Jump to content
Annons

EZdrummer-expansioner

gsol

Recommended Posts

ja jag har testat i en mix osv satt välstöre delen av dan och trixa osv.

jag ska ta ett exempl.

om du slår en virvel på virven UTAN humanizer då låter det inte så bra eller hur!!viss k-pist ex uppstår,fast men humanizer så försviner k-pist effekten och det låter schyst.detta saknar jag på kaggenarna!!

jag önskar att det fans ett val för höger och vänster kagge typ defmetal kick 1-2-3

med ett halvt tonsteg som skilnad,då skulle man kunna välja def kick 2 vänster och def kick 1 höger och till sammas med humanizer funktionen få det att låta dynamiskt mer rätt.jag kan inte minnas att jag har hört ett dubbel kagge set där båda baskaggarn låter exact lika dant.

och hadde det funits separata kanaler i EZX DKFHs egen mixer skulle jag ha gort separata wav filer av bara kaggarna och sängt den enna ett halvt tonsteg men inte heller det går,för det fins bara en kanal för båda kaggarna.

jag gnäller inte ljudet på trummorna i sej utan på hur det behandlas.sen kan jag inte förstå varför kaggarna inte har separata kanaler i mixern??

jag vill värkligen inte säga att detta e en dålig plugg osv den kostar inte nämn värt mycke!!och det låter verkligen bra för övrigt.men det käns lite som sex med kondom,det funkar men det e inte perfect.

Har du testat med kicken utan extreme eq?

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 121
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har du testat med kicken utan extreme eq?

Hämtade mitt ex av Drumkit from Hell idag. Har haft kul nu i två timmar! =)

DrHans, tror du är ute på rätt väg, satt och lekte också, deras egna eq låter inge kul, och Humanizer måste man förbättre lite kanske. För jag tycker nog att de låter bra, dock så har jag pillat upp lite lågt mellanregister i kaggen och skurit pyttelite i övre. Har dragit in dem i några gamla demos jag gjort, tycker det svänger gött! =)

Dela på andra sajter

Nu är EZX dfh och en POD XT allt man behöver  😛

En dator, host och en gitarr är inte helt fel som komplement heller.

Och en bas med kanske?

...

Och någon som kans sjunga... och ett kontrakt... och 10 miljoner fans som köper skivorna. Sen är jag nöjd! 🙂😲

Dela på andra sajter

Hej!

Bara för att klargöra några fakta vad gäller dfh EZX.

Det här är en reissue av första dfh produkten som gjordes, det är exakt samma antal hårdheter & stegringar, men förbättrat iochmed humanize funktioner som gör bland annat en mycket snyggare volym kurva, automatisk höger/vänster om man använder höger hand/fot m.m

På kaggen spelade vi bara in 1 hårt slag på höger och ett hårt på vänster på den tiden (+ några stegrande såklart), det var senare vi började med att göra många olika slag på samma hårdheter, sk layers.

Däremot är det så att du inte ska använda höger/vänster på kaggarna i dfh EZX, man ska bara köra höger/höger hela tiden, då växlar programvaran automatiskt mellan höger/vänster, så är våra midifiler gjorda också....

Våra demos på vår hemsida är inte fixat med velociteter överhuvudtaget, det är tagit direkt från midi libraryt som medföljer produkten, där det för övrigt finns ca: 22.000 olika midifiler, en hel del alltså :-) Dom demos på vår hemsida är helt oprocesserade, det är direkt ut från pluggen. Detsamma gäller tex Nocturnal Rites demosarna, det är inte skruvat nånting på trummorna...

Som ni kanske vet så kan ni använda flera instancer av EZDrummer och samma midi kan användas mellan EZX:arna, vilket gör att ni kan blanda ihop ljud, testa att lägga på en virvel från grund Pop/rock setet och kanske pukor och kaggar också, testa att experimentera med kompressorer på nåt av kiten, tex på pop/rock...

Hoppas detta klargjorde eventuella funderingar.

Dela på andra sajter

Jag frågar fortfarande: Var är jazzsetet inklusive användbara vispar?

Det ligger uppe en del demos för Vintagesetet med vispar... är det det du menar kanske?

Nedje tror inte det. Att döma av demo är det ju vintage rock snarare.

Men vad du tjatar, visparna FINNS ju där.

http://www.ezdrummer.com/demos.asp

skrolla ned till "jazz brushes".

Ja... det var ju det jag sa. 😉

Ang DFH om det är något problem så fråga på det officiella forumet, de brukar vara snabba med svar där.

Men snälla Riff & Hellpig...

Ja jag tjatar och det av två andledningar. Dels är jag lite dum så jag hittade inte det som du talade om Riff men nu har jag lyssnat på det, tack för hjälpen, och dels så är det fortfarande mer ett rock-kit i mina öron.

