Jump to content
Annons

Artister som du förvånas över låta skit?


Recommended Posts

Jag har en TV-kanal som heter VOOM-HD

På Lördagar så kör dom ett program som heter "Sound Stage" där det är liveframträdanden med olika band. Och oftast är det riktigt bra. Svinbra mixat bra 5.1 och skarp bild. Bra Lördagsunderhållning.

Och idag så läste jag på tablån att bandet "Chicago" skulle lira. Och jag har alltid känt till dom, men heller aldrig lagt energi på att lyssna på dom. Jag trodde dom var ett typ Toto-band som kör typ lite mer funkigt och är bra musiker.

Men jiiiises vad förvånad jag blev när det körde igång. Det är nog bland det sämsta skit jag hört på länge. Kan inte sätta fingret på det men det låter typ tv-vinjett blandat med porrfilm och storbandswannabee. Örebrofunk fjanteriblås typ madness.

Fine, det köper jag att folk har olika smaker vad det gäller musik. Så jag la det åt sidan å tänker att nu ska jag kolla hur dom lirar. Och där var det ännu värre. Otajt, flammigt, okonsekvet. Slåss om vem som ska driva i bandet.

Jag är helt förvånad över att det här var så dåligt. Hehehe men det är ju jag som tycker det. 😛😎

Nån mer som har förvånats över nån artist? 😳

Edit: Stava

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag förvånades över hur otajt Kent lät när dom spelade på Grammisgalan för några år sedan. Det var rent bedrövligt hur illa det lät, men efter jag har sett dom live flera gånger så har jag insett att det var en engångsgrej eller så har dom blivit bättre på senare år. Dom lät då riktigt bra när jag såg dom i Gävle för några veckor sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit rätt besviken på iron maiden då jag såg dem för andra gången, dance of death turnen spelades det fel flera gånger i bl.a. fear of the dark och bruce sjöng rätt kasst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig tråd startad av en nobody. Ingen bryr sig.

Det var ju konstruktivt... 🙂

Det är just sådana här trådsvar som gjort att jag dragit mej ifrån forumet...

Försök att lyfta tråda isf att sänka dom, startas det dåliga trådar i dina ögon lyft inte fram dom...

Personliga påhopp strider mot forumreglerna, om dom inte passar dej, så se dej om efter en annan plats att prata musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig tråd startad av en nobody. Ingen bryr sig.

Det var ju konstruktivt... 🙂

Det är just sådana här trådsvar som gjort att jag dragit mej ifrån forumet...

Försök att lyfta tråda isf att sänka dom, startas det dåliga trådar i dina ögon lyft inte fram dom...

Personliga påhopp strider mot forumreglerna, om dom inte passar dej, så se dej om efter en annan plats att prata musik...

Tvärtom! Om inte trådskaparen kan komma på bättre saker än att kasta skit på erkänt duktiga musiker är det han som bör söka en annan plats att leka sandlåda på.

Detta är såvitt jag vet ett forum för musiker som vill utbyta tips och tankar - torftigt lallande om vilka artister som är stinker platsar knappast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig tråd startad av en nobody. Ingen bryr sig.

Det var kanske känsligt att prata skit om Chicago som dock räknas som ett av de vassaste banden i världen någonsin, såg inte programmet men det kanske är som så att kill with skill inte har förmågan att förstå så pass avancerad musik?

Eller så har kill with skill förmågan att förstå det och de som beundrar Chicago har inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig tråd startad av en nobody. Ingen bryr sig.

Det var ju konstruktivt... 🙂

Det är just sådana här trådsvar som gjort att jag dragit mej ifrån forumet...

Försök att lyfta tråda isf att sänka dom, startas det dåliga trådar i dina ögon lyft inte fram dom...

Personliga påhopp strider mot forumreglerna, om dom inte passar dej, så se dej om efter en annan plats att prata musik...

Tvärtom! Om inte trådskaparen kan komma på bättre saker än att kasta skit på erkänt duktiga musiker är det han som bör söka en annan plats att leka sandlåda på.

Detta är såvitt jag vet ett forum för musiker som vill utbyta tips och tankar - torftigt lallande om vilka artister som är stinker platsar knappast.

Men hallå!

Trådskaparen skriver ju hur FÖRVÅNAD han blev över prestationen av ett band med 30 år som artister (och säkert 30 fullängdare) bakom sig....

