Jump to content
Annons

Jag hatar Rap å Hiphop


Recommended Posts

Människan har uppfunnit mycket,

Men nu är det faaaaaan nog.

Det finns ingen humor (Viktigt) det finns ingen självdistans....( oxå viktigt) och det finns ingen melodi och hälften är snodd.

Ta bort och erase !

Fanskapet ska smaka på historien _ B.S. push _ erase -

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det finns ju så himla mycket, jag tycker det finns både skräp och riktiga guldkorn precis som med mycket annat. 2pac: "California Love" med Roger Troutman är en höjdare t ex. Och Eminem är rätt kool han med...

Eminem , Jag lyssnade på honom lför änge sedan, då han hade nåt att tala om,

😉 Då var allt O.K.

Men nu ?

Gud , ge mig kraft !

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att se hur man kan hata en hel genre utan att ha hört allting som producerats inom den..

Rapar och fisar är rätt otrevligt däremot.

Håller med dig....jag brukar i och för sig såga hej vilt inom vissa stilar...menmen, ytlig vete fanken, är det inte sån westcoastrap kanske de menar. NWA bla är ju inte direkt ytliga 😉

jag är å andra sidan ingen konnäsör, men bra hiphop kan vara grym!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär kan man inte säga.

Visst finns det mycket helt kass hiphop men det finns seriösare artister än de som går på MTV...

Kan tillägga att jag yssnar inte själv särskilt mycket på hiphop..

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte så mycket om den musiken men det finns endel som jag gillar. Embe tex.

Annars är det mest patetiskt och obegåvat.

Men det mest patetiska var att Mats Nileskär delade ut årets pris för Hiphop.

Den mannen avfärdade allt vad rap heter redan 81.

Citerar ordagrant. " En mindre angenäm sida av det gångna året var alla dessa 'rap' -tolvtummare som formligen översvämmade skivmarknaden."

Sen fortsätter han angående hiphopens livslängd;

"Som alltid flyger modeflugor ganska snabbt ut ur våra medvetanden så gjorde också alla dessa "rappings". Tack och lov!"

Sa i den artikeln många andra ofördelaktiga saker oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg men jag förökte tolka deta inlägg och kom fram till att det var lite luddigt.

Tycker dock att den mesta hiphopen är patetisk. Man framhåller gärna sig själv men har ingenting att komma med. Sanningen är den att man inte per automatik har någonting att komma med för att man är invandrare och tror sig kunna ungdomens språk.

Det mesta av hiphop är bara dravell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har absolut ingenting emot hip-hop och rap. Jag tycker rap kan vara oerhört kraftfullt och ge mycket uttryck åt en textrad.

Dock tycker jag att många hip-hop-artister (MTV) inte har så mycket att komma med, om allt man har att säga är "yo", "ride my pimp", "gangster", osv och gör videos med dyra bilar och klockor och snygga tjejer som vickar på rumpan... 😉

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Tycker inte så mycket om den musiken men det finns endel som jag gillar. Embe tex.

Annars är det mest patetiskt och obegåvat.

Men det mest patetiska var att Mats Nileskär delade ut årets pris för Hiphop.

Den mannen avfärdade allt vad rap heter redan 81.

Citerar ordagrant. " En mindre angenäm sida av det gångna året var alla dessa 'rap' -tolvtummare som formligen översvämmade skivmarknaden."

Sen fortsätter han angående hiphopens livslängd;

"Som alltid flyger modeflugor ganska snabbt ut ur våra medvetanden så gjorde också alla dessa "rappings". Tack och lov!"

Nileskär har iofs fått äta upp dessa uttalanden ordentligt och är nu en stor hiphop-fan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har absolut ingenting emot hip-hop och rap. Jag tycker rap kan vara oerhört kraftfullt och ge mycket uttryck åt en textrad.

Dock tycker jag att många hip-hop-artister (MTV) inte har så mycket att komma med, om allt man har att säga är "yo", "ride my pimp", "gangster", osv och gör videos med dyra bilar och klockor och snygga tjejer som vickar på rumpan... 😉

Näh..... fy för snygga girls som vicar på rumpan 😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att se hur man kan hata en hel genre utan att ha hört allting som producerats inom den..

Isåfall kan man ju inte säga att man älskar någon genre heller.

Hmm..

Faktiskt sant iofs. 😎

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att se hur man kan hata en hel genre utan att ha hört allting som producerats inom den..

