Jump to content
Annons

Göteborgs-tråden


hobbex2004

Recommended Posts

haha, yeah yeah.... lillpysen, jag kan ju tala om för dig att jag är mkt mer utbildad än du någonsin kommer bli..hahah!!1

Just därför stör det mig inte det minsta om jag "ser" obildad ut på ett forum, när jag har mina 2 examensbevis hängandes här på väggen.

Sug på den du!!  🙂  😛  😆  😆  😉😆 

Å andra sidan är jag försiktig med att inte "se gay:ig ut", tillskillnad mot dig (med tanke på din avatar) ! 😆  😆  😆

Är det här någon slags humor, så förstår jag inte det roliga. Är du frisk i huvudet? Sömnbrist?

Skärp dig. Spelar ingen roll hur många examensbevis man har på väggen när man ändå dumförklarar sig själv som du precis gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
haha, yeah yeah.... lillpysen, jag kan ju tala om för dig att jag är mkt mer utbildad än du någonsin kommer bli..hahah!!1

Just därför stör det mig inte det minsta om jag "ser" obildad ut på ett forum, när jag har mina 2 examensbevis hängandes här på väggen.

Sug på den du!!  🙂  😛  😆  😆  😉😆 

Å andra sidan är jag försiktig med att inte "se gay:ig ut", tillskillnad mot dig (med tanke på din avatar) ! 😆  😆  😆

Är det här någon slags humor, så förstår jag inte det roliga. Är du frisk i huvudet? Sömnbrist?

Skärp dig. Spelar ingen roll hur många examensbevis man har på väggen när man ändå dumförklarar sig själv som du precis gjorde.

Humorn i det hela kanske inte är helt uppenbar.. Men å andra sidan tycker jag att det passerat gränsen för humor för länge länge sedan, även om jag själv försökte "hänga på" och skoja till det några ggr.

Men tala gärna om för mig varför jag dumförklarar mig själv!!! Du menar alltså att jag inte får kontra på påhopp? Oavsett om det är på skämt eller på allvar!!

Oavsett hur många ni är som gaddar ihop er kommer jag alltid ha svar på tal, för jag är den envise som inte er upp. Sen vad ni tycker om nivån, det är en annan femma.

Här försöker man starta en tråd för att sammanföra folket i Gbg så att man lättare skall kunna knyta kontakter (mest för att jag själv saknat en sådan). Men genast kommer det in personer med avsikt att förstöra tråden, detta med inlägg som klankar ner på både det ena och det andra. Eller komma med saker om är helt ovidkommande i sammanhanget.

Om det är så det fungerar på detta forum, då är det väl ingen idé att ens försöka starta en ny tråd som folk kan ha nytta utav. Då det ändå slutar med samma sak: Flummeri!

Önskar att nån moderator kunde radera denna tråd, då syftet med denna redan är förstörd!

PS. Ja, jag är trött och ja, jag är rätt så frisk i huvudet (såvitt jag vet iaf)😄! Ds

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gick du över gränsen. Mitt utseende har ingenting med det här att göra.

Nääähä?? och exakt vad har min "utbildning" med slarvfel som leder till stavfel att göra? Och varför la du dig i överhuvudtaget? Jag tror nog att Pluffo kan försvara sig själv utan din hjälp.

För det andra så var det du själv som drog in oss på spåret om hur man "ser ut".

Du får helt enkelt leken tåla nu när du gett dig in i den .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gick du över gränsen. Mitt utseende har ingenting med det här att göra.

Nääähä?? och exakt vad har min "utbildning" med slarvfel som leder till stavfel att göra? Och varför la du dig i överhuvudtaget? Jag tror nog att Pluffo kan försvara sig själv utan din hjälp.

För det andra så var det du själv som drog in oss på spåret om hur man "ser ut".

Du får helt enkelt leken tåla nu när du gett dig in i den .

Jag har inte sagt något om din utbildning, den tog du upp. Jag har sagt att du _väljer_ att se obildad ut, att det är uppenbart att du kan bättre än såhär, men väljer att inte bry dig - och samtidigt har du mage att gnälla över hur andra formulerar sig.

Något utseende har jag inte tagit upp, och det vet du också. Sluta fåna dig.

Varför jag gav mig in i leken? För att jag blir förbannad på översittare som du. Sopa rent framför din egen dörr, kalla inte folk namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nääähä?? och exakt vad har min "utbildning" med slarvfel som leder till stavfel att göra? Och varför la du dig i överhuvudtaget? Jag tror nog att Pluffo kan försvara sig själv utan din hjälp.

För det andra så var det du själv som drog in oss på spåret om hur man "ser ut".

Du får helt enkelt leken tåla nu när du gett dig in i den .

