Jump to content
Annons

Tack och adjö


rainydays

Recommended Posts

Det är märkligt hur man kan bli så ingrodd i tankebanor att man inte märker att världen snurrar på i full fart utanför fönstret och man själv befinner sig i någon slags dvala. Att man tror att det man gör är så betydelsefullt att man inte vågar gå vidare.

I åtta år har jag försökt agera nån slags konsulent åt människor på nätet, hjälpt dem med dera problem och gett dem råd, både när det gäller livssituationer eller små tekniska problem. Det har väl varit något slags försök att göra migsjälv betydelsefull, att jag på något vis skulle göra en skillnad. Men jag har insett nu att det inte är någon som kommer tacka mig för det i slutändan. Det enda som hänt är att jag står ensam kvar medan andra gått vidare.

Jag har fokuserat så mycket på andras liv, att vara andra till lags, så jag glömt bort migsjälv och mina drömmar, vilket känns väldigt tungt eftersom några av dem är alldeles för sent att göra till verklighet. Men jag är ju fortfarande relativt ung så än är det inte för sent att iaf förverkliga några av mina drömmar och att försöka bygga ett lyckligare liv åt migsjälv.

Det sista jag vill bli är gammal och bitter.

Därför lämnar jag nu dethär forumet. Jag har lärt mig en hel del här, men den mesta av tiden har enbart varit bortkastad känner jag såhär i efterhand.

Vet att vissa blir glada att slippa mig, så jag passar på att säga grattis till er. 😳 Men jag hoppas att jag lämnat några bra avtryck hos andra här också.

All lycka och framgång till er,

Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Rainydays!

Dina ord var verkligen gripande!

Du har säkert gjort mer för många än du själv är medveten om!

Håller med i mångt och mycket..och visst är det viktigt att släppa nätvärlden - en paus då och då måste man tillåta sig!

Att bli gammal och bitter är ju inget att stå efter...och känner man att man redan är där trots sin ringa ålder så måste man ju naturligtvis göra något åt saken!

Sen måste vi ju inte sitta framför skärmen timvis och kolla in forumet..vi har ju annat att göra också..bl a musik som ju är en stor och viktig del för att må bra!

Välkommen tillbaka..😳

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är märkligt hur man kan bli så ingrodd i tankebanor att man inte märker att världen snurrar på i full fart utanför fönstret och man själv befinner sig i någon slags dvala. Att man tror att det man gör är så betydelsefullt att man inte vågar gå vidare."

Kan det inte vara så att man också överskattar hur mycket världen snurrar på och att andra gör så mycket mer betydelsefulla saker? Men visst kan man fastna och kännar man att man har hamnat i en dvala är det nog rätt att bryta mönstret.

Jag tror nog du gjort någon skillnad - men du kanske inte fått den uppskattning du känner att du behöver. Nätet är nog inte tillräckligt utan bara ett komplement.

Jag har många gånger tyckt det varit intressant att läsa dina inlägg.

Hur som helst välkommen tillbaka om du har lust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjäöva poängen med att vara hjälpsam tror jag också handlar om att man själv vet att man gör saker som gör världen till ett lite bättre ställe. Sedan kanske man inte får tack för det alla gånger. Att hjälpa någon gör att din egen personlighet byggs upp, så jag tycker inte att du skall se det som att du inte fått något ut av det. Det kan kännas så, men att lära folk saker är en handling som bekräftar sig själv.

Sköt om dig och lycka till. Kanske kommer du tillbaka och tjaffsar lite någon gång. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Insikter är bra men smärtsamma. Jag har själv insett att det är för sent att genomföra flera saker som jag "var menad" att göra och som jag haft både talang och kapacitet att förverkliga. Jag inbillar mig att jag hade stått närmare mitt sanna jag om så hade blivit fallet men det kan mycket väl i sig vara eskapism, det också. När vi har nått våra bergstoppar känner vi ofta att vi har missat helt andra saker och vi får våra mått av bitterhetens beska droppar vad vi än har gjort i våra liv.

