Jump to content
Annons

Tack och adjö


rainydays

Recommended Posts

Annons

Det låter som Rainydays kommit till en bra insikt, om än formulerat med viss bitterhet. Men det finns ingen anledning att stänga några dörrar bara för att man tröttnat på ett rum. Ingen annan tänker heller stänga dörren hit. Den är öppen och det går att komma och gå som man vill. Det finns ett liv utanför forumet, men forumet kan också vara en del av livet (om än en liten sådan).

Det är så livet ska levas - på många arenor som man kan använda efter lust och behov. Många rum dit man kan komma och gå som man vill, varesig innestängd eller utestängd.

Så välkommen åter, Rainydays, när/om du har lust med det. Och låt inte de dörrar du eventuellt själv stängt hindra dig. Det är bara att öppna dem igen. Plättlätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Jag har fokuserat så mycket på andras liv, att vara andra till lags, så jag glömt bort migsjälv och mina drömmar, vilket känns väldigt tungt eftersom några av dem är alldeles för sent att göra till verklighet. Men jag är ju fortfarande relativt ung så än är det inte för sent att iaf förverkliga några av mina drömmar och att försöka bygga ett lyckligare liv åt migsjälv.

Det sista jag vill bli är gammal och bitter.

Därför lämnar jag nu dethär forumet. Jag har lärt mig en hel del här, men den mesta av tiden har enbart varit bortkastad känner jag såhär i efterhand.

Vet att vissa blir glada att slippa mig, så jag passar på att säga grattis till er. 🙂 Men jag hoppas att jag lämnat några bra avtryck hos andra här också.

All lycka och framgång till er,

Henrik

men det är ju fan vilka jäkla dramaqueens som hänger här. dra, kom tillbaka om du vill, eller låt bli det.

du vill inte bli gammal och bitter, men bara en bitter människa måste tala om att "den mesta av diten har enbart varit bortkastad". gammal kommer du att bli förr eller senare ändå...

jaja, se så, dra nu iväg och bli lycklig. och, lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

du vill inte bli gammal och bitter, men bara en bitter människa måste tala om att "den mesta av diten har enbart varit bortkastad".

Det var väl därför han ville dra sig ur nu, innan det är totalt försent? 😛

och jag vill hävda att det antagligen redan är för sen.

men, jag hoppas att du har rätt, tbruce.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Mollin (oregistrerad)

Jag känner faktiskt så själv .. just med att man fördriver så mycket tid framför datorn, istället för att lämna dumburken och gå ut och se sig om i världen. Jag har ett Stort intresse för musik, och det anser jag inte att vara dåligt men .. jag spelar rätt så mycket spel också, och det är ju dock inte lika bra .. jag har svårt att bara sluta spela. Vill hellre lägga den tiden jag sitter vid datorn och göra musik, något vettigt, men det är svårt som sagt.

För ett tag sen så tog jag mig själv i kragen och packade ner Alla mina datorspel och gick ner till spelbutiken i stan, och skulle lämna in dom, och förhoppningsvis få lite pengar för det också .. men dom tog inte emot gamla datorspel. 😛 Det var jättetungt för mig eftersom jag var helt hundra på vad jag ville och vad som skulle ske .. men istället fick jag gå hem med dom igen. 😄

Jag ska bli pappa under Juli månad, jag måste ta mig i kragen! visst kan man spela spel ibland, men inte sådär överdrivet ofta som jag har en tendens att göra. Jag har inget jobb att gå till heller, jag har ingen utbildning för den delen heller. Jag borde söka jobb istället för att spendera mestadels av min tid framför datorn, med det blir vell så att man går in i en värld .. för att slippa inse hur illa det egentligen är.

Aja nog babblat om mig! 😉

Hoppas du får det bra där ute! 😄 Peace!

Redigerat av Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju bara utgå från mig själv (även om jag skulle vilja utgå från andra ibland): Jag är verkligen en "periodare" på det här forumet. Ibland är jag sjukt aktiv och läser och skriver hur mycket som helst. I skrivande stund är jag tillbaka efter att inte varit inne på forumet sedan i augusti - 7 månaders frånvaro alltså!