Isåfall kan man ju inte säga att man älskar någon genre heller.

Hmm..

Faktiskt sant iofs. 😮

/Daniel

😏

Men jag förstår vad du menar. Genom att avfärda all rap och hihop på grund av att man hör yo-skit på radion kan ju vara dumt, eftersom man förmodligen då missar guldkorn som inte är lika kommersiella (precis samma tänkande gäller ju alla genrer!). Men ändå vore det lite overkill (😎) att försöka leta efter guldkornen i alla genrer.

Därför, som för mig till exempel, så letar jag inte efter hiphopens guldkorn eftersom den kommersiella hiphop som man hör på radion inte tilltalar mig, whatsoever.

Jag letar hellre efter guldkorn inom rockmusiken, men det gör jag ändå knappt eftersom jag nöjer mig med det jag känner till och redan har pejl på en del saker som jag vill utforska.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

usch. Gillar inte att man ska dela in sitt musiksökande i ett fak..

jag letar efter Guldkorn PERIOD! oberoende av genre....

Nej, inte jag heller egentligen och jag har extremt dålig koll på diverse genres, men för att ha lite koll på vad man ska leta efter och vart man ska leta så är dte ju bra att ha lite koll på vad det är för någon genre man söker efter.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

usch. Gillar inte att man ska dela in sitt musiksökande i ett fak..

jag letar efter Guldkorn PERIOD! oberoende av genre....

Nej, inte jag heller egentligen och jag har extremt dålig koll på diverse genres, men för att ha lite koll på vad man ska leta efter och vart man ska leta så är dte ju bra att ha lite koll på vad det är för någon genre man söker efter.

haha. jo jag förstår. Själv är jag lite av en genreghey 😎

Spciellt inom elektronisk musik. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

usch. Gillar inte att man ska dela in sitt musiksökande i ett fak..

jag letar efter Guldkorn PERIOD! oberoende av genre....

Nej, inte jag heller egentligen och jag har extremt dålig koll på diverse genres, men för att ha lite koll på vad man ska leta efter och vart man ska leta så är dte ju bra att ha lite koll på vad det är för någon genre man söker efter.

haha. jo jag förstår. Själv är jag lite av en genreghey 😎

Spciellt inom elektronisk musik. 😮

😏 Jag har väl bara bilder i stort av olika genres. Elektronisk musik med subgenres är "blipp-blipp-blää" för mig, typ. Men liksom, vad är hårdrock? Vad är skillnaden på rock och hårdrock och på hårdrock och heavy metal? Alternative rock, vad är utmärkande för den subgenren?

Du förstår kanske 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Människan har uppfunnit mycket,

Men nu är det faaaaaan nog.

Det finns ingen humor (Viktigt) det finns ingen självdistans....( oxå viktigt) och det finns ingen melodi och hälften är snodd.

Ta bort och erase !

Fanskapet ska smaka på historien _ B.S. push _ erase -

Eggsakt! Och samma gäller det mesta inom rocken å popen å dansband 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Man framhåller gärna sig själv men har ingenting att komma med.

Till skillnad från?

Hiphop är bäst. Visst det finns dålig hiphop men om man jämför med typ hårdrock så finns det ju fan så många fler dåliga hårdrockare än hiphopare.

På tal om westcoast så ladda ner eller köp The Game - Doctors Advocate. Bra jävla skit.

Edit: Vad är skillnaden mellan "yo" och "yeah" egentligen? Att det oftast är svarta människor som säger det förra och vita som säger det senare? Jag har aldrig hört någon klaga på "yeah yeah"-musik iaf... jag bara säger.

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Men MTV-hip-hopen är ju så fattig rent ljudmässigt. Var är det för kul att höra nån mumla om sina förträffligheter över ett taffligt, muffligt rytmkomp? Jag fattar det inte. Men jag har ännu svårare att fatta att andra fattar och köper skiten. Om det är för texterna så är det ju inte så kul att höra samma historia flera gånger heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men MTV-hip-hopen är ju så fattig rent ljudmässigt. Var är det för kul att höra nån mumla om sina förträffligheter över ett taffligt, muffligt rytmkomp? Jag fattar det inte. Men jag har ännu svårare att fatta att andra fattar och köper skiten. Om det är för texterna så är det ju inte så kul att höra samma historia flera gånger heller.

Ja för texterna i andra musikstilar ändras ju varje gång man lyssnar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...