Trots det är det bra att du nu navigerar i annan riktning. Om man inte gör det man känner tillhör essensen hos ens sanna väsen måste man kryssa runt sin "livsuppgift" med andra sysslor. Jag hade säkert kunnat bli konsertpianist men slarvade bort möjligheten. Nu kryssar jag mellan banalare sysslor, i min hemmastudio och genom att parasitera på andras utvecklade färdigheter. Det är inte riktigt *jag* men det går att leva med ett tag. När det inte räcker måste man bryta upp. Sorgerna av ett förslösat eller missat liv måste de flesta av oss leva med. Men som man säger: Har man satt sin sista potatis får man väl börja odla något annat.

Lycka till där ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ, vilket avskedtal.

Jag har inte varit här så länge, men jag har iallafall uppskattat de du haft att säga/skriva. Förstår det du säger, jag har själv en gång i tiden bränt massa saker på grund av internetvärlden.

Kom tillbaka senare, när lite tid har gått, så kan det nog funka igen.

Sen har du fel, det fins säkert massa som tackar dig! Däremot är det ju svårt att känna substans i den feedback man får via datorn....de som får hjälp däremot, de får ju handfasta skillnader i sina liv -känslomässigt eller kanske med nån inställning på ljudkortet. Så för dem har du ju fixat nåt!

Viktigast av allt? No regrets!

Trivs med vad du gör, så ångrar du inget. För hade du inte gjort alla saker i ditt liv, så hade du ju inte levt det.

Ha det bra nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stora ord, men ibland får man också skörda frukterna av sina ord/handlingar, i de trådar där du svarat på mina inlägg har du då aldrig varit speciellt behjälplig, snarare spydig och ifrågasättande varför du fått likadana svar tillbaka, inget konstigt i sig men så har det fallit ut!

Kan vara nyttigt att ägna sig åt annat än internet i alla fall, blir lätt för mycket ibland, tappar kontakten med livet s.a.s.

Välkommen till verkligheten!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Rainydays

Det gör mig mycket ledsen att du kommit till denna insikt. Du är en av många som jag har stort förtroende för här på forumet.

Såhär ser jag på saken:

Det viktiga i livet är att ha ett eller flera mål som man hela tiden strävar mot. Om man sedan uppnår dem är egentligen mer eller mindre viktigt. Människor måste ha drömmar, det är dem vi lever på. Om du känner att du står stilla och trampar på samma plats utan att komma vidare, så är det ju självklart att du ska gå vidare. Hur man sen går tillväga är olika från person till person. Påminn dig om vad du själv vill göra då och då…

För mig är forumet en viktig del av mitt musikskapande på många sätt: Jag lär mig oerhört mycket, jag får ta del av ny musik, jag får ny inspiration, skaparglädje, kreativitet. Här finns utrymme för självförtroende och ryggdunk. Saker vi människor behöver, basala ting. Samtidigt hänger jag inte på forumet utan mål: Jag vill någon gång kunna släppa en platta på egen hand och då ser jag inget bättre ställe att hänga på och få hjälp. Ett annat mål är att få möjlighet att jobba i en riktig studio. Samtidigt älskar jag att hjälpa andra och få dem att komma vidare, det mår jag bra av.

När jag släpper min platta/EP, vilket jag kommer att göra, så står forumet självklart högt på tacklistan, om det nu skulle vara en tröst för någon 😎

Visst kan man tycka att forumet/Internet är en falsk värld, men tänk efter: Hur ser världen vi lever ut idag? Det är en oerhört individualistisk tillvaro. Människor mår bra av att göra saker tillsammans, som på forumet t.ex. Varför inte kombinera drömmar och ambitioner med de fantastiska verktyg som vår moderna värld idag erbjuder? Det är inget som säger att man inte kan kombinera det bästa av två världar: Verkligheten och ”Internet”. Det viktiga, tror jag, är att vi inte glömmer bort vad vi vill och vilka drömmar och mål vi har Och inte att förglömma, att trivas med det man gör!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är märkligt .........

En massa tänkvärda ord

All lycka och framgång till er,

Henrik

Rainydays!

Ta en paus och kom sen tillbax och berätta om hur det har utvecklat sej och hur livet har behandlat dej under tiden du varit borta.

Det är helt klart så att det är nyttigt att då och då ta ett steg tillbaka och försöka se tillvaron med andra ögon.