Jag har inte sagt något om din utbildning, den tog du upp. Jag har sagt att du _väljer_ att se obildad ut, att det är uppenbart att du kan bättre än såhär, men väljer att inte bry dig - och samtidigt har du mage att gnälla över hur andra formulerar sig.

Något utseende har jag inte tagit upp, och det vet du också. Sluta fåna dig.

Varför jag gav mig in i leken? För att jag blir förbannad på översittare som du. Sopa rent framför din egen dörr, kalla inte folk namn.

Detta blir mitt sista inlägg i ämnet, orkar inte med att sitta o tjafsa med dig första dagen på min semester.

Här kommer dock ett svar, mest för att lägga locket på!

Det hela började med att joe_labero fällde en kommentar om mitt "formulär", jag kontrade med ett skämt som de flesta här verkade tro var på fullaste allvar. Sen kom pluffo in och började röra runt med sina bilder. Då blev jag irriterad för första gången, eftersom tråden började röra sig allt längre bort från det som var meningen.

I brist på annat letar han upp ett av mina stavfel, allt detta för att irritera ännu mer. Sen kommer du och lägger dig i genom att säga att jag väljer att SE obildad ut, för att jag inte tar mig tid att korrekturläsa och gå in för att rätta till stavfel efteråt!? Hur smart är du då om du nedvärderar en person pga slarvfel? Tänk om jag hade lidit av dyslexi, hade du sagt fällt samma kommentar då? Isf är du nog inte lämplig som lärarvikarie och bör hållas långt bort från allt va skola & barn heter.

Vad gör det att jag tar upp min utbildning? Har man ägnat mer än 5 år av sitt liv på ett universitet så är det klart att det blir en stor grej för en. Det är nog bara i Sverige som folk kan ta illa upp på ngt sånt (pga jäntelagen). Då är man genast en översittare och har näsan i vädret osv osv.

Jämför gärna detta med alla här inne som skryter som sina utrustningar, studios, sina verk, erfarenheter osv... Det är fullt förståeligt eftersom de troligtvis lagt ner mkt tid/pengar på detta, det unnar jag dem.

Slutligen:

Jag har sagt att du _väljer_ att se obildad ut...
Något utseende har jag inte tagit upp, och det vet du också. Sluta fåna dig

att se xxxx ut -> se ut -> utseende !?? Ser du den röda tråden? eller ska jag börja klaga på din Svenska jag med?

Sopa rent framför din egen dörr, kalla inte folk namn.

Vad är det för "namn" du påstår att jag ska ha kallat dig vid?

Over & out.

Ser fram emot den dagen du eller Pluffo startar en tråd, då ska jag komma in och göra mitt bästa för att förstöra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om jag hade lidit av dyslexi, hade du sagt fällt samma kommentar då? Isf är du nog inte lämplig som lärarvikarie och bör hållas långt bort från allt va skola & barn heter.

Hade du lidit av dyslexi har jag svårt att tänka mig att du hade inlett det hela med att gnälla på joe_laberos språkbruk, right?

Vad gör det att jag tar upp min utbildning? Har man ägnat mer än 5 år av sitt liv på ett universitet så är det klart att det blir en stor grej för en. Det är nog bara i Sverige som folk kan ta illa upp på ngt sånt (pga jäntelagen). Då är man genast en översittare och har näsan i vädret osv osv.

Det gör ingenting, jag gillar bara inte att du säger att jag har tagit upp din utbildning när jag inte gjort det. Du var den första som nämnde den, inte jag.

Slutligen:
Jag har sagt att du _väljer_ att se obildad ut...
Något utseende har jag inte tagit upp, och det vet du också. Sluta fåna dig

att se xxxx ut -> se ut -> utseende !?? Ser du den röda tråden? eller ska jag börja klaga på din Svenska jag med?

Okej, du är galen.

Sopa rent framför din egen dörr, kalla inte folk namn.

Vad är det för "namn" du påstår att jag ska ha kallat dig vid?

Senast kallade du mig för lillpysen.

Ser fram emot den dagen du eller Pluffo startar en tråd, då ska jag komma in och göra mitt bästa för att förstöra!

Oh no! Bäst jag inte skapar några trådar då. Om du är riktigt sugen så har du en lista över alla trådar jag skapat här: https://www.studio.se/index.php?act=Searc...opics&highlite=

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu föreslår jag att ni fortsätter slåss via PM så kan vi kramas här i tråden istället. 🥰

Det är lugnt, det är sluttjaffsat för min del. Orkar inte mer. Annars kommer detta att hålla på i all evigheter och är PRECIS det de vill.

