Jump to content
Annons

Det är inte techno!


Patbos

Recommended Posts

Annons

exakt, huvet på spiken, man bryr sig helt enkelt inte tillräckligt....man orkar inte tänka den där extra sekunden för att avgöra om det är techno eller trance, eller GermanElectroidPowerUntz.

Sen går man och lägger sig på kvällen och sover minst lika gott för det! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Början På 70talet Kom Disco till House Musik --> Techno --> Trance

Folk Bryr sig inte vilken musik stil är t.ex Bass Hunter Är House musik --> NOOOO Away

Men Trance anses vara mer melodisk än annan dance Musik som till exempel techno och house

Här är lite info 😆

http://en.wikipedia.org/wiki/Techno

http://en.wikipedia.org/wiki/House_music

http://en.wikipedia.org/wiki/Trance_music

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
-"Aha, så du går på rave, har neongröna byxor, ett linne med en smiley på och knarkar tabletter med ett litet "e" på?"

"Men... du ser ju inte ut som en sån!"

nej det är ju psytrance folket som gör det 😛

Nu är du totalt ute och cycklar, Psy trance och hardstyle folket är det bästa fest folk som finns. Alldrig ett ända bråk på dessa ställen antagligen inte alls lika mycket droger som på andra ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

jag känner mer och mer orka bry sig ärligt talat. Låt folk tro att basshunter är trance, e-type är techno och nordman dödsmetall, who gives a fuck anyway?

Det viktiga är väl att man lyssnar på musik man uppskattar och njuter av den, inte vad man kallar den?

För övrigt om man nu måste kalla det för något är väl EDM ett ypperligt samlingsnamn då det beskriver allt från techno till house till hardstyle till trance väldigt bra, elektronisk dansmusik! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
-"Aha, så du går på rave, har neongröna byxor, ett linne med en smiley på och knarkar tabletter med ett litet "e" på?"

"Men... du ser ju inte ut som en sån!"

nej det är ju psytrance folket som gör det 🙂

Nu är du totalt ute och cycklar, Psy trance och hardstyle folket är det bästa fest folk som finns. Alldrig ett ända bråk på dessa ställen antagligen inte alls lika mycket droger som på andra ställen.

Det har att göra med dom där små tabletterna, förstår du

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
jag känner mer och mer orka bry sig ärligt talat. Låt folk tro att basshunter är trance, e-type är techno och nordman dödsmetall, who gives a fuck anyway?

Det viktiga är väl att man lyssnar på musik man uppskattar och njuter av den, inte vad man kallar den?

För övrigt om man nu måste kalla det för något är väl EDM ett ypperligt samlingsnamn då det beskriver allt från techno till house till hardstyle till trance väldigt bra, elektronisk dansmusik! 🙂

Jag tror det aldrig kommer hända *inte i mitt liv iaf* att en snubbe kommer fram till mig när jag är Dj på fest och säger "Tja, har du nå skön EDM där eller?".. Haha, det skulle vara kul..

Men jag tycker man bara ska säga "Trance" isåfall, lite utdraget och säga Eurotrance/Eurodance! 😆

"Tja har du nå skön Euro *vahetere* dance-trance där eller?" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja finns ju alltid musikpoliser som alltid ska rätta till folk å slå dem på fingrarna om de säga nåt annat 😆 Det är som med alla metalgenrer. Nej det är deathmetal å inte blacketal, bla bla bla. Själv säger jag bara metal om all metal. Räcker kort å gott för mig. Men många har ett sånt sjukt behov av att skapa fack.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
jag måste lägga mig i den här tråden. kan inte hålla mig. det som många gör idag och kallar trance.. det e så man kan kräkas långt ut över skrivbordet när man sitter och lyssnar.. som videon starkt deklarerar.. hör man inte skillnaden.. så ska man inte säga nåt om genren eftersom man uppenbarligen inte är så välinformerad om vad som är vad. jag skriver själv både psy och progressive trance. skulle bli skogstokig om nån ville referera till det som techno(vilket min granne gjort hahah) men han e blåst så det spelar ingen roll..

innan folk över huvudtaget ska kommentera dom olika begreppen får dom väl se till och sätta sig in i vad som är vad.. att säga att techno är basshunter vore som och säga att europe var dömetal

jaha men vad då då, psy eller progressive trance? Va fan det är väl techno det med. Ut i skogen nu å bli tokig ditt technotroll 🥰 Jaha och om nån säger att europe var dödsmetal? Inte fan skulle jag orka eller bry mig om nån sade det? Va skulle det tjäna till?

Link to comment
Dela på andra sajter

-"Aha, så du går på rave, har neongröna byxor, ett linne med en smiley på och knarkar tabletter med ett litet "e" på?"

"Men... du ser ju inte ut som en sån!"

nej det är ju psytrance folket som gör det 😉

Nej, dom springer omkring i skogen med trollkarlshattar och är inne på naturreligioner och liknande.

Om något ännu värre ;P

😮😛

Så jävla sköna (och höga)!

😆 :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Lemanic (oregistrerad)
Techno är musik som får finniga tonåringar att digga och skäggiga gubbar att skaka på huvudena.

Och Stekare att vilja droga ner sig.

Tja, Skillnaden mella Techno och House (som kom nästan samtidigt) är att House är Varm, Gungig och Sensuell medand Techno är Intelligent, Kall och Stel. Trance kom efteråt som en snabbare spin-off till Italo Disco med in riktning på Glamour och Extas (låter som Lustans Lakejer på lång väg). Trance är till skillnad från Techno melodiös, men är lika rationell och okänslig som Techno (kapitalism?). Jag kan göra en "klass"-linje på elektronisk dans musik:

Ö: Euro, Hard Dance.

M: Techno, Proggresive

A: House, Jungle

Gilla eller inte gilla?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...