane - 8p

10. Välkommen Hem - 6p

07. The Rivers Shore - 4p

02. Must've Been The Whiskey - 2p

03. My Old Lady - 1p

Mer än vanligt känns detta orättvist mot de låtar som blev utan poäng - startfältet är ju så jämnt! Ce'st la vie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt 1 "Countryälskling", kompet låter country, sången inte så, förutom skriken. Lite mycket panorerat för min smak.

Låt 2 "Must've Been The Whiskey", nu låter det mer countryrock i mina öron. Fina refränger, gitarrsolot till vänster tycker jag dock inte passar in. Låten maler på lite väl tjatigt, men det kanske de brukar göra iofs 😛

Låt 3 "My Old Lady", go start, härlig stämsång, också bra countrystämning, känns också som förra att det saknas något.

Låt 4 "No Sadle", go westernstämning mer än country, med fina slajd o steelguror, fint slut i dur(?)

Låt 5 "Number One", lite stelt men fina guror, hyfsat skön countryfeeling, lite mer dansband än rock dock

Låt 6 "Om skam och ensamhet" - fin skön låt och bra lirat. Lite mycket komprimering på trummorna för min smak. Tycker leadsången skall ligga mer i centrum hela tiden. Najs guraspel. Bra text. Dock tycker jag inte det är värst mycket country rock tyvärr

Låt 7 "The Rivers Shore", Cashwannabe, nja kanske inte, skön låt, lite störande virvelreverb enligt min smak, fin stämsång, countryfeeling, fin refräng, minus för pitchkorrigeringen, favorit dock

Låt 8 "Rodeo man", skojcountry, gillar inte midiljuden värst, skön refräng med stämma, kul med piskljudet, nära poäng

Låt 9 "Sweet Candy Jane", sväng, hyfsat countryaktig, lite "instängd" ljudbild som med trummorna påminner om nån sherly crowlåt, nära poäng

Låt 10 "Välkommen hem", fin låt, fick inte så mycket countryvibbar dock

Jag lägger mina poäng så här då:

låt 7 - 8 cowboyhattar

Låt 3 - 6 oxpiskor

Låt 2 - 4 banjolicks

Låt 5 - 2 yi-haa'n

låt 1 - 1 Nashvillepoäng

Link to comment
Dela på andra sajter

01. Countryälskling - Yiihaa! Helskumt ljud men trevligt lantligt på nåt sätt.

02. Must've Been The Whiskey - Mer rock än country men riktigt bra. Bra sång. På gränsen till tjatig låt dock. = 8 p =

03. My Old Lady - Låter ganska coolt men blir lite småsegt. Bra känsla men inte riktigt i min smak.

04. No Saddle - Låter lite italiensk westernfilm. = 2 p =

05. Number One - Kanske lite mer dansband/pop än country. Ingen riktig countryröst.

06. Om Skam Och Ensamhet - Trevlig låt, riktigt bra faktiskt, fast inte så värst country i mina öron. Rösten påminner om någon... Hade fått 8p i en annan festival.

07. The Rivers Shore - Gillade inte denna först men den växer. = 1 p =

08. Rodeo Man - Midiorgie, börjar som en orgeldemo från 80-talet. Ändå har den ju groteskt många countrytrix inbakade. Skulle inte förvåna mig om det blir en hit. = 4 p =

09. Sweet Candy Jane - Countrysleaze som man blir lite hög av. Lite bättre mix hade inte skadat men känslan och liret är bra. = 6 p =

10. Välkommen Hem - Inte så mycket country kanske men fint annars.

Bra jobbat alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...