Så låt oss återgå till kramandet... Vart var vi? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
towbee (oregistrerad)

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Tobi, 18 år,

2. Vad lyssnar du på för musik?

reggae, funk, hiphop, soul, jazz, en del aukustiskt

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Bas och Sång

4. Var i göteborg bor du?

Gamlestaden

5. spelar du i ngt band?

olika sammarbeten

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

yeap, cubase

7. övrigt om dig själv...

spelar även gura o skriver eget

Link to comment
Dela på andra sajter

towbee (oregistrerad)
Inget i hela världen hade kunnat locka mig till Sthlm iaf, så mkt kan jag säga...

jag är INTE från gbg men kul att läsa er tråd. undrar en sak. Vad är det som får Gbg att vara så underbart? är folket fett trevligare? fin stad? ni kommer säkert svara: Allt är bättre! Men var lite specifika. Har bott i sthlm sen jag var 6 år, så jag kan ju inte jämföra med nåt precis. Jag trivs kanon här, men det är ju pga. mina vänner, och inte av staden 😉 / anton

haha d e la gött

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj, efter en del läsning undrar jag om jag vågar skriva i denna tråden haha.. 🙂

har precis flyttat till göteborg så ja tänkte de var på sin plats att presentera sig här 🙂

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Linus aka Limpan heter jag och är 23 år. Jobbar som ljudtekniker på ett eventbolag

2. Vad lyssnar du på för musik?

Rock, Westcoast, Slick, Smooth Jazz, Hårdrock, Progg-Metal, Hår-rock + svängig musik.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

elgitarr + piano

4. Var i göteborg bor du?

frölunda

5. spelar du i ngt band?

nope, ej för tillfället iaf.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Ja, i lägenheten =)

ProTools 7.4, M-audio Delta 1010 (som antagligen kommer bytas ut mot M-box2)

pluggar: dom som följer med + andra gratis-jox

använder mjukvaru-synten Xpand! en hel del...

+ min kära Riktiga Synt: Yamaha DX7 mark 1. =)

7. övrigt om dig själv...

Har pysslat med musik i någon form sen jag var ca 11, började lira piano/keyboards men gick senare över till elgitarr. Mitt ljudtekniska intresse tog fart vid slutet av högstadie-åldern och spelade då in midi på en gammal sunkig dator med nån gammal variant av cubase och använde ljuden från min keyboard samt la på audio med hjälp av en KASSett-spelare. Lo-Fi! =) I gymnasiet skaffade jag Cubase VST och fick det då att funka med audio-inspelningen direkt i datorn, vilket gjorde synkningen lite lättare 😲

Gick folkhögskola efter gymnasiet; musiklinjen inriktning ljudteknik

Efter det läste jag på universitet i två år: Musikproduktionsprogrammet

Å nu e ja här i göteborg 🙂 ja, sen hände de ju lite på vägen där men får ta de en annan gång...

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤ 22 år gammal, M, endast musik just för tillfället! gick ett tre årigt industri program...

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤ Techno/Trance/Dance

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤ Dator?

4. Var i göteborg bor du?

¤ Länsmansgården

5. spelar du i ngt band?

¤ Inte Direkt

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤ FL , Diverse unika plugins

7. övrigt om dig själv...

¤

precis ny inflyttad i denna udnerbara stad, har dock varit i götbeorg varje somamr i hela mitt liv pga att jag har släkt här

& jag älskar att göra musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Fan.....Jag bor ju i Borås.....

men....

är inte det en förort till Göteborg??? 🙂

Förort till götet? Absolut!

Fotbollsguld två år på raken, har inga problem med det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Baldurn (oregistrerad)

1. Presentation

Jag är en 20 årig ung man från Östra Mölndal. Jag är industriarbetare på SKF för tillfället,

knegar innan jag beslutar mig hur min framtid ska se ut. Valet står mellan Chalmers och musik.

Jag älskar musik, och utöver min flickvän, så går nästan all fritid till antingen att spela musik eller

skapa musik.

Men när jag började skapa musik, så fick jag upp intresset för ljudteknik med.

Så nu har jag bestämt mig för att producera en CD med vardera av mina 3 enmansband

(Epic Metal, Progressive Metal, någon glad Metal), och då jag är lite av en perfektionist så försöker

jag lära mgi så mycket jag kan om allting först.

Det är inte roligt i början, med så mycket nya grejer, och alla vet allt om allt känns det.

Det är lite som golf. Det är jättetråkigt att slå på en driving range, men när man väl får till första slaget.

Ja, då märker man att det är ganska skoj ändå. Precis så känner jag med ljudteknik.

Nu när jag äntligen börjar förstå lite grejer så börjar det bli skoj 😄

2. Vad lyssnar du på för musik?

Jag lyssnar nästan uteslutet på metal.

