Jump to content
Annons

Vilket är ditt äldsta klädesplagg


Fidden

Recommended Posts

När jag klädde på mig precis nyss kom jag på att mina långkalsonger måste vara hutlöst gamla. Dom har hål i storleksordning blekinge i grenen, och känns i materialet som något som man hittar på museum. Tittade lite närmre på tvättrådslappen, och det enda jag kunde uttyda var "Polarn och pyret".

Det betyder att jag haft dom sedan typ 12-årsåldern, dvs i 15 år. Mina långkalsonger är med andra ord äldre än vissa användare på detta forumet :rolleyes:

Hur gammalt är ditt äldsta klädesplagg som du fortfarande använder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mina långkalsonger är med andra ord äldre än vissa användare på detta forumet 😉

:rolleyes:

Hmmm.... Alltså, jag har en del kläder som jag ärvt av mina äldre syskon, så de är äldre än mig själv! Dessutom har jag fått en gammal skitcool kavaj av farsan som är betydligt äldre än så! Så arvegods är ju en sak.

Fast om man ska se till saker som bara haft mig själv som ägare blir det svårare... Hmm... Jag har brallor som jag använder ibland som jag hade i högstadiet, alltså drygt 10 år gamla. Skulle nog tippa på något sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par veckor sedan, hittade jag ett par så kallade "herrtrosor" inne i garderoben som jag inte ens kan minnas att jag köpt. 😱

been there, done that. Mest förvånad blev jag av herrn som var klädd i dom, och när jag frågade vad han gjorde i min garderob, så sa han ingenting. Inte förrän jag lossade den där röda boll-prylen som var fäst i hans mun iallafall.

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par veckor sedan, hittade jag ett par så kallade "herrtrosor" inne i garderoben som jag inte ens kan minnas att jag köpt. 😱

been there, done that. Mest förvånad blev jag av herrn som var klädd i dom, och när jag frågade vad han gjorde i min garderob, så sa han ingenting. Inte förrän jag lossade den där röda boll-prylen som var fäst i hans mun iallafall.

😱

Ja, jag trodde leken fortfarande föll på jue...? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg har en av militärens gröna halsdukar som jag använder som putstrasa till min gitarr. Vet inte varför egentligen. Det var inne när jag var ung. De påstods att de var extra bra att putsa strängar och gitarr med för att de var så mjuka. Det måste iallfall varit 25 år sedan jag knyckte den.

Vissa plagg gillar man så där oerhört mycket att det blir en djup sorg när de faller i bitar. hade en skjorta som jag försökte lappa tusen gågner till sist tappade jag en ärm på gatan och insåg att skjortan fick förpassa till sällare jaktmarker. Andra plagg köper man och så hamnar de på en galge för att aldrig användas. Vet inte varför det är så. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär 1977 så stickade min mamma en Ingemar Stenmark-mössa till mig. Ni som är i min ålder kommer ihåg dom. Gul med blåa renar.

Den har jag på mig när jag åker bräda eller slalom. Ibland.

Det kan vara det äldsta plagget jag har.

tjong

Bengan

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

En sverigetröja från 1975 ca=sant! Men den är aningen liten så jag har givit den till min dotter, fast jag var tvungen att prova den för några år sedan då jag hittade den i morsans källare-hon hade spart en massa skit från vår barndom så man nästan började grina...

Annars en mkt varm och skön militärmössa fr. 1984 i lumpen som åker på då och då!

hade en Led Zeppelintröja från 70-talet som tjänstgjort i många år men den blev förrförra sommaren till trasa...föll sönder liksom! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vet inte just nu, men funderar på att köpa Royal Engineers originaltröja från 1872!

De som var med i FA Cupen första gången...

Fast original då. På auktion.

Målskyttens.

Typ.

Om det skulle finnas.

Och så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte just nu, men funderar på att köpa Royal Engineers originaltröja från 1872!

De som var med i FA Cupen första gången...

Fast original då. På auktion.

Målskyttens.

Typ.

Om det skulle finnas.

Och så...

Perfekt till fotbollsträningen med korplaget 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Måste vara en svart tshirt som jag fick i julklapp typ år 2000 😄

Det ironiska är att den alltid varit lite för tajt ända tills nu 😮, och det är inte för att den blivit utsliten.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en t-shirt sen 13 år där det står "spriten dödar långsamt men vem fan har bråttom"

Att jag minns hur gammal den är beror på att jag skaffade den strax efter jag blev tillsammans med min fru, ett fint minne :rolleyes:

JÄvlar! Grattis! 😕

Tackar fast det tog 12,5 år och 2 barn innan vi gifte oss man ska skynda långsamt

Link to comment
Dela på andra sajter

Andante (oregistrerad)
Hur gammalt är ditt äldsta klädesplagg som du fortfarande använder?

Jag har en mörkblå tröja som jag köpte runt 95-96. Idag används den dock bara vid tillfällen när jag behöver oömma kläder. 😛

Redigerat av Andante
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

MItt äldsta plag som jag använder är nog 3 år. Men skor är ju en annan femma. De är nog så gamla som 4 år, de äldsta. Jackor köper man inte ofta, där har jag kanske nån som är 5-7 år? Likadant med Pikéer av riktigt bra märke (läs Fred Perry). Haha...7 år alltså, är svaret då istället.

Kläder är en förbrukningsvara tyvärr. De håller ju inte färgen/formen. De noppar sig eller slits ut helt enkelt. Mina skjortor brukar slitas ut längst ned vid manschetterna, fläks upp som en uppsprättad fisk... Jag köper inte mycket kläder alls ändå. Ligger våldsamt långt under medelvärdet. Men de jag köper kan vara dyra eller säljs på rea, men tidigare varit dyra. Bra märken oftast. Köpte ett par riktigt dyra joggingskor förra säsongen. När jag använt dem vid två korta tillfällen var alla nubbar i sulorna fullständigt bortslitna!! Funderar på att sula om dem om det går. Går det?

Min mamma hade egna skäddare när hon växte upp och fick allt måttsytt. En annan nära släkting brukar slänga plagget efter att ha använt det en enda gång.

Som Lady Di gjorde. Lite torftigt tycker jag...

😛

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...