Visst, jag tycker Vintage Rock EZX låter mycket bättre än det trumsetet som ingår som orginal och jag skulle nog kunna använda det i vissa typer av låtar. Lite mer soul-pop-jazz typ Steely Dan eller jazzig fusion. Men det är fortfarande inte vad jag uppfattar som ett jazzset. Man kan väl få önska och missionera - ni rockkillar har ju för fan hur mycket som helst 🙂

Jag vill ha lite mer - vafan skall man kalla det - "sjung" i trummorna. Lite mer "ton i trumman". Minska det dämpade "pappiga" soundet som jag tycker verkar finnas i mycket trummpluggar inte minst i B.K. (jag har bara lyssnat på demos osv).

------

Möjligt att jag skulle ändra uppfattning om jag satt med produkten. Hur som helst jag skall inte tjata mer. Rock on!

Dela på andra sajter

Ännu en förtydlig från TOONTRACK :-)

Produkten heter "Vintage Rock - Sticks & Brushes"

Vi har inte sagt nåt specifikt om Jazz... Det är ett rock influerat kit och därmed sound.

Det går såklart att spela jazz med det, men inte det typiska jazz soundet, det får bli en egen EZX sen :-)

Dela på andra sajter

Ännu en förtydlig från TOONTRACK :-)

Produkten heter "Vintage Rock - Sticks & Brushes"

Vi har inte sagt nåt specifikt om Jazz... Det är ett rock influerat kit och därmed sound.

Det går såklart att spela jazz med det, men inte det typiska jazz soundet, det får bli en egen EZX sen :-)

Jo för mig var det tydligt. Jag bara ligger på lite för kulturens skull 😱

Dela på andra sajter

Hej!

Bara för att klargöra några fakta vad gäller dfh EZX.

Det här är en reissue av första dfh produkten som gjordes, det är exakt samma antal hårdheter & stegringar, men förbättrat iochmed humanize funktioner som gör bland annat en mycket snyggare volym kurva, automatisk höger/vänster om man använder höger hand/fot m.m

På kaggen spelade vi bara in 1 hårt slag på höger och ett hårt på vänster på den tiden (+ några stegrande såklart), det var senare vi började med att göra många olika slag på samma hårdheter, sk layers.

Däremot är det så att du inte ska använda höger/vänster på kaggarna i dfh EZX, man ska bara köra höger/höger hela tiden, då växlar programvaran automatiskt mellan höger/vänster, så är våra midifiler gjorda också....

Våra demos på vår hemsida är inte fixat med velociteter överhuvudtaget, det är tagit direkt från midi libraryt som medföljer produkten, där det för övrigt finns ca: 22.000 olika midifiler, en hel del alltså :-) Dom demos på vår hemsida är helt oprocesserade, det är direkt ut från pluggen. Detsamma gäller tex Nocturnal Rites demosarna, det är inte skruvat nånting på trummorna...

Som ni kanske vet så kan ni använda flera instancer av EZDrummer och samma midi kan användas mellan EZX:arna, vilket gör att ni kan blanda ihop ljud, testa att lägga på en virvel från grund Pop/rock setet och kanske pukor och kaggar också, testa att experimentera med kompressorer på nåt av kiten, tex på pop/rock...

Hoppas detta klargjorde eventuella funderingar.

Då kanske det kunde komma en update med några ytterligare kaggar att välja på med flera lager och någon virvel med lite mindre bett i.

Har inte hunnit testa pluggen ordentligt än men kan inte låta bli att lägga mig i diskussionen.

Dela på andra sajter

Nu är EZX dfh och en POD XT allt man behöver  🙂

En dator, host och en gitarr är inte helt fel som komplement heller.

Och en bas med kanske?

Bas är överskattat. Jag pitchar ner min elgitarr en oktav.

Utmärkt budgetlösning 😱

Dela på andra sajter

[...]

Då kanske det kunde komma en update med några ytterligare kaggar att välja på med flera lager och någon virvel med lite mindre bett i.

Har inte hunnit testa pluggen ordentligt än men kan inte låta bli att lägga mig i diskussionen.

Vill instämma, tycker att det låter riktigt bra redan, men ibland vill man höra träets naturliga klang vid svagt spel. Visst är förresten pop/rock setet mer dynamiskt? Det finns ju faktiskt vi med mer än 1Gb i ram. 😉 Och fram för mer dynamsk metal.

Dela på andra sajter

Det börjar väl bli läge för dfhs 2.0 snart?

Hörde att det ska vara likt som EZ fast med mer funktioner.

Hoppas de även utvecklar EZ-drummer, eller att en crossgrade blir billigt då.

