Jump to content
Annons

Vad lyssnar ni på?


Danabacken

Recommended Posts

Ja, vad lyssnar ni på? Jag tänkte vi kunde sprida våran musiksmak litegrann.

Själv hittade jag nyligen ett skitbra album från 1997. Karma, med Delerium! Sjukt bra musik, som jag rekomenderar till alla som gillar chillout\avkopplingsmusik! 😎

Vad har ni och rekomendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag köpte förra veckan Placebos live-DVD Soulmates Never Die - live in Paris, och den var verkligen över förväntan (trots att mina förväntningar var höga). Bra konsert, bra låtar och sjukt bra produktion. Både ljud- och bildmässigt. Rekommenderas starkt!

s1436664.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu lyssnar jag på:

-Aphex Twin, skivan Drukqs.. tokbra..

-Kraftwerk, men dom e husgudar, så de e standard.

-SFAN.. no comments

-thunderdome XVI - kult.. 😳

-goratory, schysst amerikansk snabbgrind..

de spinner i foobar hos mig nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

-Aphex Twin, skivan Drukqs.. tokbra..

Gör inte dom lite electro\ambient musik? Hört förut att dom är grymma. 🙂

helt galet bra.. lyssnar på den nu!! lite allt möjligt.. blandat typ.. 😳

ibland dnb ibland ambient iblöand hardcoretrance ibland annat.. 😄

wikipedai om aphex twin 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har efter år av numera oförklarligt motstånd till slut fallit för Bright Eyes.

Vissa band ger man aldrig en chans, eller så krävs det någonting extra för att man skall hitta hitta dit.

Men... en sällsamt vacker natt då skivan "I'm Wide Awake It's Morning" snurrade runt många gånger fångade mig.

Mysig, emotionell, gitarrbaserad indiepop med vackra texter.

Några har redan gjort det, men kan inte alla fortsättningsvis i denna tråden beskriva lite vad det är för musik ni hittat?

Minimalt räcker, några ord extra bara. Hade varit fint så kan man... "gallra", jag tror alla uppskattar detta. 😳

Redigerat av JahCrab
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch.

Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"??

Det faktum att du sitter här och skriver medan din sambo beklagar sig gör faktiskt att jag får en viss förståelse för ilskan och bitterheten 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch.

Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"??

Det faktum att du sitter här och skriver medan din sambo beklagar sig gör faktiskt att jag får en viss förståelse för ilskan och bitterheten 😲

haha. Det faktum att jag faktiskt sitter här och skriver är just P.G.A. att hon förjävlig. Det finns en gräns för hur mycket skit som ska passera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Freak Kitchen - stunt- och cirkusgitarr.

Älskar det bandet. Allt dom gjort är i princip bra, enligt mig.

Tool är något jag fastnat totalt på. Helt underbart. A Perfect Circle, likaså. Foo Fighters, RATM och SOAD är också tacksamt att lyssna på.

Mudvayne, Fear Factory, Focus, Gentle Giant, Aphex Twins, Dream Theater, Slipknot, Metallica, In Flames, Opeth, Ice Cube, Ronnie Bowman, blalbalbalblablalblbalbabl und so weiter, und so weiter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det släpps inte mycket nytt som jag blir lockad av. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, eller ett tecken på att man har kvar sin goda smak trots allt skit man bombarderas med i radion...? 😲

Nåja - hos mig snurrar följande band/artister väldigt ofta i CD-växlaren:

Luther Vandross

James Ingram

Earth, Wind & Fire

Queen

SAGA

Kool & the gang

Chic

Andrea Bocelli

Eros Ramazotti

ABBA

Boston

Chicago

Jonathan Butler

Delegation

Toto

Prince

Michael Jackson

- och ett gäng andra, men det är dessa jag kommer att tänka på direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch.

Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"??

Det faktum att du sitter här och skriver medan din sambo beklagar sig gör faktiskt att jag får en viss förståelse för ilskan och bitterheten 😲

haha. Det faktum att jag faktiskt sitter här och skriver är just P.G.A. att hon förjävlig. Det finns en gräns för hur mycket skit som ska passera!

Dags att bryta upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Lars Jansson Trio - A window towards beeing

More human och Marionett är några av dom vackraste styckena i svensk jazzhistoria enligt min mening.

Ey.

Har du inte hört Nina Ramsby & Martin Hederos förtrollande album "Jazzen"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det släpps inte mycket nytt som jag blir lockad av. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, eller ett tecken på att man har kvar sin goda smak trots allt skit man bombarderas med i radion...? 😄

...säger du och raddar upp ett gäng skitband. 🙂

Något som jag tipsat om förut här på forumet men som inte fick mycket gensvar är musiken som går att hitta på http://www.korovision.com/

DEN ÄR GRATIS, OCH JÄÄVLIGT BRA, SÅ LYSSNA FÖR FANKEN! KOROVISION.COM ALLTSÅ!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det släpps inte mycket nytt som jag blir lockad av. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, eller ett tecken på att man har kvar sin goda smak trots allt skit man bombarderas med i radion...? 🙂

...säger du och raddar upp ett gäng skitband. 😆

Något som jag tipsat om förut här på forumet men som inte fick mycket gensvar är musiken som går att hitta på http://www.korovision.com/

DEN ÄR GRATIS, OCH JÄÄVLIGT BRA, SÅ LYSSNA FÖR FANKEN! KOROVISION.COM ALLTSÅ!

Det kanske är hemsidedesignen som avskräcker? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Freak Kitchen - stunt- och cirkusgitarr.

Älskar det bandet. Allt dom gjort är i princip bra, enligt mig.

Tool är något jag fastnat totalt på. Helt underbart. A Perfect Circle, likaså. Foo Fighters, RATM och SOAD är också tacksamt att lyssna på.

Mudvayne, Fear Factory, Focus, Gentle Giant, Aphex Twins, Dream Theater, Slipknot, Metallica, In Flames, Opeth, Ice Cube, Ronnie Bowman, blalbalbalblablalblbalbabl und so weiter, und so weiter.

Inte helt olikt vad jag lyssnar på...

Det som ligger i playlisten just nu är:

Foo Fighters, Rage Against The Machine, Guns N' Roses, Slash's Snakepit, Velvet Revolver, Rainbow, Dream Theater, Faith No More, Jane's Addiction, Counting Crows, The Raconteurs, Bloc Party, Led Zeppelin, Red Hot Chili Peppers, Black Sabbath, Queen, Queens of the Stone Age, the Hellacopters, In Flames

Har säkert glömt någon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...