Jump to content
Annons

Band/artister ni hatar


Rabieshund

Recommended Posts

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 😆 Helst utan pajkastning!

Jag hatar Red Hot Chili Peppers. Ett av världens största band som egentligen bara har låtar med massa slapbas och en lam sångare. Enligt mig har de en bra låt - Californication - och den är inte ens tillräckligt bra för att platsa på min lista över bra låtar. Enligt mig världens mest överskattade band.

Jag hatar Ulf Lundell. En gammal vindbiten gubbe, som sjunger som Kenta, skriver låtar om svensk sommar och kärlek för svenssonföräldrar. Jag spyr..

Var inte blyga.. 🙂

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Okej!

Jag "gillar inte" alla artister som inte tilltalar mig. Och listan är för lång. Skriva dom här är omöjligt eftersom det skulle knäcka studios server.

Edit: Språkpolisen har vart på plats. Hatar är ju sååå starkt ord, usch å fyyy! 😏☺️

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det finns någon artist som jag hatar, men det är nog mest en fråga om definition av ordet "hata". Det finns musik som jag helt inte står ut med att lyssna på men det innebär inte att jag hatar artisten. Det är ju bara att låta bli att lyssna på dem så är den saken ur världen! Sedan finns det personer bakom musiken som man kan ha anledning att hata, dryga, arroganta, rent elaka... och så vidare. Men jag väljer att inte hata dem jag känner till (med sådana egenskaper) eftersom jag föredrar positiva värderingar i livet. Försöker föredra sådana, kanske jag skall säga... man kan ju välja bort sådana människor precis som man väljer bort att lyssna på musik som man inte gillar. Men det är så jag ser på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar typ allt så det är inte nån lätt fråga. Jag hatade skrikmetal, men efter att ha lyssnat på det hos en kompis ett tag så började jag gilla det. Samma med techno och samma med modern pop. Jag kan lätt börja gilla nästan allt.

Finns dock en genre jag inte klarar av. Julmusik. xD Men jag tror att jag kopplar ihop det med jul-hypen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 😏 Helst utan pajkastning!

Hur skulle det gå till? Hela tråden är ju en enda stor kastad paj.

Det mest patetiska är när wannabemusiker gnäller på dem som lyckats. Lägg ner innan ni har börjat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 😏 Helst utan pajkastning!

Hur skulle det gå till? Hela tråden är ju en enda stor kastad paj.

Det mest patetiska är när wannabemusiker gnäller på dem som lyckats. Lägg ner innan ni har börjat.

Jag syftade på pajkastning mot varandra, typ du gillar N'Sync och jag hatar dem och så blire gräl.

Du är alltid så sur.

-

Självklart är hata ett starkt ord men "artister ni ogillar" hade inte varit lika roligt.

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. ☺️ Helst utan pajkastning!

Hur skulle det gå till? Hela tråden är ju en enda stor kastad paj.

Det mest patetiska är när wannabemusiker gnäller på dem som lyckats. Lägg ner innan ni har börjat.

Är det inte du som börjar nu? 😏

Vad är fel med en tråd där man vädrar sina åsikter? Allt handlar inte om att gnälla på dem som lyckas. Kan du påstå att du njuter av all musik du hör kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Finns inga band,artister, musikgenre jag hatar. Jag gillar verkligen inte dansbandsmusik, det vete gudarna(och Valle om han nu läser den här tråden 😏 )men hatar? Att hata är verkligen ett starkt ord. Finns gott om de och vissa genrer jag inte gillar eller står ut med att lyssna på. Men jag förstår och respekterar åtminstone det de gör och kämpar för att kunna fortsätta med sin musik. De enda jag inte hyser större respekt för är de som blir divor och tycker sig stå över sina fans och t om ser ner på dem. Avskyr desto mer skivbolag som har skapat vissa artister, band med en massa falska personas och allt det som tillkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

DJ Mangoo är det värsta som finns. Simpla melodier, dåliga ljud, dålig mixning, dålig mastring, dåligt allt.

Cascada (Kass skada) är värdelöst.

Tiëstos nya skiva elements of life hade 2 bra låtar, resten var skitdåligt och det stank POP om den skivan.

DJ Roine är väll något mindre lyckat antar jag?

ALLA speedup låtar, snorungar på tolv år som drar åt sig äran för andras verk.

99% Av det som spelas på radion för det är ulta kommerciellt.

Gangsta rap ska vi inte tala om, eller RnB.

90-talets smörpop.

Darin

DjMadTurk

Basshunter

Atomic Kitten

Alla boybands, är Justin Timber-nått enns en man? 😏 Väldigt feminina rörelser.

"Loituma TECHNO!"

