Jump to content
Annons

Göteborgs-tråden


hobbex2004

Recommended Posts

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det finns en presentation sedan länge på bygget. Den får räcka.

Jaha!? var är den då??

Det är roligare om alla kör enl samma "mall", i den här tråden vill säga. På så sätt har man allt samlat på samma ställe och det underlättar för kommande personer.

Men vill du inte så är det ingen som tänker tvinga dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh.

copy+paiste ffs

Tjenahej!

Som ny på Studios forum tänkte jag bara kort säga HEJ o presentera mig lite snabbt!

Är en 29-åring (eller 30 i år...men det talar vi tyst om) i Göteborg som uteslutande spelar "för att det är skoj". Alltså på GRAV hobbynivå. Har spelat i olika band, covertrios, partajduos, spexorkestrar och sånt genom åren men under senaste året har det blivit mest "hemmapul". Har fram till i dagarna kört på Cubasis, men nu är det Cubase SE och Studio Case som gäller ett tag framöver.

Lyssnar mest på rock/hårdrock men när jag skriver själv blir det mer "poprock" med vissa drag av singer-songwriterstuk i det hela...Är gitarrkille och inte allt för mycket kompis med klaviatur, men jag klarar att göra mig "hjälpligt förstådd". I alla fall på det området.

Är även reggad på 99musik, VST-Forum och GMFs Gitarrplank. Mest aktiv på VST-forumet dock.

Pryllistan:

Dator: Dell Dimension 4100 (733 Mhz, 512 Mb)

Mjukvara: eJay Studio, Cubasis VST 3.0, Studio Case, Wavelab, VST-plugins och blandade VSTi-er.

Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496

Annat:

Epiphone (Akustisk gitarr)

Washburn BT6 (Elgitarr)

Behringer V-Amp2(virtual amplifier)

Behringer XM8500 (dyn. mik)

Behringer MX602 (mixer)

Generis GC-1 (kond. mick)

Evolution MK249C2 (midiklaviatur).

Låtar o sånt finns på hemsidan!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  ¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

  ¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  ¤

4. Var i göteborg bor du?

  ¤

5. spelar du i ngt band?

  ¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  ¤

7. övrigt om dig själv...

  ¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

och huuuuur vet du det?? Av din meningsbyggnad att döma så måste du ha hoppat över alla stadierna (låg, mellan & hög)..

😕

main.gif

chest-sequence.jpg

leaf-rock-water.jpg

glasshouse.jpg

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  ¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

  ¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  ¤

4. Var i göteborg bor du?

  ¤

5. spelar du i ngt band?

  ¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  ¤

7. övrigt om dig själv...

  ¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

och huuuuur vet du det?? Av din meningsbyggnad att döma så måste du ha hoppat över alla stadierna (låg, mellan & hög)..

😛

main.gif

chest-sequence.jpg

leaf-rock-water.jpg

glasshouse.jpg

?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 ite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  ¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

  ¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  ¤

4. Var i göteborg bor du?

  ¤

5. spelar du i ngt band?

  ¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  ¤

7. övrigt om dig själv...

  ¤

Ser ut en Mina vänner bok som alla barn hade i lågstadiet och skrev intressen i alla andras böcker

och huuuuur vet du det?? Av din meningsbyggnad att döma så måste du ha hoppat över alla stadierna (låg, mellan & hög)..

😳

main.gif

chest-sequence.jpg

leaf-rock-water.jpg

glasshouse.jpg

?

han försökte vara rolig och leka pictionary/charader, det var hans sätt att säga att "man inte ska kasta sten i glashus"...

Det vart inte så lyckat dock.. nice try mr comedian....!

det roliga är att det måste ha tagit honom en stund att hitta bilderna... att vissa ens orkar:)

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

han försökte vara rolig och leka pictionary/charader, det var hans sätt att säga att "man inte ska kasta sten i glashus"...

Det vart inte så lyckat dock.. nice try mr comedian....!

det roliga är att det måste ha tagit honom en stund att hitta bilderna... att vissa ens orkar:)

Det var tråkigt att du inte skrattade högt. Däremot hoppas jag att poängen gick fram 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

han försökte vara rolig och leka pictionary/charader, det var hans sätt att säga att "man inte ska kasta sten i glashus"...