Killwithskill, man undrar ju om det va originalsättningen?

/X

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är såvitt jag vet ett forum för musiker som vill utbyta tips och tankar - torftigt lallande om vilka artister som är stinker platsar knappast.

Men är inte det ett av de vanligaste sätten att "diskutera" musik, att utan närmare eftertanke såga alt höja något till skyarna mer eller mindre helt efter magkänslan? Typ "fan vad darin suger", "bohemian rhapsody är fan det bästa musikstycken i världshistorien", "fyfan för dansband, det är bara bögar och pensionärer som lyssnar på det" eller "hiphop, vafan hur kul är det att lyssna på nån som bara snackar så fort han kan så man inte ens hör texten, dom kan ju inte ens sjunga, dessutom är musiken helt datagjord har jag hört".

Jag tycker det är så man brukar höra folk uttrycka sina känslor om musik, varför skulle inte det då vara ok på ett sånt här forum, som ju faktiskt är öppet för precis vem tusan som helst att skriva på? Dock håller jag med om att det är en rätt tråkig tråd, finns ju roligare saker att diskutera än vad som är sämst, även om det kan vara kul att spy lite galla på saker man irriterar sig på också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig tråd startad av en nobody. Ingen bryr sig.

Det var ju konstruktivt... 🙂

Det är just sådana här trådsvar som gjort att jag dragit mej ifrån forumet...

Försök att lyfta tråda isf att sänka dom, startas det dåliga trådar i dina ögon lyft inte fram dom...

Personliga påhopp strider mot forumreglerna, om dom inte passar dej, så se dej om efter en annan plats att prata musik...

Tvärtom! Om inte trådskaparen kan komma på bättre saker än att kasta skit på erkänt duktiga musiker är det han som bör söka en annan plats att leka sandlåda på.

Detta är såvitt jag vet ett forum för musiker som vill utbyta tips och tankar - torftigt lallande om vilka artister som är stinker platsar knappast.

Humor, humor!

Om alla inlägg som på något sätt ägnar sig åt att "kasta skit" eller håller på med "torftigt lallande" skulle tas bort skulle det här forumet inte existera.

Kan inte hålla mig att citera dig från en tidigare tråd "i övrigt tycker jag nog man kan konstatera att det är fritt fram här att få sabla ner etablerade artister å deras verk" 😄

Redigerat av BoJoel
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig tråd startad av en nobody. Ingen bryr sig.

HAHAHAHA 🙂 Ja jag är en nobody med en åsikt. Och tydligen så är det iaf EN som bryr sig, DU

Varför tar du dig tid tid att skriva om du ändå inte bryr dig? Tssss 😄

Tvärtom! Om inte trådskaparen kan komma på bättre saker än att kasta skit på erkänt duktiga musiker är det han som bör söka en annan plats att leka sandlåda på.

Detta är såvitt jag vet ett forum för musiker som vill utbyta tips och tankar - torftigt lallande om vilka artister som är stinker platsar knappast.

Läste du mitt inlägg? Du måste vara den mest naiva här på forumet. Finns det verkligen INGEN artist som inte tilltalar dig? Kastar man då skit om jag råkar tycka en sak som inte tilltalar andra? Jag skrev att jag var FÖRVÅNAD över att det lät skit. Låter det automatiskt bra bara för att man är en erkänd musiker?

Men tråden tog skruv, och det var tanken!

Sen för att återgå till tråden så, svar JA! Det lät inte bra. Satt å funderade hur fasen folk kan tycka att detta låter bra. Vet inte, men det var en massa gamla gubbar som lirade. Dom kanske hade en dålig dag eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet. Jag minns för några år sedan då Led Zeppelin fick något pris här i Sverige, (vad fan heter det då?? Minns inte! Instiftat av Stikkan Andersson iallafall) Och Jimmy Page och Robert Plant var i Stockholm för att mottaga detta pris och Sound track of our life med Nina Persson från The Cardigans skulle framföra nån cover av Led Zeppelin. Detta lät riktig apa och jag skämdes nästan att vara svensk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Demomannen: Jag håller med dig. Totalt jävla ointressant tråd som bara går ut på att racka ner en massa skit. Precis som den där andra tråden som handlar om det där bandet som finns på myspace. Om det låter skit och om dom är kassa musiker, vem fan bryr sig?