Luca Turilli, Dream Theater, Meshuggah och Blind Guardian blir det mest.

Jag tycker om minst en låt ur de flesta stilar dock, förutom Hiphop/rap- för det är inte musik i mina öron.

Jag förstår inte att guiness-tävlingar i flest ord/minut har fått så stor plats i vårt samhälle idag.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Elbas. Jag tog upp en akustisk gitarr första gången för 13 år sedan, och började spela kontrabas för 11 år sedan.

Efter några få år blev det elbas istället, och jag spelade väl inte så mycket. Jag gick dock på musikskola och medverkade i orkester ett tag.

Det var i 7an som vändpunkten kom, när jag börjae lyssna på Iron Maiden.

Det var en helt ny dimension som öppnades. Avancerade basgrejer. Wow, tänkte jag.

Jag som lärt mig att bas är ett kompinstrument. Sen när jag satte alla basgrejerna där så blev det svårare och

svårare grejer. Det slutade med Dream Theater, och när jag satte allt där så började spela gitarrsolon på basen, men sen när jag kände att jag behärskade basen hyffsat så köpte jag en elgitarr istället, och började komponera.

Så nu har jag nya utmaningar i musiken! 😄

4. Var i göteborg bor du?

Jag bor uppe i bergen, i Östra Mölndal.

5. spelar du i ngt band?

Yes. Vi heter Bleak Wishes och vi spelar progressive metal med akustiska inslag. Vi håller på med

vår första CD nu. Vi har lite material som vi spelar nu, från innan ja och trummisen gick med, men det är

inte metal någonstans, och itne särskilt progressivt heller.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Ja och ja... Jag håller på och bygger den!

Cubase Studio IV (ska uppgradera snart), använder väldigt, väldigt mycket pluggar.

Jag orkar inte skriva alla. ^^

7. övrigt om dig själv...

Om ni behöver en elbasist som inte bara sågar på E, utan som spelar en hel del melodier, utan att förlora tyngden,

så skulle ni behöva mig. ^^

/Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hola!

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Ja är inte från götet från början men har bott här de senaste 10 åren, Jobbar inte heltid med musik av alla dess former

men har sedan slutet av 80talet spelat som dj och sedan 93 även skrivit/producerat/remixat musik.

Mest nu förtiden House , men började producent eran med Trance av div former, då under ett antal olika alias

där de mest kommersielt kända var "Earthbound" vi släppte en full längdare samt ett antal singlar på stockholm records sublabeln

fluid. Men som sagt de senate 8 åren har mest varit med inriktning på house av alla dess former antar att det blev så för att man blev äldre

och mognare =) under 2007 har jag hunnit med att släppa 1 ep samt 5 remixar på Div labels.

2. Vad lyssnar du på för musik?

Soul/disco/House/trance(ibland oftast när man rotar i sina gamla skivbacka och snubblar över just DEN bra låten)/div musik som är bra, allt som har känsla

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Från början Perqusion, men har ett Hyfsat gehör så klaviatur mest.. ( önskar att jag igentligen var mörkhyad med mustach och spelar bas )

4. Var i göteborg bor du?

West side is the best side (nära saltholmen) men studio i mölndal

5. spelar du i ngt band?

Har ett "band" om man nu kan kalla det så med min partner in crime , www.pingoandbobby.com

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Hemma har jag Reason samt en gammal JV80 som klaviatur(grym synt förövrigt)

I studion så har jag en full "studio" med för mkt hårdvara för att skriva här, jobbar dock mest sedan ett antal år i Reason för de flesta produktioner ibland

med rewire till cubase för vocala inlägg...

7. övrigt om dig själv...

Sveriges bästa låt alltimes måste vara " Midi maxi o efti - Bad bad boys " tror dom kommer få ett genombrott 2008 iom Max reklamen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Är en tjej på 17 år som fn pluggar natur på gymnasiet. Förutom musik gillar jag sport (just nu tränar jag löpning och beach volley, har även spelat handboll o tennis tidigare) och mina vänner 🙂 är ny här btw

¤

2. Vad lyssnar du på för musik? blandat men mest åt rockhållet gillar bla rhcp, alice cooper, turbonegro, black sabbath mfl. Gillar dock INTE jazz, dansband, blues, alltför smöriga ballader, dödsmetal, hip hop .....................

¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Bas (sen jag var 10). kan även klinka lite zynth och några få komp på trummor 🙂

¤

4. Var i göteborg bor du?

östra.

¤

5. spelar du i ngt band?

nä, har inte haft tid det senaste men är lite sugen...

¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

nej tyvärr, men en kompis har.

¤

7. övrigt om dig själv...

mkt morrontrött 🙂

¤

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...