Jump to content
Annons

Bästa musikaffärn!


osiris

Recommended Posts

Annons
Min röst går till:

Huddinge Musik i Stockholm.

Har ingen större erfarenhet av musikaffärerna utanför tullarna, men jag vill påstå att Headstone på Götgatsbacken eller Slagverket/Musikbörsen har givit mig bra service de senaste åren..

Men min röst går till:

Headstone´s

vill bara ångra mig angående musikbörsen. blev så otroligt dåligt bemött där nyligen så jag ska ALDRIG handla där igen.

Redigerat av merbid
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Personalmässigt: Birka musik söder

Utbudsmässigt: Estrad

Prismässigt: Jam och förstärkardoktorn... gillar dock inte personalens agerande på framförallt förstärkardoktorn. De accepterar inte alltid att man går runt och tittar i musikaffärer utan försöker få bort en typ och så.

EDIT: Syftar inte på alla hos doktorn.

Redigerat av Torre
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Personalmässigt: Birka musik söder

Utbudsmässigt: Estrad

Prismässigt: Jam och förstärkardoktorn... gillar dock inte personalens agerande på framförallt förstärkardoktorn. De accepterar inte alltid att man går runt och tittar i musikaffärer utan försöker få bort en typ och så.

EDIT: Syftar inte på alla hos doktorn.

Ville få pengarna tillbaka för ett keyboard i oöppnad förpackning inköpt två dagar tidigare på Förstärkardoktorn. Ok, de har inte öppet köp, men det var en ganska billig pryl och lite god vilja hade man hoppats på. Men det var tvärnej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikbörsen slagverket

roliga killar! bra service, bra utbud, bra onlinebutik.

dock kan det variera beroende vem som hjälper en.

Jam var en gammal favorit men "vissa" är så dryga där så dom bojkottar man så länge det går.

off topic: Estrad är temefan den sämsta butiken.. kass service iaf mot mig. plus över priser på vissa grejer.

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

börnen (oregistrerad)

JAM i Göteborg funkar skitbra för mig!

Bra service och BRA rabatt...trots att jag inte köpte speciellt mycket första gången, vilket gjorde att jag återkom och köpte mer 😉

Ok, ska inte sticka under stolen att jag känner chefen där sen många år tillbaka 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Av alla de affärer jag hängt i, korar jag tre gemensamma vinnare.

För instrument säger jag Smålands musikvaruhus (Nässjö).

För hemstudioprylar, Nya Musik (Jönköping) eller Musikbörsen (Jönköping).

Läser vad jag just skrivit och inser att alla butikerna ligger i västra Småland.

Men där kan de ta hand om sina kunder!

Till skillnad från Stockholm där man nästan får be om ursäkt för att man klinkade till på en pianotangent utan att köpa pianot först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikbörsen/Slagverket helt klart!

Trevlig personal som är måna om att hjälpa en med små inköp också. Estrad blir man bara uppvaktad på om man har ett inköp på över 10 000 att göra.

Musikbörsen/Slagverket känns mest personligt av affärerna och dom har ju bra priser dessutom 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker iofs vissa på estrad e rätt trvliga. men vissa borde söka nya jobb

Han engelsmannen/amerikanen som sitter på nedervåningen på estrad är ganska sjysst tycker jag... men det är bara han =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mig måste jam vara det sketnaste stället i stockholm. Priserna är väl helt okej men personalen är den sämsta tänkbara. Bara ett fåtal anställda som ens verkar ha ett intresse till att sälja saker vad jag vart med om 🙂 nästan lite kaxiga är dom känns det som... tycker det är konstigt för på hemsidan är det personalen dom går ut med mest. får nästan intrycket av att dom skulle vara små kändisar som valt just jam för att dom är så bra. men eftersom jag inte bor i stockholm så har jag ingen speciell koll på musikaffärer, men rösten lägger jag nog på slagverket därför att dom har bättre service/personal, bättre grejer och jag har aldrig vart med om att dom inte haft nåt på lager.

So, musikbörsen is kind of a crazy place!

Redigerat av jakeass
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag tycker att TipTop har bäst gitarrer!

Jam ackustiskt är grymma!

Vanliga Jam 😱 vet inte riktigt..

Estrad är som sagt lite för dyra för att det ska vara nödvändigt.

Halkans kan man hitta några riktiga guldkorn i den varma lilla rökiga affären.. Rock n roll säger jag om halkans affär.

Second Hand musik tycker jag att jag fått jätte mycket hjälp av. Jonas äger..

Musikbörsen kan vara riktigt bra. Men lite för off personal ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
fellan (oregistrerad)

Helt klart förstärkardoktorn, finns ingen som har så bra service utan att verka helt påtända eller något... 😛

däremot förstår jag inte hur man kan säga Huddinge musik! visst har de service, men de måste ju ha sveriges sämsta sortiment! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Estrad Musik - Folkungagatan.

trevliga boys och bra deals..

Va?!?

Menar du allvar eller jobbar du där? 😆

Bor i grannhuset o går förbi dom varje dag, men efter att ha varit in ett par gånger så blir det just gå förbi..... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Estrad Musik på folkungagatan har det blivit för min del.....köpt mkt grejor där.

Jag har valt Estrad för att dom gett mig de överlägset lägsta priserna(och då har jag ringt och kollat runt MKT)....plus att dom är trevliga där.

Dom känns snäppet mer professionella än JAM, som känns lite mer som.....typ....bondfångare alá skärholmens marknad....hårt draget, typ....ba'. 😳

Men jag handlar hos båda, den som ger mig bäst pris och service väljer jag, helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikpunkten utanför Täby Centrum!

Här har vi den musikaffär som verkligen sätter kunden i fokus! Trevlig och hjälpsam personal. Att butiken är pytteliten jämfört med dem i city blir liksom helt plötsligt mindre relevant.

Håller definitivt inte med! Ägaren (inga namn nämda) är en riktig besserwisser som inte har en susning vad han babblar om samt att dom ligger 15-20 % i överkant rent prismässigt på alla produkter!

Min rekommendation blir att INTE handla på Musikpunkten i Täby!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...