Jump to content
Annons

EZdrummer-expansioner


gsol

Recommended Posts

Annons
  • Svar 121
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Är väldigt sugen på vintage-kitet då jag tror det skulle passa mig perfekt. Är inte jätteförtjust i kitet som följer med EZD.

Men jag ska köpa en iMac och en ny gitarr nu så det lär inte bli många slantar över till sånnt.

Ska inte studio slänga med en rabattkupong till? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har dom ens kommit ut på marknaden än

Det kanske dom inte ens har.. 🥰

Hade för mig att dom skulle släppas i september/oktober, och det torde väl vara nu.

EDIT: Doh.. svar på tal, du hade rätt: "Available from Toontrack Music and its distributors mid-October 2006" (http://www.toontrack.com/index_samples.shtml)

Och jag som fick för mig att de var ute på marknaden. My bad. 😛

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att Vintage-expansionen bara är en "EZdrummad" version av den nya vintage-expansionen till DKFH?

Yep. Men det är väl inte så "bara" det? DFHS C&V äger ju.

EDIT: vid närmare titt verkar det inkludera trummor som varken finns i C&V eller Vintage expansionen?

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

längtar till Drumkit from hell kommer 🙂 har sett bilder och hört ljudtester och jag är grymt impad av de 😆

Samma här! Antar att du också hört Nocturnal Rites-låtarna med DFH-EZdrummer-proggade trummor. Låter riktigt, riktigt bra! 😉

(Här finns ljudexempel för den som inte hört)

Link to comment
Dela på andra sajter

längtar till Drumkit from hell kommer 🙂 har sett bilder och hört ljudtester och jag är grymt impad av de 🙂

Samma här! Antar att du också hört Nocturnal Rites-låtarna med DFH-EZdrummer-proggade trummor. Låter riktigt, riktigt bra! 😆

(Här finns ljudexempel för den som inte hört)

De va just de jag menade 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
thrinithan (oregistrerad)

enligt några på toontrack forumet har expansionerna nått några återförsäljare.. det finns t o m 2 stycken på forumet som redan har fått expansionerna och börjat spela in med dem idag 😉

På musikbörsen går dom att beställa för 795kr

På toontracks shop 69€ (dvs ca 650kr)

Misstänker att thomann kommer vara ännu billigare än toontracks shop eftersom thomann är billigare på Superior och C&V än vad Toontrack själva är. Mest troligt pga att thomann kan få jäkligt schyssta deals med tanke på de enorma kvantiteter de beställer.

Med andra ord kommer jag vänta med att beställa dem tills Thomann har fått in dem i lager. Då kommer jag lägga ut ca 450:- mindre på alla tre expansioner (eftersom jag beställer med polare och splittar fraktkostnaden). Bara ett tips till er andra ifall ni vill spara lite cash =) Ifall ni inte har ett omdelbart ha begär som inte går att stävja i några dagar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
jag vill ha mera cymbaler, är så jävla segt med bara 3 stycken.

Sant. Se och njut! 🙂

dfh_interface_big.jpg

Det ska bli spännande och se om de har grooves som matchar alla dessa symbaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det saknas en nitcymbal. Det var länge sedan man såg en sådan. De kanske förbjöds.... En smäll så ringde den i en halvtimme 😆

Och det var exakt därför som ingen ville ha med dom i ett kit. Kan du tänka dig en samplad, komprimerad klang från något sådant, skulle låta som en phaser som fes med ett resonans filter på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det saknas en nitcymbal. Det var länge sedan man såg en sådan. De kanske förbjöds.... En smäll så ringde den i en halvtimme  😆

Och det var exakt därför som ingen ville ha med dom i ett kit. Kan du tänka dig en samplad, komprimerad klang från något sådant, skulle låta som en phaser som fes med ett resonans filter på.

Coooolt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om laddar in hela kittet med alla cymbaler och pukor, hur stort kommer de bli i MB?

Måste ju suga kraft nå så jävust 😆 Jag har 1GB nu.. undra om de kommer räcka, jag har andra krävande pluggar som de ska räcka till också.

Jag spekulerar:

Kanske man inte har råd att köra med typ 3pukor 3cymbaler iallafall. pga. minnesbrist.

Då är du ju inte lönt at skaffa DFHexpantionen

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite sunkigt är det att det är samma gamla dfh, som är i EZ-expansionen, dom med flammorna. Det är bara lite tillsnyggat i ljudet, en remix på det helt enkelt. Lite skit. Eftersom alla som hört dfh kommer att känna igen ljudet. Annars så ser det ju rätt ballt ut.

Åas är väl inte EZD tänkt för de som vill ha unika trumljud till sina slutproduktioner utan mer skiss/demo/låtskrivar-verktyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...