Tydligen bara en massa gymnasiemobbare som måste tracka andra för att inbilla sig själva att dom är något att ha i musikväg.

Suger with skill: Vad fan vill du säga med den här tråden?

Redigerat av tugboat
Link to comment
Dela på andra sajter

Demomannen: Jag håller med dig. Totalt jävla ointressant tråd som bara går ut på att racka ner en massa skit. Precis som den där andra tråden som handlar om det där bandet som finns på myspace. Om det låter skit och om dom är kassa musiker, vem fan bryr sig?

Tydligen bara en massa gymnasiemobbare som måste tracka andra för att inbilla sig själva att dom är något att ha i musikväg.

Suger with skill: Vad fan vill du säga med den här tråden?

Det är ju precis det här han vill....... att tråden ska ta skruv hehe. och jag själv tycker det är ganska roligt att läsa alla som kommenterar och blir irriterade. lite tidsfördriv liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni inte gillar tråden så varför ägnar ni tid åt att läsa igenom den? Då vi lever i ett land där ytterandefrihet gäller så har alla rätt att tycka som de vill och eftersom inga påhopp har än förekommit så är det inte fel att diskutera "tillfälliga snedsteg".

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist på talang på lyssnaren kanske ?

Sen har alla band sina dagar ... Jag har rattat ljud åt TOTO och diverse liveband och det låter olika varenda kväll.

ställ dig på scen o lira bättre innan du startar en sån här tråd nolla ...

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet. Jag minns för några år sedan då Led Zeppelin fick något pris här i Sverige, (vad fan heter det då?? Minns inte! Instiftat av Stikkan Andersson iallafall) Och Jimmy Page och Robert Plant var i Stockholm för att mottaga detta pris och Sound track of our life med Nina Persson från The Cardigans skulle framföra nån cover av Led Zeppelin. Detta lät riktig apa och jag skämdes nästan att vara svensk!

Det var Polar Music Price 2006 och dom spelade en cover på Zepelins "whole lot of love". Kommer ihåg det väl eftersom jag gillar både Led Zepelin, Nina och Soundtrack... Jag tycker inte att det illa.

Videon finns här Länk

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist på talang på lyssnaren kanske ?

Sen har alla band sina dagar ... Jag har rattat ljud åt TOTO och diverse liveband och det låter olika varenda kväll.

ställ dig på scen o lira bättre innan du startar en sån här tråd nolla ...

Haha, ja jag är en nolla som måste tydligen vara bättre än det man kritiserar för att ens få ha en åsikt! 😄

Den här tråden blir bara bättre å bättre! 😉

Fortsätt spy galla på mina åsikter. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, akta vart du klampar, med största sannolikhet är det någon studiotå ivägen?

Jag förstår att folk vill främja musikervälfärden och att alla ska må bra men ska man inte kunna få diskutera taskiga liveframträdande utan att bli lynchad?

Personligen vill jag lägga uppmärksamheten på hur vansinnigt dåligt Metallica låter nu för tiden. Majoriteten av skulden ligger på dansken Ulrichs lata axlar men hela bandet tycks slutat bry sig om att öva nämnvärt. Den här klockrena versionen av One tar dock priset. Dags för Lars att börja jogga lite?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror Kill with skill trampat på en öm tå här. Och det förvånar mig inte om det var det som var meingen.

Till Demomannen: Det finns en sak som sänker forum än mer än negativa trådar om upphöjda musiker. Plumpa påhopp på forummedlemmar. DET ÄR OKEJ ATT INTE GILLA CHICAGO!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Personligen vill jag lägga uppmärksamheten på hur vansinnigt dåligt Metallica låter nu för tiden. Majoriteten av skulden ligger på dansken Ulrichs lata axlar men hela bandet tycks slutat bry sig om att öva nämnvärt. Den här klockrena versionen av One tar dock priset. Dags för Lars att börja jogga lite?

Haha, jag hade totalt glömt bort dubbelkaggarna, tack för att du tog upp det 😄.

Betyder det att man får prestera hur dåligt som helst bara för att man är ekonomiskt oberoende? Betalar man för att se Metallica så tycker jag definitivt man kan förvänta sig att de presterar. Tror inte lars övat särskilt mycket bakom trumsettet sedan Black album, han borde kanske ta trumlektioner av Derek Roddy:).