Usher

Chris Brown

Mario

ABBA

Aqua - Förstörde min semester med sina tuggummi låtar

Sen så vet jag inte hur personerna är eller så, men det där faller mig inte in i smaken helt enkelt.

EDIT: Lite till

Maskinen

Per Gessle

Kyrkolåtar

Julmusik

N'Sync

RIX FM

P1/2/3/4

East FM

Återkommer med fler.

Redigerat av base10
Link to comment
Dela på andra sajter

Avsky är ett bra ord, inte riktigt lika starkt som hat, men låter nästan lite kraftfullare... 😏 Sen så är det ju ett härligt ord bara i största allmänhet!

Avskyr band/artister som försöker verka vara något de inte är, typ Nickelback som vill verka "hårdrock" men som är mtv-softrock-played-by-bands-like-"menwithouttesticles" och hela det köret.

Och Idol och allt som kommer där ur och de andra liknande programidéerna, uäck! Deras enda mål är att sälja plattor och få in pengar, inte att få ut något som de själva menar... Har nog jävligt svårt i största allmänhet för artister och band som inte skriver sina egna låtar - undantaget som bekräftar regeln är covers som är gjorda för att de gillar låten, inte för att den är känd så att de ska bli kända.

Svårt att vara mer precis, finns näst intill oändliga mängder skitartister/-band som förtjänar en känga.

Link to comment
Dela på andra sajter

DJ Mangoo är det värsta som finns. Simpla melodier, dåliga ljud, dålig mixning, dålig mastring, dåligt allt.

Cascada (Kass skada) är värdelöst.

Tiëstos nya skiva elements of life hade 2 bra låtar, resten var skitdåligt och det stank POP om den skivan.

DJ Roine är väll något mindre lyckat antar jag?

ALLA speedup låtar, snorungar på tolv år som drar åt sig äran för andras verk.

99% Av det som spelas på radion för det är ulta kommerciellt.

Gangsta rap ska vi inte tala om, eller RnB.

90-talets smörpop.

Darin

DjMadTurk

Basshunter

Atomic Kitten

Alla boybands, är Justin Timber-nått enns en man? 😏 Väldigt feminina rörelser.

"Loituma TECHNO!"

Usher

Chris Brown

Mario

ABBA

Aqua - Förstörde min semester med sina tuggummi låtar

Sen så vet jag inte hur personerna är eller så, men det där faller mig inte in i smaken helt enkelt.

EDIT: Lite till

Maskinen

Per Gessle

Kyrkolåtar

Julmusik

N'Sync

RIX FM

P1/2/3/4

East FM

Återkommer med fler.

Får man fråga vad Du kan lyssna på? Nu när du tagit bort genrer som; Dance/Trance/Techno/Pop/Rock/Boyband/Electro/Singer-Songwriter/Julmusik/Kommersiell Radio/RnB/HipHop/P3 (what?) ... osv

Kan jag dra slutsatsen att du mest lyssnar på Slipknot, Rammstein, In Flames och tillhörande band inom denna genre?

Du klär dig helsvart också va? Och om jag nämner Jörgen Elofsson och Max Martin så har du ingen aning vad jag pratar om? Andreas Carlsson? Inte? Nähä...

Lyssnar du ens på musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som de flesta andra också sagt; Hatar gör jag inte.

Men om Håkan Hellström Ulf Lundell, Per Gessle eller vad-som-helst-som-inom-hiphop spelas på radion så stängs den av omedelbums.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar hat-trådar. Kom igen nu - lite höjd får vi väl ändå hålla, så länge det handlar om individuell smak.

Jag hatar Eric Gadd. Har förstått att han är väl ansedd inom många musikkretsar, men för mig är det helt ofattbart. De enda som kan mäta sig med honom är Bo Kaspers Orkester, men eftersom de är ett band, så blir det inte lika roligt att skicka emotionella scudmissiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skitsvårt att lyssna på musik där någon vrålar i micken och musikerna har alla reglage på max (helst 12 på dist och gain). Men även dom får till det vid enstaka tillfällen 🙂

Förstår inte hur man kan kalla sig musiker om man inte gör sitt instrument själv. Kan man inte göra en gitarr skall man väl inte spela på en heller!

Jag tycker att man skall göra allt själv annars är man ingen riktig artist. Göra låten, spela alla instrument, sjunga, spela in, mixa, mastra, pressa CD etc.

Sedan ogillar jag musiker/artister/musikkonsumenter som tror att det finns äkta och oäkta musik.

Det är en myt som misslyckade musiker & artister göder för att slippa inse att dom är just misslyckade.

Till sist ogillar jag musiker och artister som ogillar andra musiker, artister och övriga i människosläktet.