Det vart inte så lyckat dock.. nice try mr comedian....!

det roliga är att det måste ha tagit honom  en stund att hitta bilderna... att vissa ens orkar:)

Det var tråkigt att du inte skrattade högt. Däremot hoppas jag att poängen gick fram 🙂

ärligt talat vet jag inte exakt vad det var som du försökte få fram... du kan gärna prova att uttrycka dig i ord ist..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var på liseberg idag

Du skulle varit där idag istället. Det var ett jävla drag har jag hört.

Från Liseberg.se:

"Klockan 12.05 idag inträffade en olycka i Lisebergbanan. Ett tåg var på väg upp i första backen när ett kedjelås i kedjan som drar upp tågen brast, vilket medförde att tåget började rulla bakåt tillbaka in på stationen. Där krockade det med ett tåg som höll på att lastas ur. 21 personer fördes till sjukhus med lättare skador.

Lisebergbanan är nu avstängd tills vidare och polisen har tillsatt en haveriutredning som ska undersöka orsaken till olyckan."

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

jag var på liseberg idag

Du skulle varit där idag istället. Det var ett jävla drag har jag hört.

Från Liseberg.se:

"Klockan 12.05 idag inträffade en olycka i Lisebergbanan. Ett tåg var på väg upp i första backen när ett kedjelås i kedjan som drar upp tågen brast, vilket medförde att tåget började rulla bakåt tillbaka in på stationen. Där krockade det med ett tåg som höll på att lastas ur. 21 personer fördes till sjukhus med lättare skador.

Lisebergbanan är nu avstängd tills vidare och polisen har tillsatt en haveriutredning som ska undersöka orsaken till olyckan."

Pah. Om jag känner Liseberg rätt så kommer Lisebergbanan vara avstängd typ resten av sommaren... typiskt.

EDIT: Förresten den nya avataren klär dej. 🙂

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Pah. Om jag känner Liseberg rätt så kommer Lisebergbanan vara avstängd typ resten av sommaren... typiskt.

EDIT: Förresten den nya avataren klär dej.  🙂

Du känner dig sugen på att åka den nu eller? 😆

Du får väl åka paddan eller något istället tills den öppnar igen 😉

Tack för avatarberömmet. Jag satsar på en ny stil! Mähähähähä.... 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

ärligt talat vet jag inte exakt vad det var som du försökte få fram... du kan gärna prova att uttrycka dig i ord ist..

Man ska inte kasta sten i glashus.

Det var precis det jag ville få fram ( se över hur ditt frågeformulär ser ut ).

Kram på dig!

jaaa???? vad är det för fel på den??? de i Skåne-tråden har ju rippat den rakt av, så tydligen var det inga större fel på den iaf.

Varför hänger du i den här tråden öht om du nu är emot det?

Link to comment
Dela på andra sajter

jaaa???? vad är det för fel på den??? de i Skåne-tråden har ju rippat den rakt av, så tydligen var det inga större fel på den iaf.

Varför hänger du i den här tråden öht om du nu är emot det?

Körkortsboken sidan 27, "reaktionsbildning, rationalisering" taggarna utåt så att säga ;O)

Link to comment
Dela på andra sajter

jaaa???? vad är det för fel på den??? de i Skåne-tråden  har ju rippat den rakt av, så tydligen var det inga större fel på den iaf.

Varför hänger du i den här tråden öht om du nu är emot det?

Körkortsboken sidan 27, "reaktionsbildning, rationalisering" taggarna utåt så att säga ;O)

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

PIRATER på studio-forumet.....!!!!!!!!!!!!! 🙂

Tråden har blivit plankat av "utlänningar" (skåningar):

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=30&t=27906&s=

Typiskt dessa jä*la utlänningar att komma hit och sno våra... trådar...!

🙂

Jo men vi förbättrade den med en festkommité! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

PIRATER på studio-forumet.....!!!!!!!!!!!!!   🙂

Tråden har blivit plankat av "utlänningar" (skåningar):

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=30&t=27906&s=

Typiskt dessa jä*la utlänningar att komma hit och sno våra... trådar...!