Dela på andra sajter

Jag frågar fortfarande: Var är jazzsetet inklusive användbara vispar?

Det ligger uppe en del demos för Vintagesetet med vispar... är det det du menar kanske?

Nedje tror inte det. Att döma av demo är det ju vintage rock snarare.

Men vad du tjatar, visparna FINNS ju där.

http://www.ezdrummer.com/demos.asp

skrolla ned till "jazz brushes".

Ja... det var ju det jag sa. 🙂

Ang DFH om det är något problem så fråga på det officiella forumet, de brukar vara snabba med svar där.

Men snälla Riff & Hellpig...

Ja jag tjatar och det av två andledningar. Dels är jag lite dum så jag hittade inte det som du talade om Riff men nu har jag lyssnat på det, tack för hjälpen, och dels så är det fortfarande mer ett rock-kit i mina öron.

Visst, jag tycker Vintage Rock EZX låter mycket bättre än det trumsetet som ingår som orginal och jag skulle nog kunna använda det i vissa typer av låtar. Lite mer soul-pop-jazz typ Steely Dan eller jazzig fusion. Men det är fortfarande inte vad jag uppfattar som ett jazzset. Man kan väl få önska och missionera - ni rockkillar har ju för fan hur mycket som helst 😉

Jag vill ha lite mer - vafan skall man kalla det - "sjung" i trummorna. Lite mer "ton i trumman". Minska det dämpade "pappiga" soundet som jag tycker verkar finnas i mycket trummpluggar inte minst i B.K. (jag har bara lyssnat på demos osv).

------

Möjligt att jag skulle ändra uppfattning om jag satt med produkten. Hur som helst jag skall inte tjata mer. Rock on!

Det var inte meningen att förfölja dig DG! 🙂 Ett renodlat jazzkit hade väl varitjuste. Fast det finns ju så många stilar därinom. Å andra sidan så finns det ju många stilar inom metal också. 😮

Dela på andra sajter

Och någon som kans sjunga... och ett kontrakt... och 10 miljoner fans som köper skivorna. Sen är jag nöjd! 😮  😉

Groupies då? 🙂

Jag har en permanent groupie sedan 9 år tillbaks... jag håller mig till henne. 🙂

Dela på andra sajter

Det var inte meningen att förfölja dig DG! 😆 Ett renodlat jazzkit hade väl varitjuste. Fast det finns ju så många stilar därinom. Å andra sidan så finns det ju många stilar inom metal också. 😄

Det tjänade ju syftet. Jag fick tillfälle att tjata lite mer 😛

Jo visst finns det mer än ett jazzsound. Men ett vore mer än noll och i denna rockvärld vågar man väl inte hoppas på mer. Jag tror nog att det blir mer metal- och andra rockkit snart i en dator nära dig.

Dela på andra sajter

Här har ni lite EZX DFH GRINDCORE från mig.

😆

😄 Smooth

Det är alldeles för lite grindcore på det här forumet... 😄

Dela på andra sajter

Här kommer mitt första försök med DFH EZX

Slängde ihopp lite riff från en sång som är nästan klar.

Kommentera gärna.

Mycket nöje / Doktorn

Hehe jag hörde den borta på Toontrack forumet. Den e grym!

Dela på andra sajter

Kommentera gärna.

Mycket nöje / Doktorn

Hehe jag hörde den borta på Toontrack forumet. Den e grym!

Kul att du gillade det.

Skall försöka slipa på gitarrljudet lite.

Dela på andra sajter

Kommentera gärna.

Mycket nöje / Doktorn

Fan vad bra det låter! Introt ger mig starka Meshuggah-vibbar (ta det som beröm, för du gör det jävligt bra).

EZ låter verkligen asbra. Måste springa och handla det snart...

Och förresten, beträffande ditt gitarrljud så tycker jag det var riktigt snyggt!

Dela på andra sajter

Här har ni lite EZX DFH GRINDCORE från mig.

🙁

😄 Smooth

Det är alldeles för lite grindcore på det här forumet... 😎

Ok då kontrar jag med en låt som spelades in för ett och ett halvt år sedan... Jag har proddat och sjungit... nu blir det iofs off topic för det är inte EZ nånstans, men ändå... det grind 😆

(Pukorna på settet lät så sjunkt dåligt att jag triggade dom, låter inte heller så bra, men de hörs i alla fall. Annars hade det bara varit lite fladder.)

Sen till Dr Hans... tycker du fick till ett bra sound på trummorna där, det verkar grymt olika beroende på vem som programerat trummorna. Jag har testat EZ lite, och det känns som att det går att få hyffsat naturligt om man jobbar lite med det. En riktig trummis är bäst, men som låtskrivar verktyg duger det helt klart!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.