Jump to content
Annons

EZdrummer-expansioner


gsol

Recommended Posts

Annons
  • Svar 121
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

det enda jag saknar i ezdrummer är en volymknapp för cymbalerna, jag vet att det är så det fungerar i verkligheten där man oftast bara har två stycken headroom mickar, men det känn sändå som att cymbalerna och hihaten ibland är lite för högljudda jämnfört med dom andra ljuden, speciellt kicken är det låg volym, jag använder ezdrummer på mina färdiga produktioner och jag har märkt att en del klienter klagar på att kicken är för låg. Jag löser det här genom att boosta den med en eq men då påverkas ju också snarens ljud lite.

Att lägga på en 3 bands eq på mixern inne i ezdrummer skulle vara helt perfekt. Jag hoppas det komme ri nästa uppgradering.

Nu behövs det bara en jazz expansion kit och mera cymbaler i vintage rock kitet så kommer mitt trumbehov att vara tillfredställt en lång tid framöver.

Jag har också funderar på en sak till uppgradering, det skulle inte vara helt tok om man kunde ladda in ljud från ezdrummer till rock kit och ljud från latin till ez drummer och liknande, ibland behöver låten en shaker och då känns det lite onödigt att behöva öppna upp en helt ny version av ezdrummer för det, oftast om jag behöver en shaker på en låt så spelar jag in den själv, men ibland är det ju bekämt att jobba med datorn.

Varför inte skicka ut det i flera kanaler än den förinställda stereokonfigurationen till din sequencer (inspelningsprogram som studio uttrycker det) och ställa nivåer och eq efter behag på de enskilda trummorna?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...