🙂

Jo men vi förbättrade den med en festkommité! 🙂

det är som att jag tex skulle ta en metallica-låt rakt av, lägga på lite mer reverb och försöka lansera den i egen regi 🙂

hmm, det kanske funkar? vemvet? det är väl ingen som provat på det ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

PIRATER på studio-forumet.....!!!!!!!!!!!!!   🙂

Tråden har blivit plankat av "utlänningar" (skåningar):

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=30&t=27906&s=

Typiskt dessa jä*la utlänningar att komma hit och sno våra... trådar...!

🙂

Jo men vi förbättrade den med en festkommité! 😄

det är som att jag tex skulle ta en metallica-låt rakt av, lägga på lite mer reverb och försöka lansera den i egen regi 😄

hmm, det kanske funkar? vemvet? det är väl ingen som provat på det ännu.

Betyder det att den andra tråden egentligen är "Göteborgs-tråden: Digitally remastered"?

Link to comment
Dela på andra sajter

PIRATER på studio-forumet.....!!!!!!!!!!!!!   😱

Tråden har blivit plankat av "utlänningar" (skåningar):

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=30&t=27906&s=

Typiskt dessa jä*la utlänningar att komma hit och sno våra... trådar...!

😉

Jo men vi förbättrade den med en festkommité! 😆

det är som att jag tex skulle ta en metallica-låt rakt av, lägga på lite mer reverb och försöka lansera den i egen regi 😆

hmm, det kanske funkar? vemvet? det är väl ingen som provat på det ännu.

Betyder det att den andra tråden egentligen är "Göteborgs-tråden: Digitally remastered"?

heheh, jaa. Så kan man åxå kalla det.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Eftersom du envisas...

Ta en titt på den citerade meningen och säg mig sedan vilken svensklärare i världen som inte skulle börja gråta av att få se den.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Eftersom du envisas...

Ta en titt på den citerade meningen och säg mig sedan vilken svensklärare i världen som inte skulle börja gråta av att få se den.

Försök inte dissa kontinentaltråden på samma sätt! Där pratar vi danska! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Eftersom du envisas...

Ta en titt på den citerade meningen och säg mig sedan vilken svensklärare i världen som inte skulle börja gråta av att få se den.

ett "e" för mkt.... Hade du verkligen inget bättre att komma med?

Tillskillnad mot dig går jag inte in en extra gång och redigerar alla mina inlägg. Du verkar ha väldigt mkt tid till övers med tanke på alla dina strunt inlägg.. Arbetslös skulle jag gissa på...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Eftersom du envisas...

Ta en titt på den citerade meningen och säg mig sedan vilken svensklärare i världen som inte skulle börja gråta av att få se den.

ett "e" för mkt.... Hade du verkligen inget bättre att komma med?

Tillskillnad mot dig går jag inte in en extra gång och redigerar alla mina inlägg.

Nej, istället väljer du att se obildad ut.

Soft, för övrigt, att du inte såg något mer fel i meningen ovan än det extra e:et.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig få för mig att hacka på en skånings språkbruk. Det är som att bua på paraolympics 😉

🙂😛😆😆

(shit, nu väckte jag nog alla mina grannar, dom blev förmodligen inte lika glada)

Jag ska till göteborg i augusti. och så har jag bott i varberg. närmre än så kommer jag nog inte, så jag ska lämna tråden ifred. Var snälla nu gossar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillskillnad mot dig går jag inte in en extra gång och redigerar alla mina inlägg.

Nej, istället väljer du att se obildad ut.

Soft, för övrigt, att du inte såg något mer fel i meningen ovan än det extra e:et.

haha, yeah yeah.... lillpysen, jag kan ju tala om för dig att jag är mkt mer utbildad än du någonsin kommer bli..hahah!!1

Just därför stör det mig inte det minsta om jag "ser" obildad ut på ett forum, när jag har mina 2 examensbevis hängandes här på väggen.

Sug på den du!! 🙂😛😆😆😉😆

Å andra sidan är jag försiktig med att inte "se gay:ig ut", tillskillnad mot dig (med tanke på din avatar) ! 😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...