. . . .

Annars gillar jag att det finns olika musik att lyssna på för det skulle vara skittråkigt om det bara fanns en sort.

Så gillar jag strömbrytaren när det kommer något jag inte gillar. Oj fel tråd 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar all teknisk musik. Sån musik som handlar mer om olika häftiga stämningar eller takter än om känslor. Typ Dream Theater (HATA! HATA!) eller sån svensk skit som Meshugga eller In Flames eller vad dom här skitbanden nu heter.

Jag hatar även alla band som har någon som helst koppling till Sagan om ringen eller liknande skitböcker/filmer. HATA!!

Sen hatar jag alla jävla 60- och 70-talsband. Typ beatles, rolling stones, led zeppelin, black sabbath och eagles och alla dom där som jävla mögel-knäckebröd-skägg-vågigthår-utsvängdabyxor2008-gubbarna gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar även alla band som har någon som helst koppling till Sagan om ringen eller liknande skitböcker/filmer. HATA!!

Hahaha, kan du nämna några såna band? Jag vet att Blind Guardian skrivit musik om Sagan om ringen iaf.. sjukt kul

Det börjar ta sig! Och som Fertan sa så är AVSKY kanske ett mer passande ord för denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vad Du kan lyssna på? Nu när du tagit bort genrer som; Dance/Trance/Techno/Pop/Rock/Boyband/Electro/Singer-Songwriter/Julmusik/Kommersiell Radio/RnB/HipHop/P3 (what?) ... osv

Kan jag dra slutsatsen att du mest lyssnar på Slipknot, Rammstein, In Flames och tillhörande band inom denna genre?

Du klär dig helsvart också va? Och om jag nämner Jörgen Elofsson och Max Martin så har du ingen aning vad jag pratar om? Andreas Carlsson? Inte? Nähä...

Lyssnar du ens på musik?

Nej jag lyssnar inte på metal, utan Trance (Vilket jag inte har uteslutit?).

Techno har jag inte heller uteslutit utan Dance 😛

Sen att jag utesluter Tiësto är för att jag inte gillar hanns nya stil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur man kan kalla sig musiker om man inte gör sitt instrument själv. Kan man inte göra en gitarr skall man väl inte spela på en heller!

Jag tycker att man skall göra allt själv annars är man ingen riktig artist. Göra låten, spela alla instrument, sjunga, spela in, mixa, mastra, pressa CD etc.

Den var så bra att jag måste ansluta mig till denna falang. Så nu hatar jag också. Alla som spelar som inte byggt sitt instrument själva! Det är ohemult!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata och hata...

Jag kom ihåg att det brukade vara en jävla hysteri kring TDK:s SA-X-band som jag aldrig tyckte höll måttet. Maxell var skit överhuvudtaget.

Jag körde uteslutande med BASF:s Chrome Maxima II. Slitstarkt magnetskikt, rent ljud med minimalt brus.

För studiobruk, oftast Ampex ("456" tror jag det var).

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Återkommer med fler.

Får man fråga vad Du kan lyssna på? Nu när du tagit bort genrer som; Dance/Trance/Techno/Pop/Rock/Boyband/Electro/Singer-Songwriter/Julmusik/Kommersiell Radio/RnB/HipHop/P3 (what?) ... osv

Kan jag dra slutsatsen att du mest lyssnar på Slipknot, Rammstein, In Flames och tillhörande band inom denna genre?

Du klär dig helsvart också va? Och om jag nämner Jörgen Elofsson och Max Martin så har du ingen aning vad jag pratar om? Andreas Carlsson? Inte? Nähä...

Lyssnar du ens på musik?

Polka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur man kan kalla sig musiker om man inte gör sitt instrument själv. Kan man inte göra en gitarr skall man väl inte spela på en heller!

Jag tycker att man skall göra allt själv annars är man ingen riktig artist. Göra låten, spela alla instrument, sjunga, spela in, mixa, mastra, pressa CD etc.

Den var så bra att jag måste ansluta mig till denna falang. Så nu hatar jag också. Alla som spelar som inte byggt sitt instrument själva! Det är ohemult!

Bra resonemang! Fast om man inte fick kalla sig musiker om man inte byggt sitt instrument själv så skulle det bli en jä**a brist på tex pianister eller varför inte organister...Nu när jag tänker efter är det egentligen inget vidare resonemang alls. Skall man bygga datorn som man spelar in på själv också?

//Strangelove

Redigerat av Strangelove
Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Haha jag håller med fett hårt, vilken skit!! och sångaren/sångerskan/det sedan. Vad är det för något? är det en Det, En kille eller Tjej 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...