Vänner på internet är trots allt oxo vänner. Hoppas att få höra av dej såsmåningom igen.

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså visst, tråkigt att du ska lämna..

Men jag förstår inte varför folk måste göra sån stor sak av det?

Varför lämna? Du kan ha ett liv vid sidan av forumet. Om forumet eller datorn, internet i sig har tar upp all din tid så måste man ju lära sig prioritera! Varför bara skita i det ena när man kan ha det andra!

Du kan förverkliga dina drömmar fasten du sitter här på forumet, du kanske bara behöver spendera mindre tid här..

Synd att du ska dra iallafall!

Hoppas allt går bra för dig och att du kan komma på ett sätt att kombinera både internet världen och den riktiga världen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Adjöss å tack för fisken då'rå! Jag fattar ingenting av din post egentligen eller så är det bara så att jag tycker den är helt patetisk i ordets rätta bemärkelse. Ursäkta mig - jag menar inte att vara taskig men seriöst... du har förväntat dig tack för att du sitter på diverse (?) forum och hjälper folk? Och så har du insett att det finns en icke-virtuell värld utanför? Shake it down, baby. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är märkligt hur man kan bli så ingrodd i tankebanor att man inte märker att världen snurrar på i full fart utanför fönstret och man själv befinner sig i någon slags dvala.

Hej Rainy, måste flika in att det samtidigt är oerhört lätt att dras med i bilden av att alla andra är så superproduktiva, lyckade, perfekta och drivna medan man själv står och stampar. Ett tips i all välmening, försök se dig själv objektivt. Nätverkandet du har gjort här är knappast förgäves, och det namn du har här är definitivt värt något. Använd det, kasta inte bort det. Det är DÅ du tar det vidare.

Vill inte manipulera, alla gör som den själv anser bäst, men bilden av sig själv i omvärlden är lätt att skeva till.

Kör på, lycka till med dina drömmar, vilka vägar du än tar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Adjöss å tack för fisken då'rå! Jag fattar ingenting av din post egentligen eller så är det bara så att jag tycker den är helt patetisk i ordets rätta bemärkelse. Ursäkta mig - jag menar inte att vara taskig men seriöst... du har förväntat dig tack för att du sitter på diverse (?) forum och hjälper folk? Och så har du insett att det finns en icke-virtuell värld utanför? Shake it down, baby. 🙂

WORD!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fjantigt att klanka ner på någon som tappar konceptet en liten stund.

Livet är tidsbestämt. Att förlora meningen med det om än bara en kort sekund är traumatiskt. Att i det läget vara medmänsklig o försöka ge lite tröst är det rätta. Att vara överlägsen o klanka ner är det felaktiga.

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fjantigt att klanka ner på någon som tappar konceptet en liten stund.

Livet är tidsbestämt. Att förlora meningen med det om än bara en kort sekund är traumatiskt. Att i det läget vara medmänsklig o försöka ge lite tröst är det rätta. Att vara överlägsen o klanka ner är det felaktiga.

/ Mikke

Menade inte att vara taskig om det är min post du syftar på... fattade bara inte kanske. Det är klart att det inte är något vidare om man hamnar i en svacka, det gör man ju alltid förr eller senare. Men jag tyckte det var lite överdramatiserat. Men måste ju inte vara PÅ eller AV, en lagom mix brukar vara bäst om du hajar vad jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fjantigt att klanka ner på någon som tappar konceptet en liten stund.

Livet är tidsbestämt. Att förlora meningen med det om än bara en kort sekund är traumatiskt. Att i det läget vara medmänsklig o försöka ge lite tröst är det rätta. Att vara överlägsen o klanka ner är det felaktiga.

/ Mikke

Menade inte att vara taskig om det är min post du syftar på... fattade bara inte kanske. Det är klart att det inte är något vidare om man hamnar i en svacka, det gör man ju alltid förr eller senare. Men jag tyckte det var lite överdramatiserat. Men måste ju inte vara PÅ eller AV, en lagom mix brukar vara bäst om du hajar vad jag menar.

Precis. Du har rätt. Jag kanske missförstod dej. Soz / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...