Det jag tycker om forumet: jag kan mycket om upphovsrätt och musikbranschen. Kan jag hjälpa någon med det så är det gött. Jag är rätt kass på Mac och när jag köpt en så kommer jag antagligen att ställa en massa frågor här. DÅ får jag min betalning. Men vi är alla olika och du kanske kan det mesta. 😄

Lev väl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare om att man kanske inte får sin betalning direkt, men den kommer någon gång när man själv behöver hjälp. Det är dock viktigt tycker jag att man i sina trådar när man fått hjälp och det fungerar, att man skriver detta i sin tråd, och kanske till och med slänger in ett tack till alla de som hjälpt en. Man skall ha i åtanke att alla vi som är på forumet och hjälper varandra, gör detta utan betalning eller för egen vinnings skull. Om man känner att man inte fått den ödmjukhet eller cred för det man hjälpt till med så är det sorgligt, och om detta är fallet så får helt enkelt medlemmarna ta tag i detta. Betalningen för mig är just detta när någon säger "tack som -f-n, det funkar klockrent", det känns gutt i kropp och själ.

Lycka till med dit livet bär och vi kanske ses här igen 😄

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortkastad tid är ju ett begrepp, en känsla och ibland en realitet. Det kan röra sig om timmar till år. Jag menar, viss tid ÄR verkligen bortkastad och då kan åtgärder för att bli av med det vara att bokstavligen kasta bort/stänga av en stund för att göra bestående förändring. Att som i ditt fall Rainydays (vad det verkar) koppla ”bortkastat” engagemang till tiden på internet och för dig hyfsat anonyma personer ter sig säkert för en del som lite obegripligt, en vacklande analys. En tioårig relation utan innehåll som slutar med svek kan säkert skapa en viss bitterhet liksom en oförmåga att prioritera, vilket vi alla säkerligen och från tid till annan, från situation till situation, lider av mer eller mindre.

Onekligen kan dina ord vara en tankeställare relaterad till många situationer, men som du själv antyder så har du säkert (läs: garanterat) hjälpt många och fått feedback för egen del.

Det är dom russinen du får ta med dig när du kommer tillbaka 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Allmän reflektion:

Tycker nog att de flesta tackar och bockar när de får hjälp i olika trådar. Det är väl ungefär vad man kan hoppas på. Hjälper man till i många trådar så får man nog ganska många tack och bock.

Däremot kanske man inte får beundrarbrev och hyllningar. Och som nån sa: poängen med att hjälpa andra kanske är först och främst att man själv känner att man gör bra saker.

Själv har jag fått mer hjälp här än jag kunnat ge hjälp, eftersom jag inte är så rutinerad. Några gånger har jag ändå kunnat hjälpa andra och det ser jag som ett sätt att kunna ge tillbaks och att bara vara hygglig mot folk som sysslar med samma saker. Med åren kanske jag kan ge mer än jag får, visar sig väl

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Ni vet att den här tråden är ett år gammal va...? 😄

Haha ojdå .. hur kom denna upp!? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Själv har jag fått mer hjälp här än jag kunnat ge hjälp, eftersom jag inte är så rutinerad. Några gånger har jag ändå kunnat hjälpa andra och det ser jag som ett sätt att kunna ge tillbaks och att bara vara hygglig mot folk som sysslar med samma saker. Med åren kanske jag kan ge mer än jag får, visar sig väl

Men genom att förklara för andra så får man ju en större förståelse för det själv, iallafall känner jag så. Det kanske låter klyschigt och så men om man kan förklara det för någon så har ju kunskapen på något sätt satt sig så pass att man till och med kan, på ett begripligt sätt, vidarebefodra den. Så hursomhelst så är det ju en win-win 😄 .

Jag tycker att Rainydays ska komma tillbaks, han satt inne med mycket bra kunskap. Speciellt gällande Tracktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...