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på den här tråden!! 😛

Är man kass live så ska det kännas, alla band skulle sträva efter att bli ett så bra liveband som möjligt och en sån här tråd kan säkert bidra till det. Så, jag ser inte riktigt problemet, musik är ju ändå underhållning i grund och botten.

Jag är en festivalmupp och har någorlunda koll på vilka band i min skivsamling som suger live, och vilka som gör sig bättre på scen än i studion. Jag har exempelvis Ola Magnell som favorit i det svenska gänget, men föredrar helt klart Eldkvarn om jag får välja om jag ska se det live.

Link to comment
Dela på andra sajter

ställ dig på scen o lira bättre innan du startar en sån här tråd nolla ...

Nåväl, bara för att man inte kan spela bättre live (eller i studio för den delen) än ett band/artist, så behöver ju inte det betyda att man belagts med munkavle om att ha en åsikt? Ställer man sig på en scen så får man vara beredd på att ta kritiken. Annars har man inte där att göra anser jag, och de banden som kritiserats för att låta dåligt live, har säkert anhängare som tycker att det lät riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

ställ dig på scen o lira bättre innan du startar en sån här tråd nolla ...

jag måste säga att sånna där "åsikter" är bland det märkligaste som finns i min värld och jag förstår inte alls mig på hur folk kan kläcka ur sig dom.

Man får ogilla saker utan kunna göra bättre själv!

jag gillar inte bush men skulle jag bli en bättre president än han? Knappast.

Jag gillar inte ägg men kan jag lägga bättre ägg än en höna?

Det är åsikter som den där som kallas diktatur 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni inte gillar tråden så varför ägnar ni tid åt att läsa igenom den? Då vi lever i ett land där ytterandefrihet gäller så har alla rätt att tycka som de vill och eftersom inga påhopp har än förekommit så är det inte fel att diskutera "tillfälliga snedsteg".

Jag tror att tråden skulle delas och sedan kan vi i denna diskutera artister som låter förvånansvärt skit live medan den andra kan handla om hur ett forum borde fungera och vad man skall prata om där. För de som har lite koll på det här med Internet o inte blir så lätt upprörda över saker som sägs där så kan vi hålla till denna tråden. /ironi av

CardigansNina funkar ju bra i Cardigans men någon stor sångerska lär hon väl aldrig bli - det låter för djävligt när hon försöker sig på annat ibland. Och jag vet att Wille C från Just D gillas av många men exakt hur kass är han inte på att sjunga, skriva "skarpsinniga" texter o lira jazz? Så var jag on topic i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Personligen vill jag lägga uppmärksamheten på hur vansinnigt dåligt Metallica låter nu för tiden. Majoriteten av skulden ligger på dansken Ulrichs lata axlar men hela bandet tycks slutat bry sig om att öva nämnvärt. Den här klockrena versionen av One tar dock priset. Dags för Lars att börja jogga lite?

Haha, jag hade totalt glömt bort dubbelkaggarna, tack för att du tog upp det 😛.

Betyder det att man får prestera hur dåligt som helst bara för att man är ekonomiskt oberoende? Betalar man för att se Metallica så tycker jag definitivt man kan förvänta sig att de presterar. Tror inte lars övat särskilt mycket bakom trumsettet sedan Black album, han borde kanske ta trumlektioner av Derek Roddy:).

Lägg av!!!

Du fattar väl att det är Latency det handlar om?

Hur tror du att övriga medlemmar i Metallica skulle klarat av att spela om det låtit så på scenen?

I så fall skulle de vara musikgenier!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte hålla mig att citera dig från en tidigare tråd "i övrigt tycker jag nog man kan konstatera att det är fritt fram här att få sabla ner etablerade artister å deras verk" 😛

Och av någon mystisk anledning tycks du ha missat att jag inte tycker det är ett rimligt förhållningssätt?

Personligen skulle jag önska att samma anda av uppskattning och positiva inställning till andra musiker man finner utomlands även spred sig till svenska amatörmusiker, men det är förmodligen en bortkastad förhoppning.

Man behöver inte gilla Chicago, nej. Men man behöver heller inte använda sitt ogillande för att skapa sin egen identitet - det är barnsligt, småaktigt och bonnsvenskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...